• Överste Senap

Vad kan moderatorerna göra åt längdtjejen?

Är det helt omöjligt för moderatorerna att stoppa längdtjejen som spammar forumet med trådar om korta personer? Dels startar hon nya trådar, dels verkar hon använda massor av konton för att komma runt avstängningar och dessutom uppväcker hon nu gamla längdtrådar till liv då hennes nystartade tas bort.

• Svar på tråden Vad kan moderatorerna göra åt längdtjejen?
  • Anonym (.)

Det är ju otroligt lätt att skapa ett nytt konto och jag tror det är svårt att blocka ip-nummer eller liknande.
    Det bästa är ju om folk slutar svara i trådarna och enbart anmäler. Då tar dom inte fart och förhoppningsvis tröttnar personen efter ett tag..

• Anonym (W)
    Anonym (.) skrev 2018-12-18 16:59:50 följande:

Det är ju otroligt lätt att skapa ett nytt konto och jag tror det är svårt att blocka ip-nummer eller liknande.

Det bästa är ju om folk slutar svara i trådarna och enbart anmäler. Då tar dom inte fart och förhoppningsvis tröttnar personen efter ett tag..

Varför är det svårt att blocka IP adressen?
  • Anonym (.)
    Anonym (W) skrev 2018-12-18 17:02:23 följande:
    Varför är det svårt att blocka IP adressen?
    Jag fick det förklarat för mig någon gång, men minns inte exakt hur det låg till. Något om att man kan byta in sin ip-adress eller att den byts automatiskt i vissa fall och ..nä jag minns inte. Vet bara att liknande situationer har varit uppe i diskussion på diverse forum och alltid så argumenteras det rätt hårt för att det inte är praktiskt möjligt. Fokus i den meningen bör ligga på "jag tror" :)

Det skulle ju dock underlätta om folk inte drog igång någon diskussion i trådarna..
  • Anonym (Q)

Det är inte ett dugg svårt att blocka IP-adressen. Däremot är det väldigt lätt att råka blocka IP-adressen till typ Stockholms Universitet och liknande och det vill man inte göra.

Dessutom är det vad jag vet inte mot forumreglerna att skapa flera trådar om samma ämne.
  • Anonym (Praktisk)

Kunde vi inte bara starta en insamling¨till en riktig gammal sträckbank.

Alla kropsdelar blir lite längre om man drar ofta i dem. De bara på Long Neck Karen folket.

• Anonym (eee)

Tyvärr undrar man om de som är moderatorer inte riktigt hinner med alltid. Det där är ju bara en av de tokgrejer som sker på forumet. 

Jag stör mig nog mer på den/de som hela tiden, i varje tråd i känsliga rummet skriver "håller med". Jag har anmält det några gånger men får avslag och det är klart, det ser ju inte så illa ut i en tråd i taget. Men tittar man på en profil kan de säkert se att det är samma som går in och tokskriver "håller med" "instämmer" "tycker jag också" och liknande i varje tråd. Om man ser att det dyker upp i en tråd en viss tid, så kan man se att det fylls på under en stund framöver, i trådarna bredvid. 

Det blir som spam och är riktigt irriterande. 

• Anonym (.)
    Anonym (Q) skrev 2018-12-18 17:20:05 följande:
    Det är inte ett dugg svårt att blocka IP-adressen. Däremot är det väldigt lätt att råka blocka IP-adressen till typ Stockholms Universitet och liknande och det vill man inte göra.

Dessutom är det vad jag vet inte mot forumreglerna att skapa flera trådar om samma ämne.
    Ja, jag kanske uttryckte mig lite fel. Problematiskt att blockera ip-adress. Menade inte svårt rent tekniskt att blockera det, utan att det inte alltid löser problemet, tex på det sätt du beskriver.

Spam är inte okej..
  • Anonym (eee)
    Anonym (Q) skrev 2018-12-18 17:20:05 följande:

De har sagt att de tar bort längdtrådarna om de anmäls så på det sättet verkar ju inte ansvariga heller vilja att de ska få förpesta forumet. Däremot kunde man önska att inte allt ska behöva anmälas utan att de faktiskt bevakade llte mer aktivt, kanske? 
  • Anonym (undrar också)

Det undrar jag också. jag skrev ett liknande inlägg men då blev jag anmäld av längdtjejen ytterst troligast och inlägget blev borttaget. hopplöst

• flygrl

Jag har intrycket att Flashback e betydligt effektivare när det gäller hålla avstängda användare borta från forumet och jag tror dom använder IP-block. Eller så e det bara det att dom har mer aktiva mods som raderar och håller rent.
  • Anonym (undrar också)

Hon kommenterar ju sina egna trådar från andra konton så det är inte så lätt att få bort längdtrådarna från forumet
  • Anonym (Q)
    flygrl skrev 2018-12-18 17:26:37 följande:

Jag har intrycket att Flashback e betydligt effektivare när det gäller hålla avstängda användare borta från forumet och jag tror dom använder IP-block. Eller så e det bara det att dom har mer aktiva mods som raderar och håller rent.

Flashback har mycket hårdare moderering. För det första så har de aktiva moderatorer som håller koll. Det är inte som här där systemet är uppbyggt på att moderatorer är administratörer som behandlar ärenden (dvs anmälningar). Moderatorerna på Flashback fungerar som moderatorer ska göra. De är aktiva, de har varsina ansvarsområden (subforum), de jobbar proaktivt. Det vill säga, motsatta sättet som görs här.

Är du inte nöjd med sättet familjeliv drivs på så får du tyvärr leta dig till andra, faktiskt fungerande, forum. Då den här siten aldrig kommer att ändra på sig.
  • Moderator

Ignorera och anmäl. Svara inte i trådarna utan anmäl direkt så hanterar vi ärendet och stänger ner kontot som spammar. Tack! /moderator

Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
Svar på tråden Vad kan moderatorerna göra åt längdtjejen?