Blöder igenom hela tiden!
Hej! Jag har ett problem jag grämer mig över dagligen när den helvetes mensen väl kommer, jag blöder som ett såll! Har alltid blött ganska mycket tror jag men blev klart värre efter andra graviditeten för snart 3 år sedan. Jag har provat allt känns det som, massor olika tamponger, bindor, lägga de dubbelt på sidan, vika dem, ja allt! Är såklart allra värst när den väl kommer, för då känner jag verkligen att det rinner till, så illa är det!
Droppen kom idag. Jag jobbar på ett företag som marknadsför sig mot utlandet och vi hade en viktig deal med en tidsram så jag verkligen var tvungen att åka in några timmar för ett kombinerat Skype-möte med VD:n, våran ekonomichef och det andra företagets respektive chefer. Jag var redan två dagar sen men bönade och bad till gud att det skulle hålla genom mötet. När vi suttit i 45 minuter så känner jag hur det börjat bli blött, har för säkerhetsskull grundat med en binda på tvären och en vanlig, men ingen tampong. Jag får panik för jag vet att det inte räcker på långa vägar för mig. Försöker hålla masken så gått det går och klarar mig genom det 3 timmar långa mötet med enbart en liten fläck på kjolen, men mer eller mindre dränkta trosor. Hade tamponger och bindor i väskan så tänker att jag klarade det.
När mötet är slut så vill chefen prata med mig och ekonomiansvariga om affären i några minuter, får lite panik för trosan är ju redan körd och måste verkligen byta binda nu. När det är klart så går både jag och ekonomiansvariga i rask takt mot den enda toaletten på avdelningen som är öppen under ledigheten. Jag ger henne minen som att ?jag måste in det är den tiden i månaden?, hon är i sig själv lite bufflig och så och säger till mig ?sorry måste verkligen kissa, håller på att spricka?. I vilket fall låser hon dörren och jag står där grnomblödd. Då händer det som inte fick hända, VD:n (som är en man), går förbi och ser blodfläcken på min kjol. Han säger ingenting, men jag vet att han sett den för det ansiktsuttrycket han gav mig sa verkligen allt. Jag skäms som en hund, hälsar honom god jul och gott nytt och vill sjunka genom jorden.
Detta är inte första gången jag blött igenom, men i särklass den mest pinsamma. Inser nu att detta blev väldigt långt men kände att jag var tvungen att uttrycka min frustration någonstans.
Är det någon som har nåt bra tips för oss storblödare? Hur kommer jag över att detta hänt?
Kramar ??