• Blomma10

Vill skiljas....

Hej.. jag är en förtvivlad tjej på 25år... gift men inte lycklig längre... vi har varit ihop i fyra år. I början va allt perfekt och vi hade de så bra.. men så småningom kom problem efter problem.. familj, vänner och oss... min man har slutat bry sig om mig känns de som... han säger aldrig att jag är vacker eller fin.. han kysser aldrig mig eller kramas.. han vill knappt ha sex med mig, jag får liksom tigga mig de... jätte jobbigt och jag blir ju så klart ledsen.. han trycker ner mig ganska ofta, kan vara taskig och otrevlig mot mig, med eller utan folk runt om oss också.. jag har sagt allt detta till honom men han bryr sig liksom inte.. ifall vi skulle vars bjudna på min kusins bröllop så skulle han bli så arg på mig och säga att hab absolut inte tänker följa med, eller när min syster son döptes ville han heller inte följa med.. eller följa med på julbord hos min mamma förra året... han undviker ALLT. Det är så tråkigt att behöva gå på allt sånt själv och folk frågar ju liksom vart är din man den här gången då. Jag liksom skäms.... när vi tjafsat så blir han sur och sover i andra rummet och total ignorerar mig... han skiter i mina åsikter och skiter fullständigt i vad jag tycker och tänker... får han inte som han vill blir han tjurig... jag är trött på allt detta... de här är bara små smp saker ja nämner... känner mig ful, äcklig och trasig.... :( vet inte hur jag ska avsluta allt detta... jag tror jag älskar han, men ibland tror jag att ja skulle må bättre utan honom i mitt liv..., :( behövde skriva av mig <3

• Svar på tråden Vill skiljas....
  • Anonym (Malin)

Vad säger han för nedtryckande saker om jag får fråga? :( ingen har rätt behandla någon så!!

• Blomma10
    Anonym (Malin) skrev 2018-12-14 23:15:53 följande:

Vad säger han för nedtryckande saker om jag får fråga? :( ingen har rätt behandla någon så!!

Liksom att ja säger något för att skämta så kollar han på sina bröder och liksom ba hahaha va säger hon... sen så skrattar alla ÅTmig... eller när jag frågar om en grej kanske när de gäller fotboll så brukar han säga, va? Va snackar du om? Du fattar ändå inget...
  • Anonym (Liknande)

Är i en liknande situatione men min sambo pikar åt mig... inget kul läge, tillsammans 8 år. Vill du prata mer?

• Anonym (eee)

Den typen av partner ska man lämna! Tyvärr finns det sådana ibland, som på något sätt fått för sig att de är bättre, att de alltid har rätt, att de har rätten att smutskasta sin partner! 
    Den här typen av partner verkar mer se den de påstår sig älska som om den vore en möbel, ett ting, en ägodel - vill du leva så? Var är respekten, jämlikheten, kärleken?
    och TS  - du älskar honom (ja det heter honom)  inte, du förväxlar det med att du saknar det du vill ha, en kärleksfull mysig partner som älskar dig för hur du är, en som inte skrattar och mobbar ut dig, en som uppskattar dig, respekterar dig och vill fördjupa kärleken mellan er. Det du hänger dig kvar vid är känslan hur det var när ni var nykära, det som gjorde att du valde att gifta dig med honom. 

Det brukar sällan gå att få sådana här partners att förändras så om jag var du skulle jag mer se det som att det är tur att det "bara" gått 4 år och att du fortfarande har chansen att göra något annat med ditt liv. 

Det kan vara så att din märkliga partner helt enkelt är  trött på dig men är för feg för att säga det eller inte "orkar" ta tag i den jobbiga process en separation kan vara, så han är taskig, mobbar ut dig för att du ska vara den som uttalar ordet skilsmässa. Då kan han enkelt sprida ut att det är ditt fel att ni skiljer er och han har ju vara varit en sån perfekt partner hela tiden! (ungefär så) 

• Anonym (Skilj er!)

Får man fråga varför du bara är 25 år och gift?!

Skilj dig och ta vara på livet känner jag bara! Jag är också 25 och skulle aldrig kunna tänka mig att vara gift nu.

Är det du som lagar all mat, städar och tvättar också? Han låter nämligen så extremt arrogant att det inte skulle förvåna mig...

• Anonym (L)
    Anonym (Skilj er!) skrev 2018-12-15 08:52:47 följande:

Får man fråga varför du bara är 25 år och gift?!

Skilj dig och ta vara på livet känner jag bara! Jag är också 25 och skulle aldrig kunna tänka mig att vara gift nu.

Är det du som lagar all mat, städar och tvättar också? Han låter nämligen så extremt arrogant att det inte skulle förvåna mig...

Vad har åldern med det hela att göra egentligen? Är 24 och väldigt lyckligt gift med en man som jag kommer ta till vara på livet TILLSAMMANS med. Däremot verkar TS hamnat i en relation där hon inte respekteras och som hon inte mår bra av, och därför kan det vara relevant med skilsmässa. 

TS, det är INTE okej att han trycker ner dig som han gör, är "taskig" och "otrevlig". Det är inte ett sätt man behandlar en person på som man säger sig vilja spendera hela livet med. Hans reaktioner över att vara delaktig i din familjs liv - och i förlängningen därmed ditt - är också väldigt konstiga för mig. Har han sagt varför han blir arg och inte vill följa med på sådana event? Har han sagt varför han han trycker ned dig och inte ger dig komplimanger eller inte vill ligga med dig? Tror ni behöver prata igenom allt väldigt djupgående för att komma fram till anledningar varför han beter sig som han gör, ge honom en förståelse för hur det får dig att må, och därefter måste han vilja förändra sitt beteende och aktivt jobba för att göra det för att äktenskapet ska fungera, annars tror jag du mår mycket bättre av att gå vidare utan honom.

Livet är för kort för att behandlas illa, och det finns absolut andra personer där ute som kommer behandla dig 1000 gånger bättre än vad han gör, men tror även det är viktigt att du också hittar och stärker kärleken till dig själv för att inte acceptera att utsättas för ett sånt här beteende ännu en gång. 

Svar på tråden Vill skiljas....