• Bubbel85

    Tips på topping till risgrynsgröt

    Jag har alltid ätit risgrynsgröt med kanel och ev socker. Testade häromdagen att ha i lite mandelarom och det blev såå gott! Finns det andra roliga smakkombinationer jag missat? Vad äter ni på er gröt?

  • Svar på tråden Tips på topping till risgrynsgröt
  • DeathByPickles

    Var det verkligen bara vi som åt valfri sylt på? Jordgubb/hallon/åkerbär/valfritt?


    Hett tips är också äppelmos med kanel! Hjärta


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • EnAnonumius
    FuckGoggleAskMe skrev 2019-01-21 23:04:17 följande:
    Punch! Gammalt studentrecept smile1.gif
    Tillägger detta för TS.
    Se till att risgröten är ljummen,  så inte "punchen" i Punchen försvinner. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • No Logo

    Risifrutti kombinerar ju risgrynsgröt med alla möjliga bär, dessutom päron, äpple, rabarber, tropiska frukter, saffran etc, så det tycks ju funka för många. Borde inte vara så annorlunda med varm gröt. Varför inte prova vanilj och apelsin, som ris á la Malta men utan grädde? Saffran och mandel för Gotländsk inspiration? Havtorn? Tillsätt smulade frystorkade bär eller nyponpulver vid kokningen. Utomlands har jag sett. Chokladrisgröt, risgrynsgröt med bär, nötter & honung, risgrynsgröt kokt på kokosmjölk och smaksatt med kanel och muskot. Tom icke-söt gröt/pudding kokt med buljong och serverad med jordnötter etc. Själva äter vi med smöröga, socker och kanel.

Svar på tråden Tips på topping till risgrynsgröt