• Anonym (Ts)

Min man tror soc delar ut lägenheter

Vi är småbarnsföräldrar, har bra utbildning och jobb och har det bra tillsammans. Vänner runt oss skiljer sig och då kom denna diskussion upp. Min man tror på allvar att om man bråkar, slåss och vill skiljas kan man gå till soc och så har de skyldighet att fixa boende till en, för man kan ju inte bli hemlös. Att det bara är att vara ihärdig och att soc visst köper lägenheter. Han förstår verkligen inte att vanliga drogfria kan bli hemlösa. Kan någon som varit i den sitsen förklara för honom hur det är i verkligheten?

• Svar på tråden Min man tror soc delar ut lägenheter
  • Anonym (Aftonbladet)

Finns flera historier om det på aftonbladet nu, om hur tom barnfamiljer blir hemlösa.

• Anonym (bara till invandrare)

dom delar bara ut lägenheter till invandrare

• Anonym (Aftonbladet)
    Anonym (bara till invandrare) skrev 2018-12-18 14:39:17 följande:

Flyktingar menar du och det är inte alltid de får lägenheter heller.
    Anonym (Aftonbladet) skrev 2018-12-18 14:40:32 följande:

Flyktingar menar du och det är inte alltid de får lägenheter heller.

Nej invandrare och migranter. får dom inga lägenheter så får dom plats på hvb hem eller familjehem för vuxna
  • Anonym (Jultomten)

Det tror min man med. Jävligt irriterande, han lever kvar på typ 70-talet när det kanske var så, vad vet jag. Du behöver inte överbevisa honom, det är upp till honom att bevisa att det är så att soc delar ut lägenheter för "vanliga" svenskar som separerar.

• ThomasW

Andra tror att hus växer på träd
    Bildresultat för tree house

• Anonym (Suck)
    Anonym (bara till invandrare) skrev 2018-12-18 14:41:34 följande:

Nej invandrare och migranter. får dom inga lägenheter så får dom plats på hvb hem eller familjehem för vuxna

Flyktingar får hjälp med boende, oftast dock i lägenheter som inte är en permanent lösning.
    Anonym (Suck) skrev 2018-12-18 15:36:35 följande:

Flyktingar får hjälp med boende, oftast dock i lägenheter som inte är en permanent lösning.

dom får även förtur i bostadskön
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (bara till invandrare) skrev 2018-12-18 14:39:17 följande:

Exakt arbetslösa svenskar eller dom som går på socialen har ingen chans. Mustafa 40 år med 5 barn och fru måste ju gå före.
Svar på tråden Min man tror soc delar ut lägenheter