• ninina

Embryotillväxt liten

Hej

Var på VUL för en vecka sedan och mätte 14,5 mm och vecka satt til 8+0. Var på ett nytt VUL idag en vecka senare hos en annan gynekolog och mätte då 17mm och vecka satt till 8+3.

Detta låter ju inte bra, det borde ha växt mer.... någon som varit med om samma? Orolig att det ska vara nägpt fel nu...

• Svar på tråden Embryotillväxt liten
  • ninina

Tror du? Tänker att de borde växt mer. Har ett nytt VUL bokat om två veckor men tiden kommer gå sååå sakta :/

• Bebis201901
    ninina skrev 2018-12-27 23:25:20 följande:

Hej

Var på VUL för en vecka sedan och mätte 14,5 mm och vecka satt til 8+0. Var på ett nytt VUL idag en vecka senare hos en annan gynekolog och mätte då 17mm och vecka satt till 8+3.

Detta låter ju inte bra, det borde ha växt mer.... någon som varit med om samma? Orolig att det ska vara nägpt fel nu...

Vad sa de när de gjorde ul då? De vet ju om det var bra eller inte
  • IceKitten

Det är jättelätt att råka mäta fel vid dessa tidiga vul. Embryot kan ha snurrat lite, läkaren mäter från en annan vinkel, någon skugga ligger precis vid sidan av och råkade räkna med osv...

Inget att oroa dig för :)

• ninina
    Bebis201901 skrev 2018-12-28 09:35:23 följande:

Vad sa de när de gjorde ul då? De vet ju om det var bra eller inte

Ja hon som gjorde igår vet inte om att jag gjorde hos en annan så hon gick bara på vad hon såg just nu...
  • ninina
    IceKitten skrev 2018-12-28 09:45:49 följande:

Det är jättelätt att råka mäta fel vid dessa tidiga vul. Embryot kan ha snurrat lite, läkaren mäter från en annan vinkel, någon skugga ligger precis vid sidan av och råkade räkna med osv...

Inget att oroa dig för :)

Får hoppas att det är så :) man kan väl inte göra så mycket åt det iaf, men blev fundersam...
  • Bebis201901
    ninina skrev 2018-12-28 10:01:00 följande:

Ja hon som gjorde igår vet inte om att jag gjorde hos en annan så hon gick bara på vad hon såg just nu...

Okej, jag tänker att det bästa är att du vädrar din oro med experterna, alltså säg när du gör ul att du är så galet orolig så du gjorde en då och då och då var det så här, är det normalt? Tänker att du får oroa dig i onödan om du ska ha din oro för dig själv och med internet
  • ninina
    Bebis201901 skrev 2018-12-28 13:14:03 följande:

Okej, jag tänker att det bästa är att du vädrar din oro med experterna, alltså säg när du gör ul att du är så galet orolig så du gjorde en då och då och då var det så här, är det normalt? Tänker att du får oroa dig i onödan om du ska ha din oro för dig själv och med internet

Det har du rätt i, tänkte bara om någon har erfarenhet av samma sak :)
  • Frenja07
    ninina skrev 2018-12-28 05:32:08 följande:

Tror du? Tänker att de borde växt mer. Har ett nytt VUL bokat om två veckor men tiden kommer gå sååå sakta :/

Varför gör du så många vul?

Ja det är helt normalt särskilt när det är två olika mätare. Väldigt lätt att mäta lite fel.
  • ninina
    Frenja07 skrev 2018-12-28 13:38:32 följande:

Varför gör du så många vul?

Ja det är helt normalt särskilt när det är två olika mätare. Väldigt lätt att mäta lite fel.

Gör flera för haft utomkveds innan så första två kollades för att se om det satt rätt, sedan erbjöd min läkare att titta vecka 8 för att se hjärta :) vecka 9 kollades för jag fick sån klåda så då passade dom på att kolla embryot med.
Svar på tråden Embryotillväxt liten