Inlägg från: EmberEyes |Visa alla inlägg
  • EmberEyes

Kommer soc ta mina barn?

Anonym (Barnl­ängtan­) Trådstartaren) skrev 2018-12-18 14:09:33 följande:
    Brukar gå över till honom och sexa lite när barnen är i skolan.
    Men det är inget som soc eller barnen vet.
    Och där la vi ribban för ditt omdöme....

Varför är det så mycket viktigare för dig att dina barn ska vara helsyskon, än att ett av barnen ska ha EN normal förälder? Eller är du rädd att dina nuvarande barn kommer förstå hur lurade på konfekten de har blivit när de inser vad en kärleksfull och ansvarstagande pappa är?

• EmberEyes
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 14:20:23 följande:
    Jag har anmält personen som du citerade eftersom hen låtsas vara jag
    Jag ber om ursäkt.

Jag är dock fortfarande nyfiken på varför det är så viktigt att barnen ska vara helsyskon? Känner du inte själv att du är redo att lägga denna mannen bakom dig och fortsätta leva ditt liv, finna en livspartner som funkar på alla plan och som vill vara en fadersfigur till dina nuvarande barn och en pappa till dina framtida barn? Tycker du verkligen att genetiken bakom barnen är viktigare än att de ska få växa upp med sunda förebilder?
  • EmberEyes
    EmberEyes skrev 2018-12-18 14:30:34 följande:
    Jag ber om ursäkt.

Jag är dock fortfarande nyfiken på varför det är så viktigt att barnen ska vara helsyskon? Känner du inte själv att du är redo att lägga denna mannen bakom dig och fortsätta leva ditt liv, finna en livspartner som funkar på alla plan och som vill vara en fadersfigur till dina nuvarande barn och en pappa till dina framtida barn? Tycker du verkligen att genetiken bakom barnen är viktigare än att de ska få växa upp med sunda förebilder?
    Har du funderat på mina frågeställningar?
  • EmberEyes
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 18:37:07 följande:
    min biologiska klocka tickar så jag har inte all tid i världen. att hitta en livspartner känns väldigt långsökt nu och som sagt så vill jag att alla barnen ska ha samma pappa, varför har jag förklarat tidigare i tråden.
    Nje, du har skrivit något flummigt om att du sörjer kärn-familjen, men det är inte direkt ett relevant argument, speciellt när valet står mellan "vilken frisk man som helst" och "missbrukare, men samma gener som syskonen".
  • EmberEyes
    Anonym (mor) skrev 2018-12-19 13:58:33 följande:
    Ja inte är det en lysande idé men inte den sämsta i TS situation tycker jag.  Är väl korkat att ta ihop det med en missbrukare och tro att man ska kunna rädda honom genom att föda honom ett barn? TS vet vad hon ger sig in i och huvudsaken är väl att inte hon missbrukar?
    Nej, huvudsaken är att ge det potentiella BARNET de bästa möjliga förutsättningarna. Att medvetet välja att ge sitt barn en frånvarande far och en 50% risk för eget framtida missbruk är verkligen ett av de allra sämsta valen man kan göra som förälder.
  • EmberEyes
    Anonym (mor) skrev 2018-12-20 06:55:40 följande:
    Ja till skillnad mot alla andra då som alltid gör genomtänkta val?
    Om alla hoppar från en bro ska TS också göra det, menar du? Eller om någon hoppar från en bro ska TS också göra det är väl mer sanningsenligt, eftersom ingen vettig människa skulle aktivt välja att skaffa barn med en missbrukare som redan valt bort sina befintliga barn, och så många dårar har vi som tur var inte i Sverige.
Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?