Inlägg från: Nimzay |Visa alla inlägg
  • Nimzay

Nazister i SD i Klippan igen

Suck, du vet väl att det btw finns en hel del galna. hysteriska antirasister i klippan oxå? Så alltså inte bara dem du kallar nazisterna. Galenskaperna ort kanske helt enkelt...

• Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 12:18:16 följande:
    Vilka då?
    Vill du ha namn och telefonnummer? ;---P
  • Nimzay
    KillBill skrev 2019-01-02 13:17:20 följande:
     Sverige accepterar inte ekonomiska skäl som grund för uppehållstillstånd 
    ...nej nu vill man ju ha välbärgade giriga lyckosökare som suktar efter merGuld i mun
  • Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 16:03:55 följande:
    Än en gång ett uttalande i affekt och utan saklig grund.
    Fast denna gången var det ju i alla fall HELT OCH HÅLLET sanningen.
  • Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 17:21:02 följande:
    Jepp! HELT OCH HÅLLET dina osakliga åsikter.
    Som bygger HEEEEEEELT OCH HÅLLET på hur verkligheten ser ut...
  • Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 17:49:37 följande:
    Nu är ju dina ÅSIKTER om hur "verkligheten" ser ut inte annat än dina ÅÅÅÅÅÅÅSIIKTER...
    Ja, det är väl självklart att du ser det så då din uppfattning av verklighet är en annan, men tids nog kommer sanningen ikapp...olyckligtvis :(
  • Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 17:47:31 följande:
    Märkligt men tyvärr inte alls ovanligt. Man får för sig något och så sprider man det hej vilt och gör en "sanning" av det.
    Hmm jo, det är ju visserligen sant att sånt händer ju hela tiden, både om det ena och det andra.
    Det är dessutom SÅ vanligt att SDare inte fattar att det är skillnad på VARFÖR man reglerar invandring/asylmottagning. Det är inte rasistiskt att reglera eller ens stoppa invandring/asylmottagning. Det som kan vara rasistiskt är VARFÖR man gör det.
    Jaha, fast det fattar väl ändå jag iaf att det kan finnas olika åsikter? Skrev ju först att man ju hade bytt åsikt om vilken anledning man ville gå efter eftersom att man på senare tid hade blivit förtjust i rika giriga lyckosökare? Det var ju det, det handlade om? Ikr?
    SDs orsaker som bottnar i att det har varit fullt i Sverige sedan 1989 för att man inte vill beblanda sig med främst människor från MENA-länder vilar på rasistisk grund då man anser att människor från den delen av världen är av en sämre sort.
    Det kan vara en typ av orsak till att vilja minska/stoppa invandring, ja. En anledning bland många alltså, och man kan ju då många olika anledningar som åsikter till att man anser att man bör minska eller stå invandringen till ett land, och då är ju alltså att man inser att stor del av invandrarna vill utnyttja landets tillgångar, resurser, ekonomi etc ett annat. Sen om dessa anledningar är rasistiska kan man förstås diskutera.
    Den här typen av åsikter menar man att man får ha, vilket man så klart får ha, men det kallas rasism. Och det gillar man inte. Man vill hellre att det kallas "sanning" eller "vakna" eller egentligen lite vad som helst bara man inte drar "rasistkortet". Det är tydligen så utarmat att kalla rasism för rasism.
    Ja, fast jag har för min del iaf aldrig varit speciellt emot att kallas rasist. Är väl mest andra som typer springer runt och skriker jag är inte rasist jag är inte rasist hjälp någon kallade mig rasist

• Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 18:02:34 följande:
    Ja, precis. Man ska inte blanda ihop åsikter och känslor med fakta.
    Det är ju just precis vad till exempel du och många andra gör hela tiden. Vägrar ständigt att inse verkligheten för att den inte ser ut som ni önskar att den hade sett ut.
    Men tack för att du delar dina åsikter och känslor, även dem om hur du innerligt känner och hoppas på att andra ska komma att tycka och känna som dig Nalle
    Ja det är väl självklart att jag skulle hoppas att fler skulle inse hur saker och ting står till. Har aldrig påstått något annat.
    Men nu till lite fakta: det finns inget politiskt parti som vill ge asyl till "välbärgade giriga lyckosökare som suktar efter mer".
    Jo, i princip alla partier och människor i detta landet vill det.

• Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 18:03:40 följande:
    Vart om tummen från?
    Du fyllde väl helt enkelt i att du ville ha en tumme?
  • Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 18:20:09 följande:
    Eftersom du har svårt att läsa mellan raderna får jag väl bokstavera ut det: jag kom åt tummen av misstag.
    Alltså fyllde du i den. Och då TOLKADE SIDAN DET SOM ATT DU VILLE HA EN TUMME. Förstår du hur jag menar nu?
  • Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 18:18:38 följande:
    Nej, "man" har inte bytt åsikt och "man" har inte "blivit förtjust i rika giriga lyckosökare".
    Det är din personliga tolkning av verkligheten. Som baserar sig på känslor. Samt möjligen även på rädsla för att inse den hemska sanningen.
  • Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 18:32:40 följande:
    Jag har inte ens talat om hur jag ser på verkligheten. 
    Nej, men uppenbarligen är jag kanske inte så dålig på att läsa mellan raderna som du tror trots allt. x)
    nihka skrev 2019-01-02 18:32:40 följande:
    Källa till att något parti vill ge asyl till "välbärgade giriga lyckosökare som suktar efter mer"?
    Nej, jag har ingen källa där falska människor ärligt står och erkänner samt talar öppenhjärtat om sin falska, manipulerande och illvilliga planer. Därför har jag ingen källa på vilka partier som vill ge dessa asyl.
  • Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 18:40:05 följande:
    Ja, jag förstår precis. Du tror att sidan "tolkade" till skillnad från att svara på ett kommando. Din verklighetsuppfattning, inte min.
    Den tolkade och sen svarade den utefter hur den tolkade det. Om den ska kunna svara på ett kommande måste den ju först på något sätt ha tolkat sig till det annars går det ju inte att svara. Och sidan fungerar som så att den att den tolkar det som att man vill ha det tecken man fyller i. Alltså den både tolkar/reagerar och SEN svarar den på ett kommando.
  • Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 18:44:23 följande:
    Nej, det är migrationsverkets regler som ligger till grund för mitt uttalande:

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Att-ansoka-om-asyl/Asylregler.html

Vad du tycker, känner och är rädd för spelar ingen som helst roll i hur asylärenden avgörs.
    Och Migrationsverket utgår förmodligen från samma/en liknande bild av verklighet som du. Alltså spelar det ingen roll ifall Migrationsverket ligger till grund för ditt uttalande eller ej. Det är sak samma, för det är fortfarande din egen tolkning av omvärlden som du baserar på dina känslor - som råkar vara densamma/ungefär den samma som Migrationsverkets.
  • Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 18:48:20 följande:
    Nej, du har ingen källa på dina påståenden just för att de är grundade på åsikter och känslor och rädsla som förstås är en känsla.
    Nej, men det behövs ju tydligen inte heller eftersom att du ju tydligen helt plötsligt håller med mig om att det är sant. Eller iaf nästan. Annat hade jag ju inbillat mig tydligt, haha. 
  • Nimzay

nihka skrev 2019-01-02 18:56:41 följande:
    Någonstans långt därinne har du greppat att jag kom åt knappen av misstag, eller? Du klarar av att tolka vad som står PÅ raderna såpass?
    Men snääälla, jag har förstått heeela tiden att du kom åt knappen av misstag. Och om du nu verkligen på riktigt varit helt övertygad annat, beror det helt enkelt på att DU inte riktigt kunde läsa mellan raderna i detta inlägget..
    Nimzay skrev 2019-01-02 18:07:51 följande:
    Du fyllde väl helt enkelt i att du ville ha en tumme?
    ...utan istället hakade upp dig på ordet "ville" och tog detta ord lite väl seriöst. Kyss
  • Nimzay
    Nimzay skrev 2019-01-02 18:52:58 följande:
    Nej, men det behövs ju tydligen inte heller eftersom att du ju tydligen helt plötsligt håller med mig om att det är sant. Eller iaf nästan. Annat hade jag ju inbillat mig tydligt, haha. 
    *tydligen
  • Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 19:10:48 följande:
    "Formodligen"? Du tycker, tror och känner igen.
    Ja, jag är betydligt mer fundersam och ödmjuk till skillnad ifrån många andra som alltför ofta är fullkomligt övertygade att de har rätt (kanske inklusive dig?) - därför uttrycker jag mig så. Ändå brukar det lustigt nog ofta visa sig vara jag som har rätt sen i slutändan, men jag vågar sällan riktigt stå för det till en början.

Och att jag har haft rätt kommer antagligen även visa sig vara uppenbart även i denna frågan så småningom. Tyvärr blir det väl antagligen till slut så, olyckligtvis.......
    Migrationsverket "känner" ingenting. Den har ett uppdrag och ett regelverk som reglerar verksamheten 
    De kanske inte rent ut sagt "känner" någonting, men något måste de ju trots allt utgå ifrån, annars hade de ju inte kunnat göra något alls - dvs inte kunnat arbeta alls om de inte hade en viss verklighetsbild att utgå ifrån. Och samtidigt är det ju människor som jobbar där, alltså måste de ju kunna "känna" annars skulle de inte vara mänskliga alls. Sen kan man ju förstås, på ett sätt, att de ur ett professionellt perspektiv inte borde gå efter vad de känner såklart. Men fortfarande hade det antagligen vara väldigt svårt/omöjligt att bygga upp och driva en endaste form av fungerande verksamhet utan några alls tankar, känslor eller åsikter alls.
     och där står ingenting i regelverket om att man ska premiera "välbärgade giriga lyckosökare som suktar efter mer".
    Nej, och givetvis står det inte så ordagrant. Och det har jag väl aldrig sagt heller?

Men det handlar inte bara om vad man ser och hör ordagrant, utan om så mycket annat. Som exempelvis att lägga märke till saker, bara ihop det ena med det andra och därmed dra slutsatser osv osv osv.
  • Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 19:15:05 följande:
    Tack för detta klargörande. För dig är det "tydligt" att jag håller med dig när jag säger tvärtemot dig. 
    När jag menade på att du tyckte annorlunda än jag påstod du ju i princip att jag hade inbillat mig, så ja.
Svar på tråden Nazister i SD i Klippan igen