• Anonym (Sexologerna ljuger)

SVT har gjort undersökning om svenskarnas sexvanor

I det TV-sända inslaget om detta säger en sexolog att mäns större missnöje med sina sexliv beror på att folk i gemen förväntar sig att de vill ha sex hela tiden. Det här måste väl ändå vara fel? Det beror väl snarare på att män så sällan har sex? Bättre att de frågar männen själva i så fall hur det ligger till; en kille i reportaget säger ju dessutom att det är så det ligger till.

www.svt.se/nyheter/inrikes/var-tionde-svensk-har-aldrig-sex

• Svar på tråden SVT har gjort undersökning om svenskarnas sexvanor
  • Anonym (M)

Jag ör missnöjd med mitt sexliv pga att jag och min sambo inte är kompatibla. För henne räcker sex nån gång eller två i samband med ägglossning sen är det bra. Jag mår bra av några gånger i veckan. Den med lägst drift är den som dikterar takten.

• Anonym (Q)

Så du tror alltså att en sexolog är något slags allmän tyckare och inte någon som har kunskap om forskningsresultat i ämnet?

• Anonym (Runka)
    Anonym (M) skrev 2018-12-14 19:35:22 följande:

Jag ör missnöjd med mitt sexliv pga att jag och min sambo inte är kompatibla. För henne räcker sex nån gång eller två i samband med ägglossning sen är det bra. Jag mår bra av några gånger i veckan. Den med lägst drift är den som dikterar takten.

Runkar du mkt då?
  • Anonym (Rödluvan)

Kvinnorna var mest missnöjda för de inte får orgasm. Det så kallade orgasmglappet.

Som ung tyckte jag sex utan orgasm var bra. Som mogen kvinna lägger jag ingen energi på dålig sex längre. Alltså jag avstår hellre än ligger isåfall.

Lite intressant är ju att 7% av männen och 14% av kvinnorna aldrig har sex.

Vem har männen sex med? Köper...?

• Anonym (..)
    Anonym (Rödluvan) skrev 2018-12-14 20:51:10 följande:

Är det så otänkbart att det finns vissa kvinnor som har sex med flera män? Eller att kvinnornas definition av "aldrig" i detta sammanhang skiljer sig från männens?

Sen finns det ju även män som har sex med män... prostitution är knappast enda förklaringen till skillnaden i undersökningen.

Känner igen det där du skriver om dåligt sex. Jag avstår hellre sex än har dåligt sex nuförtiden, skulle aldrig ha resonerat så när jag var i 20årsåldern.
    Anonym (M) skrev 2018-12-14 19:35:22 följande:

Vad tänker ni göra åt detta då? Gå skilda världar?
    Anonym (Q) skrev 2018-12-14 19:49:34 följande:

Så du tror alltså att en sexolog är något slags allmän tyckare och inte någon som har kunskap om forskningsresultat i ämnet?

Nej, men det lät så otroligt bara. För jag har aldrig hört den tesen bekräftad av någon.
  • TeenageFanclub

Kvinnorna var mest missnöjda för de inte får orgasm. Det så kallade orgasmglappet.

Som ung tyckte jag sex utan orgasm var bra. Som mogen kvinna lägger jag ingen energi på dålig sex längre. Alltså jag avstår hellre än ligger isåfall.

Menar du att de 7 procenten inte kan leva utan sex under lång tid?

Ja, eller så ljuger de för att slippa säga att de lever i ofrivilligt celibat (omanligt och så där).

Det här att de gör undersökningar pga låga födelsetal i Sverige undrar jag dock om det är sant.
    Anonym (..) skrev 2018-12-14 22:09:11 följande:

Är det så otänkbart att det finns vissa kvinnor som har sex med flera män? Eller att kvinnornas definition av "aldrig" i detta sammanhang skiljer sig från männens?

Sen finns det ju även män som har sex med män... prostitution är knappast enda förklaringen till skillnaden i undersökningen.

Känner igen det där du skriver om dåligt sex. Jag avstår hellre sex än har dåligt sex nuförtiden, skulle aldrig ha resonerat så när jag var i 20årsåldern.

Var det inte det hon sa att hon gjorde? Alltså tänkte mer desperat som ung.
Svar på tråden SVT har gjort undersökning om svenskarnas sexvanor