Blöjbyten?
Hur många blöjbyten med kiss gör ni under dagen på bebis mellan 5-6 mån? Oftast hör man ju att 4-6 kissblöjor om dagen. Tycker sonen ibland kan kissa mängder o andra dagar inte alls lika mkt..?
Hur många blöjbyten med kiss gör ni under dagen på bebis mellan 5-6 mån? Oftast hör man ju att 4-6 kissblöjor om dagen. Tycker sonen ibland kan kissa mängder o andra dagar inte alls lika mkt..?
Oj :O jag har då alltid bytt direkt jag märkt att det kommit kiss, tänker att det inte är bekvämt att gå runt med kissig blöjja. Så då blir det väääldigt många blöjor per dag. Speciellt i den åldern då barnen ammades.
Mina tankar är väl att det beror liten på hur mycket vätska barnet får i sig. Inkomst - utgift. Jag brukar köra blöjbyte en stund efter barnets varje måltid. Men jag tror det är individuellt.
Oj :O jag har då alltid bytt direkt jag märkt att det kommit kiss, tänker att det inte är bekvämt att gå runt med kissig blöjja. Så då blir det väääldigt många blöjor per dag. Speciellt i den åldern då barnen ammades.
Det beror ju helt och hållet på hur ofta man som förälder anser att det är lämpligt att byta kissblöjor. Vi bytte efter varje gång barnet kissade, vilket var ofta. Andra föräldrar kanske väntar tills barnet kissat fler gånger i samma blöja.
4-6 känns lågt räknat. När vårt barn var 1,5 år gick det åt 3-5 blöjor bara på förskolan, och då kissar ju barnen mer sällan i den ålder än då de är små.
Har aldrig räknat, men rätt många. Blir ju en del bajsningar mellan kisseblöjorna också så ibland byts det efter man nyss bytt.
Vi byter också såklart efter behovet-alltså när vi känner att han kissat. Pratade med en ssk som sa då att 4-6 blöjor var bra o byta o självklart mer då. Bara som en ?riktlinje?
Tyckte själv att 4 st under en dag lät så lite.
Bytte innan matning varje gång i den åldern och om det var tydligt behov emellan.
Vi har bytt när bebisen bajst, vilket varit ofta ca 6 ggr om dan.
Ca 4-5 stämmer bra här
Mina har bajsat ofta som spädisar, efter varje måltid. Så bytte alltid då. Skulle nog inte ha bytt om det endast är lite kiss i. Men säg att jag byter var 4:e timme åtminstone om barnet inte bajsat.