• Tom Araya

Kläder vid umgänge

FuckGoggleAskMe skrev 2018-12-16 22:47:45 följande:

Sonen bor hos mig och träffar pappan varannan helg. Han måste släpa på en massa skolböcker varje helg och jag har önskat att pappan köpt kläder så han slipper ta med det också. Nu har han äntligen gjort det. Det lustiga är bara att sonen, som gillar märkeskläder och är väldigt intresserad av kläder, har nu fått kläder av billigaste möjliga märke och kvalitet, som han inte riktigt gillar. Jag betalar typ 4-5 ggr mer för klädesplaggen än pappan. Å andra sidan är sonen inte där ofta, så kanske är det ok, även om sonen förstås inte riktigt gillar kläderna. Åtminstone slipper han att ta med kläder.

Fast det är väl inte egentligen ett problem du kan lägga på pappan, att du köper märkeskläder och han inte gör det.
  • Tom Araya
    Anonym (O) skrev 2018-12-17 10:09:14 följande:

Jag tycker nog att precis som man själv bestämmer när barnen är hos en så har man också ett ansvar när barnen är hos en.
    Det ansvaret inkluderar att man ser till att det finns kläder till barnet.
    Det är inte den andra förälderns ansvar lika lite som det är den andra förälderns rätt att tala om vilka regler och hur det ska vara hos den andra föräldern. 
    Rättigheter och ansvar hänger ihop, den som inte tar ansvar ska inte heller ha några rättigheter, 

Jovisst, men man kan ju också anse att det ansvaret är uppfyllt genom att underhållet betalas, då det bl.a. ska gå till kläder för barnet.
Svar på tråden Kläder vid umgänge