Inlägg från: Anonym (Tandvärk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tandvärk)

Bf September 2019

Hej Hej! 

Har fruktansvärd tandvärk genom att en visdomstand håller på att tränga igenom sista delen av tandköttet. Hur förhåller ni er mot paracetamol? (Alvedon)
    Vad är era tankar kring det och graviditet?

Med mitt första var jag aldrig orolig. Är ingen direkt tablettmissbrukare vid smärta, men nu är det nästan outhärdligt. Tog en igårkväll för att jag skulle kunna få sova. Men nu på morgonen är det nästan värre. 

• Anonym (Tandvärk)

Har egentligen ingenting med tandvärk att göra. Behöver egentligen bara få skriva av mig.. 

Hur ser era samliv ut med er respektive? 
    Jag känner mig trött och ledsen. Vi är två vuxna människor 30+ som väntar barn. Vå båda arbetar inom yrken där det är oregelbundna tider och det finns egentligen inte supermycket tid för varandra. 
    För mig är planering viktig och vill se vilka "dagar/kvällar" vi kan få tillsammans, medan min sambo tar allt dag för dag.. Och kan strunta i att vi "bara" har två kvällar tillsammans på en hel vecka pga. våra arbetstider. 

Dessutom är han inte direkt aktiv i vårt sex-liv. Jag har behov av att ha sex 1-3 gånger i veckan då jag ser det som ett sätt att få bekräftelse, känna närhet och attraktiv (trots man går upp i vikt under graviditeten). För ett tag sedan så bråkade vi om detta och han tyckte "sexet" var tråkigt, att det alltid är samma och att jag "alltid" vill. Han vill få nej ibland och känna längtan och det gjorde mig ledsen. Hur tacklar man det? 

Jag känner att jag bara behövde kräkas av mig. Trött på att dra största lasset hemma med städ, tvätt mm. Försöker skapa närhet men får alltid pikar om "jaha, vill du ligga eller?" osv. Och att han dessutom är så disträ och typ bara har koll på sig. Funderar hur vår vardag kommer se ut när vi har en liten också, kommer det mer förändring då? Eller kommer vi alltid tjafsa om samma saker..?

Hur ser er situation ut? 

/Frustrerad och ledsen med mycket graviditethormoner.. 

Svar på tråden Bf September 2019