Inlägg från: Anonym (Bonusmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bonusmamma)

Ni som gillar er bonusförälder

Hej!

Jag är både förälder & bonusmamma. Vår familj fungerar överlag bra. Barnen tycker om varandra och oss vuxna och jag vill ju såklart att det ska fortsätta att vara så genom livet. Våra barn var relativt små när vi träffades.

Undrar hur din familj har sett ut och fungerat?
    Hur har din bonusförälder varit mot dig?
    Vad för ansvar har denne tagit?
    Vad gillade du bäst?
    Vad tyckte du sämst om? 
    Vilka egenskaper hos din bonusförälder var bäst?
    Hur såg relationen ut till dina biologiska föräldrar?

Ja, frågorna kan byggas på i all evighet... :D

• Svar på tråden Ni som gillar er bonusförälder
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (jao) skrev 2018-12-20 09:23:42 följande:
    Tack för dina svar!

Jag är nog snarare som din bonuspappa i så fall. Har hittills varit väldigt mycket extramamma till dem (deras mamma har inte varit en självklar del i deras liv alltid pga psykisk sjukdom). Men nu verkar hon må ganska bra, och jag vet inte om jag kanske borde backa lite grann i uppfostran och sådär. Det kan vara svårt ibland, för jag är ledig mycket och har då alla barnen hemma med mig. 

Jag vet att de tycker väldigt mycket om mig, och jag älskar dem. Av någon anledning har jag blivit väldigt rädd för att de inte ska tycka om mig längre nu när deras mamma har en frisk och bra period. Att de inte behöver mig längre. Hon talar också illa om mig och pappan. Vi har aldrig talat illa om henne! Alltid uppmuntrat barnen att åka dit, pratat positivt om henne och stöttat upp henne när hon varit sjuk. 
Svar på tråden Ni som gillar er bonusförälder