• Fiakakan

Hjälp! Varför så orättvist?!

Jag befinner mig i samma situation, men jag har dottern ca 60%. Visserligen delas dagisavgiften och numera får jag även barnbidraget. Vi var överens om att jag får bb för att jag har dottern lite mer, och då betalar jag även extra uppsättning ytterkläder/skor bara för dagis, alla ombyten där och barnförsäkring.

Pappan köper inget alls, hon har inga kläder hos honom. Inte ens julklappar eller födelsedagspresenter fick hon förra året. Testade en gång att inte skicka med kläder. Då fick hon gå till dagis med pyjamas. Det var hjärtskärande att hämta henne. Hos familjerätten säger han att han ska köpa kläder, men det var för flera månader sedan. Jag hade önskat att personalen på förskolan hade gjort en orosanmälan. Min plan nu är att stämma honom på vårdnaden och underhåll.

• Fiakakan

Det är skrämmande hur lika våra situationer är. Jag ska börja spela in samtalen som exet och jag har när vi måste ses vid överlämningar för att visa upp i rätten hur illa samarbetet är.

Jag har drygat ut min lilla föräldrapeng med stipendier via mitt fackförbund. Jag fick ihop nästan 25000 kr. Fick även ekonomisk hjälp av kyrkan förra julen. Väldigt välkommet eftersom jag hade en inkomst på ca 8-10000 kr efter skatt.

Nu jobbar jag igen och har bättre ekonomiska förutsättningar. Efter nyår ska jag leta upp en bra advokat. Jag ska försöka komma ihåg att skriva till dig om vad advokaten säger om mina utsikter i en rättegång.

Svar på tråden Hjälp! Varför så orättvist?!