• Ammyloulou

    Hur länge gick du runt öppen (utan aktiva värkar)?

    Har öppnat mig 4 cm och är i v 34+0. Har inga som helst värkar eller sammandragningar (förutom de som ledde till ovanstående öppning för ett nån vecka sen). Någon som upplevt lika? Hur länge gick ni öppna (utan några värkar) innan bebis kom?

  • Svar på tråden Hur länge gick du runt öppen (utan aktiva värkar)?
  • Gadda

    Oj då, det hade jag aldrig ens hört talas om... längst är typ 15 timmar... Men får man fråga hur lång tid ni hade värkar innan förlossningen?

  • Anonym (.)

    öppnade mig dock utan värkar och jag var helt öppen när jag fick värkarna. 3 timmar senare föddes dottern

  • Gadda
    Anonym (.) skrev 2018-12-22 21:02:23 följande:

    öppnade mig dock utan värkar och jag var helt öppen när jag fick värkarna. 3 timmar senare föddes dottern


    Vad intressant. Var det första barnet?

    Alla jag pratat med säger att de fick värkarna innan. En så också att hennes vatten gick först då hon låg på bb, öppen 7 cm...
  • lövet2
    Gadda skrev 2018-12-22 20:56:22 följande:
    Oj då, det hade jag aldrig ens hört talas om... längst är typ 15 timmar... Men får man fråga hur lång tid ni hade värkar innan förlossningen?
    Med första barnet hade jag inga känningar alls. Ingenting. Så gick vattnet, jag fick värkar, och allt som allt tog det 3 timmar innan barnet var fött.

    Med sista barnet hade jag vanliga, smärtfria sammandragningar under halva graviditeten. När värkarna börjat, så tog det 10 timmar innan barnet föddes.
  • Anonym (.)
    Gadda skrev 2018-12-22 21:13:24 följande:

    Vad intressant. Var det första barnet?

    Alla jag pratat med säger att de fick värkarna innan. En så också att hennes vatten gick först då hon låg på bb, öppen 7 cm...


    japp. Men jag hade en ovanligt snabb förlossning för att va första barnet
Svar på tråden Hur länge gick du runt öppen (utan aktiva värkar)?