• Blomma10

LUTINUS NÅGON???

Hej! Jag undrar om någon här inne fått utskrivet av läkaren vagitorerna lutinus? Jag har PCOS men har lyckats bli gravid nu igen efter andra missfallet... jag tar lutinus morgon och kväll nu fram till vecka 12. Men jag undrar, kan man få för mycket progesteron i kroppen?? Jag vet ju själv inte om ja producerar eget och tillräckligt progesteron? Vi har heller inte lämnat tester för att se de. Utan läkaren gav mig lutinus direkt.. någon som varit me om liknande? Kan man ens få för mycket progesteron? Påverkar de bebisen?? Vecka 5

• Svar på tråden LUTINUS NÅGON???
  • Anonym (Lugnt)

Din läkare hade inte skrivit ut Lutinus åt dig om det var farligt för fostret. Det är många kvinnor som blir ordinerade Lutinus.

Jag blev det men det var istället andra halvan utav graviditeten, från v.18+ till v.36+

• Anonym (A)

Skulle inte gissa det. Och har du fått det utskrivet så får du ju lita på läkaren.

Har för mig att lutinus är 100mg? Och du tar 2 om dagen? Det är alltså 200mg. Jag tar Cyclogest (också progesteron), men de är 400mg styck och jag tar dem 4 gånger om dagen. 1600mg alltså. Väldigt mycket högre dos än vad du tar.

• Anonym (K)

Efter två tidiga mf som läkaren tror beror på att jag har mycket mellanblödningar fick jag Lutinus utskrivet som jag har tagit två om dagen sedan jag plussade. Jag är i v 12 nu så har bara några dagar kvar. Jag har aldrig kollat hur mycket progesteron jag har utan fick det utskrivet ändå.

Svar på tråden LUTINUS NÅGON???