Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Hinhej

Blöder igenom hela tiden!

Hej! Jag har ett problem jag grämer mig över dagligen när den helvetes mensen väl kommer, jag blöder som ett såll! Har alltid blött ganska mycket tror jag men blev klart värre efter andra graviditeten för snart 3 år sedan. Jag har provat allt känns det som, massor olika tamponger, bindor, lägga de dubbelt på sidan, vika dem, ja allt! Är såklart allra värst när den väl kommer, för då känner jag verkligen att det rinner till, så illa är det!

Droppen kom idag. Jag jobbar på ett företag som marknadsför sig mot utlandet och vi hade en viktig deal med en tidsram så jag verkligen var tvungen att åka in några timmar för ett kombinerat Skype-möte med VD:n, våran ekonomichef och det andra företagets respektive chefer. Jag var redan två dagar sen men bönade och bad till gud att det skulle hålla genom mötet. När vi suttit i 45 minuter så känner jag hur det börjat bli blött, har för säkerhetsskull grundat med en binda på tvären och en vanlig, men ingen tampong. Jag får panik för jag vet att det inte räcker på långa vägar för mig. Försöker hålla masken så gått det går och klarar mig genom det 3 timmar långa mötet med enbart en liten fläck på kjolen, men mer eller mindre dränkta trosor. Hade tamponger och bindor i väskan så tänker att jag klarade det.

När mötet är slut så vill chefen prata med mig och ekonomiansvariga om affären i några minuter, får lite panik för trosan är ju redan körd och måste verkligen byta binda nu. När det är klart så går både jag och ekonomiansvariga i rask takt mot den enda toaletten på avdelningen som är öppen under ledigheten. Jag ger henne minen som att ?jag måste in det är den tiden i månaden?, hon är i sig själv lite bufflig och så och säger till mig ?sorry måste verkligen kissa, håller på att spricka?. I vilket fall låser hon dörren och jag står där grnomblödd. Då händer det som inte fick hända, VD:n (som är en man), går förbi och ser blodfläcken på min kjol. Han säger ingenting, men jag vet att han sett den för det ansiktsuttrycket han gav mig sa verkligen allt. Jag skäms som en hund, hälsar honom god jul och gott nytt och vill sjunka genom jorden.

Detta är inte första gången jag blött igenom, men i särklass den mest pinsamma. Inser nu att detta blev väldigt långt men kände att jag var tvungen att uttrycka min frustration någonstans.

Är det någon som har nåt bra tips för oss storblödare? Hur kommer jag över att detta hänt?

Kramar ??

• Svar på tråden Blöder igenom hela tiden!
  • erikaABC

Du kan föreslå en toalettpaus fem minuter efter ett tre timmars möte.

• aztec

Jag hade en liknande "hemskt" ögonblick i gymnasiet och kan fortfarande känna av skammen jag fick nu när jag läser vad du skriver.

Jag körde största tampongen och nattbinda och "vanlig" binda över den.

Som tur var blödde jag mindre efter mitt första barn. Men när jag sedan blödde mer efter andra barnet och vi inte skulle ha fler barn chansade jag att sätta in en hormonspiral. Blödde i en månad men efter det inte haft någon blödning Alls på 7 månader. UNDERBART. Och jag behöver inte längre äta järntabletter ;)

Hoppas det löser sig för dig.

Finns förstås andra mediciner du kan få av läkare.

• Hinhej

Jag har kollat på de medicinerna, men doktorn vill inte ge mig dem då jag har en förhöjd risk för blodpropp redan. Konstigt det där att mensen lever sitt eget liv men allt annat blod är trögt.

Ja vi brukar oftast ha pauser varje timme i normala fall, men detta var ett extremfall med tidspress för att låsa en affär, och inte för att de 5-minuterna hade äventyrat det, men inte direkt som man vill avbryta när man sitter med chefen och utländska kunder. Tyckte också synd om kollegan, måste varit en riktig pina att hålla sig genom mötet.

• erikaABC
    Hinhej skrev 2018-12-25 22:37:35 följande:

Jag har kollat på de medicinerna, men doktorn vill inte ge mig dem då jag har en förhöjd risk för blodpropp redan. Konstigt det där att mensen lever sitt eget liv men allt annat blod är trögt.

Ja vi brukar oftast ha pauser varje timme i normala fall, men detta var ett extremfall med tidspress för att låsa en affär, och inte för att de 5-minuterna hade äventyrat det, men inte direkt som man vill avbryta när man sitter med chefen och utländska kunder. Tyckte också synd om kollegan, måste varit en riktig pina att hålla sig genom mötet.

Ni var ju två som led.
    Kanske bra att göra den manlige chefen uppmärksam på att ni behöver toalettpaus. Det har man ju faktiskt rätt till.
  • Hinhej

Ingen aning hur det ser ut på andra företag eller lagstiftning när det gäller sånt faktiskt. Brukar sällan vara några problem för mig eftersom jag brukar kunna smita iväg. Men när jag tänker efter så såg jag faktiskt en ekonomiassistent springa mot toaletten från ett mötesrum precis innan ledigheten, jag stod näst på tur och märkte att hon var väldigt obekväm, korsade benen. Jag skulle bara in och snyta mig så lät såklart henne gå före. När hon kom ut såg jag faktiskt att hennes vita byxor var lite mörka i grenen och det var lite blött precis framför toaletten.

Känner att det redan är så mycket skit i samhället mot oss kvinnor, även om detta drabbar män också men mest kvinnor. Ska nog faktiskt ta upp detta med chefen efter ledigheten för det är nog egentligen inte okej som ni skriver.

• Monkii

Jag har också riktigt svår mens trots att jag fått behandling för att lindra det. Det enda som funkar för mig är att alltid ha menskopp och när det är som värst binda också. Sen får man försöka att ha koll på långvariga saker i förväg.

• Hinhej

Om det är viktigt så hade jag en ljusgrå kjol, dåligt val kanske men ville vara klädd lite business-casual inför mötet och svart kändes inte rätt för stilens skull.

Svar på tråden Blöder igenom hela tiden!