Inlägg från: Busarew |Visa alla inlägg
  • Busarew

ÄNTLIGEN KOMMER DET FLER

ThomasW skrev 2018-12-21 19:48:25 följande:

Vår vanligtvis handlingsförlamade regering har äntligen lyckats fatta ett beslut.

Vi slipper att vara ensamma. Här kommer det 5.000 till som skall bo hos oss.

Folk som flygs rätt hit hela vägen från Afrika.

Tänk, hur skulle vi klarat oss med bara de 140.000 som fått uppehållstillstånd i år.

www.regeringen.se/pressmeddelanden/2018/12/5-000-kvotflyktingar-till-sverige-ar-2019/

usch
  • Busarew
    Mongoliet skrev 2018-12-21 20:35:12 följande:

Bemöta vadå? Vet inte vad du menar med trollande. Varför diskuterar ni inte på Flashback istället där ni har medhåll av 99 % & hållna bakom ryggen på moderatorerna. Fattar inte vad ni ska här och göra med er rasistskit.

allt som börjar på ordet invandrare är ju rasistisk i dina ögon
  • Busarew
    ThomasW skrev 2018-12-21 21:21:59 följande:

När jag var I Mongolien så var det massor med rasister där. Dom gnällde över att kineserna hade stulit halva landet och nu försökte dom köpa upp andra halvan också. Det var det första taxichaufören I UlaBator sa när vi körde från flygplatsen mot centrum.

• Busarew
    Mongoliet skrev 2018-12-21 20:55:32 följande:

Ok så förklara du varför du tråden startas. Mån om människor i nöd eller ännu mer rasism?

man är inte i nöd när man kommer som migrant eller lyx"flykting" på jakt efter svenskt bidrag
  • Busarew
    Mongoliet skrev 2018-12-21 21:30:08 följande:

Dessa 5000 är väl utvalda pga nöd.

Jag är också i nöd jag fick inte tillräckligt mycket lön den här månaden. Jag måste fly utomlands där dom är mer generösa.
  • Busarew
    Don3 skrev 2018-12-21 21:38:11 följande:

Det är inte ofta jag håller med Mongoliet då vi står väldigt långt från varandra politiskt. Men 5000 är samma antal kvotflyktingar som förra året. Samt att 5000 pers faktiskt är försumbart. Är ju under 18 st per kommun. Känns inte som ett jätte problem.

fast dom var ju bara från Afrika räkna ihop alla invandrare som kommer från alla möjliga länder varje dag och år
  • Busarew
    Adolf Josefsson skrev 2018-12-22 08:48:19 följande:

Synd att du är så dålig på det du gör så du inte kan få en vettig lön. Då är det bra vi tar in kompentent arbetskraft som klarar av att utföra ditt arbete.

ja arbetskraften från USA har kommit lite längre än i det här landet. dessutom pratar dom bättre engelska då det är deras modersmål
  • Busarew
    Mongoliet skrev 2018-12-22 04:33:56 följande:

De får ju inte ens välja land så lägg ner det särskrivande rassesnacket.

Sverige ligger längst bort så det finns länder som ligger betydligt närmare om man nu ska fly. Fast dom andra länderna har ju iofs inte generösa bidrag som Sverige. så det är klart man väljer Sverige då när man kan leva gratis
Svar på tråden ÄNTLIGEN KOMMER DET FLER