• efga

    Barnvagn till 3 barn tätt

    Behöver tips vilken barnvagn bör jag satsa på?

    3 barn

    En kommer vara nyfödd, en 1,5 år och sista nästan 3 år gammal.

    Tips på vilken barnvagn? Ska kunna klara av köras i snö också och inte bara asfalt.

  • Svar på tråden Barnvagn till 3 barn tätt
  • efga

    Tillägg: jag kommer inte kunna ta spädbarnet i sele då mina barn alltid varit stora sen födseln och min rygg klarar inte detta.

  • Anonym (Jag)

    Jag hade bugaboo donkey med en easy x-rider med sits på (men mina var yngre, en treåring kanske inte behöver sits?)

    Är det djupare snö du ska köra i?

  • katrinp

    Hade rekommenderar en syskonvagn med stora svängbara lufthjul som går att låsa. Till treåringen så hade jag köpt till en ståbräda med sits.

  • efga

    Inte djupare snö

    Dock tittar jag på trillingvagnar då jag idag har en sitt/ståbräda till stora men blir problem när hon totalvägrar efter förskolan att används den då hon är trött och min rygg klarar ej bära henne hem...

    Så då köpte jag en billigare syskonvagn men nu kommer ju ett tredje syskon :)

    Ingen som har erfarenhet av trillingvagn? Andra tips??

  • Lindsey77
    efga skrev 2018-12-27 16:20:32 följande:

    Inte djupare snö

    Dock tittar jag på trillingvagnar då jag idag har en sitt/ståbräda till stora men blir problem när hon totalvägrar efter förskolan att används den då hon är trött och min rygg klarar ej bära henne hem...

    Så då köpte jag en billigare syskonvagn men nu kommer ju ett tredje syskon :)

    Ingen som har erfarenhet av trillingvagn? Andra tips??


    Har haft barn i exakt de åldrarna. Jag tycker det räcker med ståbräda på syskonvagn, en normalt fungerande 3-åring (om det inte finns några särskilda behov) kan gå några kilometer. Min 3-åring fick bara stå på ståbrädan i nerförsbacke. Det var bara den nyfödda och 1,5-åringen som fick åka. Det gick jättebra. En 3-åring mår bra av att gå själv, jag tycker ändå det är dags att fasa ut vagnen i den åldern.
  • EmberEyes

    Förlåt om förslaget är dumt, men skulle det funka med någon typ av cargo-bike? Jag har ingen aning om det ens är rekommenderat att ha en nyfödd i den... Jag menar då inte nödvändigtvis att cykla med den, utan för att den är rymlig, stabil och kommer fram i de flesta väglag.

  • Anonym (Jag)

    Vi har valt bort trillingvagn då de är extremt klumpiga, inte går in genom dörrar etc. Dessutom har du ju kort användningstid kvar eftersom din äldsta är såpass gammal. Pulka på vintern till stora kanske?

  • Anonym (L)

    Cykelvagn+cykelsits om 3-åringen inte kan cykla på springcykel eller gå bredvid. Ser inte varför ett så gammalt barn ska åka vagn.

  • efga

    Tack för alla svar mitt äldsta barn är inte 3 föräns nästa höst så hade fastnat lite i situationen vi har angående ståbrädan just nu :)

    Men super då har jag bestämt mig att ej satsa på en trillingvagn och ha ståbrädan i värsta fall ä låta hen gå :) (tidigt ännu i min graviditet med nr 3)

    Smart me pulkan på vintern lätt man tänker nu hur allt är med 2 barn och deras åldrar nu

    För just nu är äldsta trött efter förskolan Å vägrar ståbrädan haha men som sagt hon växer ju :)

Svar på tråden Barnvagn till 3 barn tätt