nihka skrev 2019-01-02 17:47:31 följande:
Märkligt men tyvärr inte alls ovanligt. Man får för sig något och så sprider man det hej vilt och gör en "sanning" av det.
Hmm jo, det är ju visserligen sant att sånt händer ju hela tiden, både om det ena och det andra.
Det är dessutom SÅ vanligt att SDare inte fattar att det är skillnad på VARFÖR man reglerar invandring/asylmottagning. Det är inte rasistiskt att reglera eller ens stoppa invandring/asylmottagning. Det som kan vara rasistiskt är VARFÖR man gör det.
Jaha, fast det fattar väl ändå jag iaf att det kan finnas olika åsikter? Skrev ju först att man ju hade bytt åsikt om vilken anledning man ville gå efter eftersom att man på senare tid hade blivit förtjust i rika giriga lyckosökare? Det var ju det, det handlade om? Ikr?
SDs orsaker som bottnar i att det har varit fullt i Sverige sedan 1989 för att man inte vill beblanda sig med främst människor från MENA-länder vilar på rasistisk grund då man anser att människor från den delen av världen är av en sämre sort.
Det kan vara en typ av orsak till att vilja minska/stoppa invandring, ja. En anledning bland många alltså, och man kan ju då många olika anledningar som åsikter till att man anser att man bör minska eller stå invandringen till ett land, och då är ju alltså att man inser att stor del av invandrarna vill utnyttja landets tillgångar, resurser, ekonomi etc ett annat. Sen om dessa anledningar är rasistiska kan man förstås diskutera.
Den här typen av åsikter menar man att man får ha, vilket man så klart får ha, men det kallas rasism. Och det gillar man inte. Man vill hellre att det kallas "sanning" eller "vakna" eller egentligen lite vad som helst bara man inte drar "rasistkortet". Det är tydligen så utarmat att kalla rasism för rasism.
Ja, fast jag har för min del iaf aldrig varit speciellt emot att kallas rasist. Är väl mest andra som typer springer runt och skriker jag är inte rasist jag är inte rasist hjälp någon kallade mig rasist