Denstarke skrev 2018-12-19 12:26:56 följande:
Ok. Tack.
Tog ett gravtest igår som visade negativt, så förra mensen var nog en mens. Tror inte jag hade ägglossning förra månaden. Har läst på om pcos och har inga symptom alls. Varit fri från p piller i 5 månader ca.
Ska ta ett nytt test från CB ikväll, kanske fel på de digitala testerna?
Ah ok.
Att inte få positiva ÄL-tester betyder inte nödvändigtvis att man inte har ÄL, precis som positiva ÄL-testet inte betyder att man faktiskt har det. Man kan ju helt enkelt bara missa sin stegring och kroppen kan misslyckas med att släppa ett ägg

Men ett tecken på att man inte haft ÄL kan ofta vara en mens som kommer senare och är lindrigare (både mängd- och värkmässigt). Så det kan förstås varit så. Är inte ovanligt att det sker någon gång om året.
Det känns väldigt konstigt att så många test skulle vara felaktiga. Men risken finns väl förstås.
Då har vi varit p-pillerfria ungefär lika länge. Jag känner att jag nog fortfarande haft hormonrubbningar av pillren mina första tre cykler. Den fjärde (som tog slut i lördags) påminde mer om mina cykler innan pillrena. Återstår att se hur cykel fem blir.
Om jag hade fått så många positiva tester skulle jag nog ringt gyn och bokat in en tid, om inte annat så bara för att prata. Men jag är också lite nojig av mig eftersom jag vet med mig att jag har en historik av långa cykler