• Qwerty1214

    Efterlysning Guldfynd - jag gjorde min dotter så ledsen

    Min dotter har tappat bort sin favoritkatt som hon fick när hon föddes. Katten har varit med på många resor men helgens resa till Helsingfors ställde till det då katten verkar ha blivit kvar på båten. Dottern på 4 är jätteledsen och jag känner mig usel som inte hade bättre koll.

    Nu till frågan - kan någon av er ha en sådan mjukiskatt som jag kan få köpa? Katten följde med ett köp som gjordes på Guldfynd för 4,5 år sedan och är grå och vit med rosa nos. Katten ligger utsträckt på magen med benen bakåt och är cirka 20 cm lång.

    Katten är efterlyst på Hittegodsavdelningen i Finland. Som ni säkert förstår så är denna katt enormt viktig för min dotter.

    Hon blev så oerhört besviken när vi vid sovdags ikväll insåg att katten försvunnit. Det skulle bli den allra bästa av julklappar om vi hittade en likadan katt.

  • Svar på tråden Efterlysning Guldfynd - jag gjorde min dotter så ledsen
  • enanna

    Ni har väl kontaktat Silja också, och inte bara landets hittegods? :)

  • Qwerty1214

    Hej!

    Jag har kollat på Guldfynds nuvarande katt men tror tyvärr inte att den duger då det inte är vår riktiga Selma.

    Vi har kontaktat Silja direkt som hänvisar till Lost and Found International som är deras avtalspartner vad jag förstått. Där kommer vår anmälan ligga i 14 dagar.

    Jag har även kontakt med Guldfynd som har letat i gömmorna men de har ingen katt kvar. Jag har bett att få leverantörens kontaktuppgifter men dessa får Guldfynd inte lämna ut. De skulle kontakta leverantören och kolla om de möjligen har en katt kvar.

    Jag bad även Guldfynd kolla med personalen om inte någon anställd kanske fått en katt till barn eller barnbarn men som inte används längre och fick inte napp där heller som det verkar.

    Jag har legat halva natten och googlat på mjukiskatter men hittar inte Selma. Jag har verkligen slut på idéer.

    Har någon nåt mer tips på hur jag kan gå vidare?

  • No Logo

    Det kan ta ganska lång tid innan upphittade saker dyker upp på lost & found. Först hittar städpersonal katten, lägger den i en låda med annat upphittat, sen ska lådan till en annan hamn, till stora hittegodsavdelningen, registreras etc. Så ge inte upp hoppet ännu!

  • Qwerty1214

    Svaret från Guldfynds infoadress:

    ?Jag har nu hört mig för med vår avdelning som har hand om dessa produkterna, och det är inte någon kvar i lager.

    Vi får tyvärr ej lämna ut kontaktuppgifter till leverantörer, jag ska skicka mailet vidare till de på kontoret, men då denna produkt var en vara som man fick med i samband med köp i våra butiker så är det troligtvis inget vi har.

    Om det skulle vara så att någon återkopplar så kommer jag givetvis att höra av mig till er.?

    Jag får känslan av att de nog inte kommer göra så mycket mer åt detta. Jag hoppas jag känner fel.

    Det är ju ett barn som tappat sin käraste ägodel precis innan jul och den här tiden på året brukar ju många anstränga sig lite extra för att göra goda gärningar. Jag hoppas så att katten hittar hem igen. Den blicken av besvikelse som jag fick av min dotter igår kväll, vill jag aldrig ha igen.

  • sysop
    Qwerty1214 skrev 2018-12-17 11:09:54 följande:

    Hej!

    Jag har kollat på Guldfynds nuvarande katt men tror tyvärr inte att den duger då det inte är vår riktiga Selma.

    Vi har kontaktat Silja direkt som hänvisar till Lost and Found International som är deras avtalspartner vad jag förstått. Där kommer vår anmälan ligga i 14 dagar.

    Jag har även kontakt med Guldfynd som har letat i gömmorna men de har ingen katt kvar. Jag har bett att få leverantörens kontaktuppgifter men dessa får Guldfynd inte lämna ut. De skulle kontakta leverantören och kolla om de möjligen har en katt kvar.

    Jag bad även Guldfynd kolla med personalen om inte någon anställd kanske fått en katt till barn eller barnbarn men som inte används längre och fick inte napp där heller som det verkar.

    Jag har legat halva natten och googlat på mjukiskatter men hittar inte Selma. Jag har verkligen slut på idéer.

    Har någon nåt mer tips på hur jag kan gå vidare?


    Har du kollat med Guldfynd centralt eller lokalt? kan vara stor skillnad på vilket svar man får.

    I Juletid kanske det går att lösa problem som annars skulle vara lite svårare, ofta kan det vara lättare att gå uppifrån i en organisation.

    Du kan även kontakta Teddykompaniet 0431?725 10 och Bukowski 08-6110806, är det någon av dessa som levererat till Guldfynd så borde de veta om det och då har de säkert någon katt kvar.
  • sysop
    sysop skrev 2018-12-17 11:26:27 följande:
    Har du kollat med Guldfynd centralt eller lokalt? kan vara stor skillnad på vilket svar man får.

    I Juletid kanske det går att lösa problem som annars skulle vara lite svårare, ofta kan det vara lättare att gå uppifrån i en organisation.

    Du kan även kontakta Teddykompaniet 0431?725 10 och Bukowski 08-6110806, är det någon av dessa som levererat till Guldfynd så borde de veta om det och då har de säkert någon katt kvar.
    Kontakta Lisbeth Lindström 070-943 93 33 lisbeth.lindstrom@iduna.se så ska du se att ditt problem blir löst.
  • Glinda från Oz

    Hoppas den kommer tillbaka! Det är inte alls säkert att hon kommer tycka om en ny likadan, det kan vara just den gamla hon vill ha.

  • Qwerty1214
    Glinda från Oz skrev 2018-12-17 11:34:07 följande:

    Hoppas den kommer tillbaka! Det är inte alls säkert att hon kommer tycka om en ny likadan, det kan vara just den gamla hon vill ha.


    Nej, det har du alldeles rätt i men jag måste dra i alla tänkbara trådar som jag bara kan.
Svar på tråden Efterlysning Guldfynd - jag gjorde min dotter så ledsen