• Anonym (Sorgsen)

    Sverige - luftslottet som sprängdes..

    eller rättare sagt. Ett Sverige som sakta vittrar sönder framför våra öppna ögon.

    Den organiserade kriminaliteten som livnär sig på drogförsäljning - utpressning etc är en samhällsomstörtande verksamhet.

    www.expressen.se/kvallsposten/i-skuggan-av-malmoskjutningarna-kriminella-forsoker-ta-over-smastad/

    Honduras verklighet i dag. De kriminella gängens styre över samhället där, gör livet outhärdligt för vanligt folk att de måste söka sig ifrån sitt hemland för att överleva. Myndigheterna i Honduras har ingen kontroll över gängen.
    Har vi det i Sverige?
    En av de absurda orsakerna är drogköpare i USA som gör det möjligt för gängen i Honduras tjäna pengar. En ond cirkel.

    www.expressen.se/nyheter/mammorna-flyr-valdet-pa-vag-mot-usa/

    Här i Sverige köper t ex Danderyds ungdomar droger som gör att de kriminella gängen överlever.

    mitti.se/nyheter/brott/drogerna-danderyd-foraldrarnas/

    Vi skulle behöva en nationell kriskommitté för att bekämpa den alarmerande ökningen av brottslighet. Om detta fortsätter blir den samhällsomstörtande, inte idag men om 10 år.

    www.dagensjuridik.se/2018/05/skjutningarna-i-sverige-extrema-hela-europa-ny-studie-varnar-utvecklingen

    Det är skrämmande när människor i t ex Malmö uppgivet rycker på axlarna och säger att "Ytterligare en skjutning, tillhör vardagen här i Malmö".

    www.sydsvenskan.se/2018-06-20/skjutningar-och-narkotikahandel-pa-oppen-gata-har-blivit-vardag-i-malmo

    Är det fler än jag som fruktar samma sak? Ett samhälle som sakta vittrar sönder?
    Vad kan man göra?

  • Svar på tråden Sverige - luftslottet som sprängdes..
  • TeenageFanclub

    Såhär går det när Miljöpartiet fått utforma migrationspolitiken. Stackars barn som ska växa upp i nya Sverige.

  • Anonym (tragiskt)

    Mycket bra fråga. Blir lite förskräckt över att jag knappt reagerar när jag läser om skjutningar och dödsfall längre. 

  • Anonym (Sorgsen)
    TeenageFanclub skrev 2018-12-16 12:06:30 följande:

    Såhär går det när Miljöpartiet fått utforma migrationspolitiken. Stackars barn som ska växa upp i nya Sverige.


    Jag tror knappast att Honduras problem har med migrationspolitik att göra (men jag kan ha fel).  Vi har liknande problem som Honduras som sakta tar samhället i ett hårdare grepp.
    Det måste vara någon annan faktor som gör att mer eller mindre organiserade kriminella ligor får fotfäste. Bristande organisation inom myndigheter, korruption, segregerade områden, flata politiker.. vad vet inte jag.  Det behövs en opolitisk kommission som tar reda på vad som behövs göras i det längre perspektivet än en valperiod på 4 år.
  • TeenageFanclub
    Anonym (Sorgsen) skrev 2018-12-16 12:55:44 följande:

    Jag tror knappast att Honduras problem har med migrationspolitik att göra (men jag kan ha fel).  Vi har liknande problem som Honduras som sakta tar samhället i ett hårdare grepp.

    Det måste vara någon annan faktor som gör att mer eller mindre organiserade kriminella ligor får fotfäste. Bristande organisation inom myndigheter, korruption, segregerade områden, flata politiker.. vad vet inte jag.  Det behövs en opolitisk kommission som tar reda på vad som behövs göras i det längre perspektivet än en valperiod på 4 år.


    Men nu talar vi väl om Sverige? Vänstern vill ha det Sverige vi har idag. V, MP, C och delar av S vill att alla flyktingar i världen ska kunna söka asyl i Sverige.
  • Mongoliet
    TeenageFanclub skrev 2018-12-16 13:33:02 följande:

    Men nu talar vi väl om Sverige? Vänstern vill ha det Sverige vi har idag. V, MP, C och delar av S vill att alla flyktingar i världen ska kunna söka asyl i Sverige.


    Det är så jävla korkat så det inte är klokt. Klart ingen vill ha det som vi har det men vi hjälper folk som behöver ha hjälp & sedan misslyckas vi med resten.
  • Anonym (Sorgsen)
    TeenageFanclub skrev 2018-12-16 13:33:02 följande:
    Men nu talar vi väl om Sverige? Vänstern vill ha det Sverige vi har idag. V, MP, C och delar av S vill att alla flyktingar i världen ska kunna söka asyl i Sverige.
    Det jag ser, är att det verkar finnas paralleller mellan Sverige och andra länder som har liknande problem med kriminella gäng som mer och mer styr vanliga människor vardag. Om rättsstaten blir för svag och människor inte känner tillit till statens förmåga att skydda den enskilda individen. Så kommer rättssamhället så småningom urholkas och staten att falla sönder som t ex Honduras m fl börjar göra. Vad finns det för faktorer som gör att vi i Sverige (förutom migration/asylsökande..) mer och mer håller på att förlora kontrollen?

    Sen tycker jag angående asylsökande så borde Sverige endast ta emot kvotflyktingar. Som det fungerar nu, är det de människor som har ekonomiska möjligheter att ta sig hit för att söka asyl som gör det. Det behövs en hel del pengar till flyktingsmugglare. Och vilka är dessa människor som tjänar pengar..
  • Anonym (Sorgsen)

    Angående skjutningar i Sverige som slår ett dystert rekord.
    I kvällens (16/12-18) Agenda svt "Polisen efterlyser kraftsamling från hela samhället för att vända utvecklingen".

    www.svtplay.se/video/19350647/agenda/agenda-16-dec-21-15-1

    Vilket parti kommer först att möta polisens skrivelse? Varför ligger staten så långt efter? Denna utveckling har varit känd i flera år.

  • Anonym (Rösta rätt)

    Därför röstar jag på SD. Det är tragiskt att se sitt land sakta men säkert förfalla

  • Anonym (Sorgsen)
    Anonym (Rösta rätt) skrev 2018-12-16 23:33:03 följande:

    Därför röstar jag på SD. Det är tragiskt att se sitt land sakta men säkert förfalla


    Min åsikt om SD är att många proteströstar på SD pga övriga partiers oförmåga att se vanliga människors verklighet och problem. Hatar ordet utmaningar i dessa sammanhang!

    Men läser man SD´s partiprogram så är det inte ett parti för framtiden, mest bakåtsträvare.
  • Anonym (Rösta rätt)
    Anonym (Sorgsen) skrev 2018-12-17 00:11:49 följande:

    Min åsikt om SD är att många proteströstar på SD pga övriga partiers oförmåga att se vanliga människors verklighet och problem. Hatar ordet utmaningar i dessa sammanhang!

    Men läser man SD´s partiprogram så är det inte ett parti för framtiden, mest bakåtsträvare.


    Jag gillar hela deras partiprogram men mest gillar jag att dom vill begränsa invandringen . Jag gillar svensk kultur och tycker att vi ska bevara den.
  • KillBill


    Nytt nätverk inom alternativhögern ? planerat övertagande av kommuner


    ·        Diskret middagssällskap på Södermalm i Stockholm bakom idén.
    ·        Hård kritik mot svensk migrationspolitik sammanhållande kittet.
    ·        Viktigaste målet är att motverka en islamisering av Sverige.
    ·        Skapa "svenska kolonier"
    ·        Har planerat att ta makten i och över en kommun i valet 2022.
    ·        Maktövertagandet skall ske under ?falsk flagg? genom skenskrivningar i kommunen för att aktivister ska kunna rösta i lokalvalet.
    ·        Planerar radikalt politiskt motstånd mot statsmakten efter maktövertagandet.
    ·        Leds av en erfaren tjänsteman i en internationell politisk samarbetsorganisation
    ·        En av nätverkets profiler i den inre kretsen tackade i ett mycket sent skede nej till en valbar plats (topp 20) på SD:s riksdagslista inför valet 2018, som en av de externt rekryterade ledamöterna.
    ·        Har infiltrerat Moderaterna och Medborgerlig Samling.
    ·        Beväpnar sig med pumphagelgevär.
    ·        Förbereder stiftelse i andra länder ? räknar med att få bankkonton spärrade.
    ·        Letar efter advokater som kan sköta det juridiska försvaret när aktivister grips.
    ·        Obefintlig säkerhet i nätverket, har av misstag skickat hemligt PM till riksdagsledamot.


    ledarsidorna.se/2018/12/ledarsidorna-se-avslojar-nytt-natverk-inom-alternativhogern-planerat-overtagande-av-kommuner/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Sorgsen)
    www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/vem-ska-vaga-fatta-tuffa-beslut-mot-gangsters/
    "Om inte heller tjänstemän vågar stå upp mot de kriminella befinner vi oss på ett sluttande plan. Vem ska ha modet att omhänderta barn från IS-jihadister och gangsters? Vem törs dra in ägodelar eller assistans från samma klientel?
     
    Som så ofta numera står konflikten mellan att till varje pris hävda liberala principer och att värna ett liberalt utfall. 
     
    Hellre anonyma beslutsfattare än tjänstemän som låter sig skrämmas till tystnad.

    Kommer den nya regeringen kunna skapa förutsättningar för ökad trygghet? Blir det en handlingskraftig regering?
  • Anonym (Blash)

    Nej, vänta lite nu, Har du inte läst Bagdad Bob-tråden..Förlåt.. Tråden "En käftsmäll till undergångsprofeterna"? Där kan du läsa att vi inte har några problem, allt i Sverige är tipp-topp..Om någon påstår att saker och ting inte står rätt till så måste det ju bara bero på att de vill Sverige illa, inte att de är oroliga, eller hur?

  • Anonym (Sorgsen)

    Hur kan det vara en gåta - polisen har svårt att förklara gängskjutningarna!

    www.svt.se/nyheter/inrikes/gatan-sverige-polisen-har-svart-att-forklara-gangskjutningarna

    En konstig förklaring är att vi har en bro över Öresund? Vad har det med saken att göra? Vapnen har ju transporterats genom hela Europa för att komma hit. Någonting i vår lagstiftning, myndigheter, lagar som gör att kriminella har noll rädsla för att åka fast. 

    Varför gör inte journalister eller politiker en jämförelse med andra länder som INTE har detta problem som vi har och tar lärdom därifrån. Även om det är endast några få promille av kriminella som orsakar detta, så slukar det enorma resurser från polis, rättsväsende, sjukvård etc att det är tredje man som slutändan som får betala. Längre vårdköer, personal som inte vill arbeta inom polis, sjukvård mm.

    Det är oroväckande tyst ifrån makthavare!

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Sorgsen) skrev 2018-12-16 11:04:43 följande:

    eller rättare sagt. Ett Sverige som sakta vittrar sönder framför våra öppna ögon.

    Den organiserade kriminaliteten som livnär sig på drogförsäljning - utpressning etc är en samhällsomstörtande verksamhet.

    www.expressen.se/kvallsposten/i-skuggan-av-malmoskjutningarna-kriminella-forsoker-ta-over-smastad/

    Honduras verklighet i dag. De kriminella gängens styre över samhället där, gör livet outhärdligt för vanligt folk att de måste söka sig ifrån sitt hemland för att överleva. Myndigheterna i Honduras har ingen kontroll över gängen.

    Har vi det i Sverige?

    En av de absurda orsakerna är drogköpare i USA som gör det möjligt för gängen i Honduras tjäna pengar. En ond cirkel.

    www.expressen.se/nyheter/mammorna-flyr-valdet-pa-vag-mot-usa/

    Här i Sverige köper t ex Danderyds ungdomar droger som gör att de kriminella gängen överlever.

    mitti.se/nyheter/brott/drogerna-danderyd-foraldrarnas/

    Vi skulle behöva en nationell kriskommitté för att bekämpa den alarmerande ökningen av brottslighet. Om detta fortsätter blir den samhällsomstörtande, inte idag men om 10 år.

    www.dagensjuridik.se/2018/05/skjutningarna-i-sverige-extrema-hela-europa-ny-studie-varnar-utvecklingen

    Det är skrämmande när människor i t ex Malmö uppgivet rycker på axlarna och säger att "Ytterligare en skjutning, tillhör vardagen här i Malmö".

    www.sydsvenskan.se/2018-06-20/skjutningar-och-narkotikahandel-pa-oppen-gata-har-blivit-vardag-i-malmo

    Är det fler än jag som fruktar samma sak? Ett samhälle som sakta vittrar sönder?

    Vad kan man göra?


  • Anonym (Suck)

    Men avkriminalisera då!

    De ända som inte vill det är ju alkohol torskar, staten och de kriminella! Hur svårt ska det va att fatta nån gång??


    Lite ironiskt är det ju nu med bensinpriserna, o bilskatten o dyrare thailand biljetter.. Menar, staten har jävlats mycket med brukare men nu börjar dom ju även jävlas med "vanligt" folk! Men klart, Ni förtjänar inte bättre så länge som staten gör som er.. Går med näsan i vädret!

  • Anonym (H)
    Anonym (Sorgsen) skrev 2018-12-16 11:04:43 följande:

    eller rättare sagt. Ett Sverige som sakta vittrar sönder framför våra öppna ögon.

    Den organiserade kriminaliteten som livnär sig på drogförsäljning - utpressning etc är en samhällsomstörtande verksamhet.

    www.expressen.se/kvallsposten/i-skuggan-av-malmoskjutningarna-kriminella-forsoker-ta-over-smastad/

    Honduras verklighet i dag. De kriminella gängens styre över samhället där, gör livet outhärdligt för vanligt folk att de måste söka sig ifrån sitt hemland för att överleva. Myndigheterna i Honduras har ingen kontroll över gängen.

    Har vi det i Sverige?

    En av de absurda orsakerna är drogköpare i USA som gör det möjligt för gängen i Honduras tjäna pengar. En ond cirkel.

    www.expressen.se/nyheter/mammorna-flyr-valdet-pa-vag-mot-usa/

    Här i Sverige köper t ex Danderyds ungdomar droger som gör att de kriminella gängen överlever.

    mitti.se/nyheter/brott/drogerna-danderyd-foraldrarnas/

    Vi skulle behöva en nationell kriskommitté för att bekämpa den alarmerande ökningen av brottslighet. Om detta fortsätter blir den samhällsomstörtande, inte idag men om 10 år.

    www.dagensjuridik.se/2018/05/skjutningarna-i-sverige-extrema-hela-europa-ny-studie-varnar-utvecklingen

    Det är skrämmande när människor i t ex Malmö uppgivet rycker på axlarna och säger att "Ytterligare en skjutning, tillhör vardagen här i Malmö".

    www.sydsvenskan.se/2018-06-20/skjutningar-och-narkotikahandel-pa-oppen-gata-har-blivit-vardag-i-malmo

    Är det fler än jag som fruktar samma sak? Ett samhälle som sakta vittrar sönder?

    Vad kan man göra?


  • HSOF
    KillBill skrev 2018-12-17 08:17:32 följande:

    Nytt nätverk inom alternativhögern ? planerat övertagande av kommuner

    ·        Diskret middagssällskap på Södermalm i Stockholm bakom idén.

    ·        Hård kritik mot svensk migrationspolitik sammanhållande kittet.

    ·        Viktigaste målet är att motverka en islamisering av Sverige.

    ·        Skapa "svenska kolonier"

    ·        Har planerat att ta makten i och över en kommun i valet 2022.

    ·        Maktövertagandet skall ske under ?falsk flagg? genom skenskrivningar i kommunen för att aktivister ska kunna rösta i lokalvalet.

    ·        Planerar radikalt politiskt motstånd mot statsmakten efter maktövertagandet.

    ·        Leds av en erfaren tjänsteman i en internationell politisk samarbetsorganisation

    ·        En av nätverkets profiler i den inre kretsen tackade i ett mycket sent skede nej till en valbar plats (topp 20) på SD:s riksdagslista inför valet 2018, som en av de externt rekryterade ledamöterna.

    ·        Har infiltrerat Moderaterna och Medborgerlig Samling.

    ·        Beväpnar sig med pumphagelgevär.

    ·        Förbereder stiftelse i andra länder ? räknar med att få bankkonton spärrade.

    ·        Letar efter advokater som kan sköta det juridiska försvaret när aktivister grips.

    ·        Obefintlig säkerhet i nätverket, har av misstag skickat hemligt PM till riksdagsledamot.

    ledarsidorna.se/2018/12/ledarsidorna-se-avslojar-nytt-natverk-inom-alternativhogern-planerat-overtagande-av-kommuner/


    Detta handlar om en liten grupp som träffas och äter middag ihop, finns säkert många liknade grupper runt om i landet.

    Det är ju detta vänstern har gjort i en mycket större skala sedan 70-talet. Vilket idag har givit dem så mycket makt över samhället och institutioner. Lite samma som nu muslimer försöker göra med hjälp av denna vänsterrörelsers många nyttiga idioter.
Svar på tråden Sverige - luftslottet som sprängdes..