Inlägg från: Anonym (du klarar dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (du klarar dig)

Mitt liv vände på 3 veckor

Jag var i vecka 8 när jag fick veta att jag var den "andra kvinnan". Hans riktiga flickvän studerade i ett land långt borta, och under tiden hade vi hunnit vara tillsammans ett tag, lytta ihop och planerat skaffa barn. När sanningen kröp fram, då drog han iväg 2 veckor. Han festade runt, och kullade andra. Sedan ville han komma tillbaka.

Jag valde bort honom. Kunde inte ha ett förhållande med någon så opålitlig människa. Flyttade hem nära mina föräldrar, och har idag 2 underbara fyraåringar. Gick igenom graviditet, förlossning och att ha två bebisar ensam. Hade ju hjälp av mina föräldrar såklart, men det stora lasset drog jag ensam. Det inte bara går, utan det går OCH man blir lycklig.

Du kommer inte bara överleva, utan även må bra. Men självklart är det en fruktansvärd tid du går igenom. Och vilket svin till kille!

Om ni är gifta, skilj dig nu! Du behöver din föräldraledighet och vårdnaden. Om ni inte är gifta, ge inte bort vårdnaden. Ska man dela den så måste det finnas en stabil person att dela den med, och tilliten bör finnas.

Man kommer nog aldrig över ett svek att bli lämnad som gravid, det är liksom såpass hårt. Men man kommer vidare, och man kan må bra trots att det hänt.

Svar på tråden Mitt liv vände på 3 veckor