• Tom Araya

Sambon solar topless?

Anonym (Helganatt) skrev 2018-12-22 01:04:54 följande:

Hej & hå.

Oseriösa svar undanbedes.

Vi är ett par under 30års åldern som varit tillsammans nu i nästan 9år.

Vi är rätt tillbakadragna och tar inte mycket plats överlag utan smälter nog in som lite tillbakadragna.

Något jag inte trodde eller absolut skulle kunna se hända vart plötsligt verklighet.

Vi besökte Grekland under den sena sommaren och plötsligt var sambons bikini uppknäppt och 70-talet var tillbaka på den lokala stranden? Att plötsligt få bevittna detta blev en chock då hon är skyggare än det mesta man kan tänka sig..... Trodde jag.... Toppless från ingenstans???

Dilemmat är att det även hänt hemma i Svedala på rätt välbesökta stränder samt resorter...

Jag skulle känna mig elak och fråga henne varför hon gör det? Dock skulle det ändå kanske inte röra sig om my buisness men ändå?

För mig är hon det vackraste, hon är rätt lång och enligt mig är hennes kupa som är något lite mindre mer än perfekt till hennes långa kroppslängd. Det glädjer mig att hon vill visa den för mig men räcker det inte så? Är det märkligt att jag ser detta som genant!?

Kortfattat.....

Vad är det jag inte förstår? Vill hon upplysa mig om något? Vad kan jag göra bättre? En signal på vad?

Mvh lost.

Jag ser inte problemet eller "dilemmat" som du uttrycker dig.

För mig som är uppvuxen med en mer avslappnad inställning till bar hud har utvecklingen inte gått framåt.

Folk som vill njuta av sol, vind och vackert väder utan att stänga in sig i kläder har jag full förståelse för och jag tycker det är sunt, om man har lite omdöme för när det passar i tid och plats.
    För somliga räcker det med att sola i bikini eller shorts, andra vill ha mindre och en del föredrar det utan något på sig alls.
    Det har sällan något med exhibitionism att göra, utan att man helt enkelt njuter av sol, värme och bad med mindre kläder på.

Vad du kan göra är att också börja förstå detta.
    Kanske ska ni prova nakenbad någon gång.
  • Tom Araya
    Anonym (Freddiemannen) skrev 2018-12-22 14:51:06 följande:
    Nej, ingen som känner mig skulle påstå något liknande. Däremot vill jag ha en kvinna med klass och personlig stil, inte någon som gillar att blotta sig för andra män på stranden. 
    Lättklätt och bar hud kan mycket väl omfattas av personlig stil.

Din syn på klass har dock inget att göra med andras personliga stil.
  • Tom Araya
    Anonym (mor) skrev 2018-12-23 04:47:29 följande:

Jag trodde i min enfald att man inte fick sola top-less hur som helst i andra länder! På 80-talet så var ju kanske hälften av alla tjejer/tanter/gamla kärringar top-less på stränderna och jag har svårt att tro att killar glodde ögonen ur sig! På söta Lisa tittade de säkert men det gjorde de antagligen lika mkt när hon hade behå på!

Det finns länder i världen som inte hängde på det sena 90-talets och 2000-talets prydhetstrend som bl.a. drabbade Sverige.
  • Tom Araya
    Anonym (stark) skrev 2018-12-23 15:53:37 följande:
    Du är knappast en riktig karl om du vill att andra män ska dreggla på din fru, knäppskalle. 
    Vilken man vill inte ha en kvinna så fin att andra attraheras av henne?

"ska dreggla på din fru" är ditt eget ordval i detta, lägg inte det som en sanning för andras vilja, tycke och val.
  • Tom Araya
    Anonym (Jessica) skrev 2018-12-23 22:35:15 följande:

Vad är det med män som gör att de blir så här när andra män tittar på deras tjej? När ska ni förstå att det är tjejen som väljer kille? Det spelar ingen roll hur många andra killar som tittar för hon bestämmer själv vem hon vill vara med och har ju gjort sitt val och valt dig. Det du ska vara svartsjuk på är om HON börjar spana in en annan kille och dräggla efter någon. Först då kan du ha en liten anledning att oroa dig och skriva här. Killar kollar nämligen alltid. Även om hon tar på sig skidoverall på stranden kollar killar och är kåta.

Jag håller med dig helt och hållet.

De flesta hetero-killar vill väl ha en attraktiv tjej och är hon attraktiv så kommer andra att kolla in henne, eftersom vi inte klär våra fruar, systrar och döttrar i burka eller låser in dem här i Sverige.

Vill du som man att det ska fungera annorlunda, flytta till Saudi eller Iran då.
Svar på tråden Sambon solar topless?