Skriver med min kvinnliga kollega varje dag, även utanför jobbet.
Hej allesammans (framförallt tjejer), jag förstår att det här kanske är ett tråkigt inlägg, men jag blir på riktigt helt galen, så snälla snälla hjälp mig.
Jag har en kvinnlig kollega som jag kommer lite extra bra överens med på jobbet, och utanför jobbet så skriver vi med varandra varje dag (inklusive helger). Det kanske är en självklarhet för många att det är en supertydlig signal att en tjej (eller kille) är intresserad om denne hör av sig varje dag, men för mig är det inte en självklarhet eftersom att kompisrelationer med det motsatta könet trots allt är en grej. Min fråga är helt enkelt, kort och gott, hur vanligt är det att en tjej orkar snacka med en kille varje dag om hon inte var intresserad?
Jag skulle vilja säga att det är ca 50/50 när det gäller vem som initierar skrivandet, som vid tillfällen kan hålla på till och från i flera timmar. Detta har pågått under ett par månader. Vi är 25-30 år gamla båda två.
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var intresserad av henne, men anledningen till att jag frågar om råd här är eftersom att det kan bli så jävla känsligt om jag skulle försöka ta det hela till något slags nästa steg eftersom att vi trots allt är kollegor.
Jag är lite desperat efter något slags råd/input, annars hade jag inte skrivit här. Tack så jättemycket för hjälpen, verkligen.