• Ledman

En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker

Hej, jag hoppar också in här. Jag är både frustrerad och försöker och försöker. Jag (32) och min man (33) har försökt i ca ett år nu med att bli gravida för första gången. Tar ägglossningstest varje månad och det verkar som att jag får det. Håller även koll på temperaturen. 

Hittills har inget fungerat och idag fick jag min mens igen. Besviken men inte förvånad. Vi väntar på vårt första besök på fertilitetskliniken om två veckor.

• Ledman
    Anonym (2årärlänge) skrev 2019-02-06 15:03:54 följande:
    Jag avföljde en massa folk på FB och instagram igår. De med småbarn, gravida samt de som riskerar att poppa en nyhet snart.

MF var så vidrigt så går inte att beskriva. Det enda som fick mig att känna mig lugn krasades sönder. Bitterheten var total efteråt.

Är oroväckande hur mkt fula känslor det blir av det här. Börjar sjunka in att det mest troligt inte kan komma ett barn 2019 heller, tiden är knapp för det. På sin höjd ivf eller ett plus. Hinner fylla 33. INTE så som jag tänkt mig detta. Hatar att vi inte började försöka tidigare. Hur fan kunde vi tro att det kunde man ta sen?? Vill inte bli en gammal förälder......

Typ hatar alla yngre än mig som lyckas fast jag vet att det är ologiskt att tänka så. Måste "spela" normal och tillfreds när man träffar folk och släkt. När det enda jag vill är att skrika att allt det här är bara skit, det enda som spelar någon roll är ett plus.

Mens = nu är livet återigen meningslöst i 2-3 nya veckor och all lycka skjuts framåt..
    Förstår hur du känner. Jag fick min mens idag också så samma hopplöshet här i några veckor framöver. 

Sedan så är min syster och bästa vän gravida också. Gick jättelätt för båda. Känner bara sådan avundsjuka och frustration. Inte riktigt så att jag kan ta bort dom från mitt liv nu så kommer bli en del smärta där. :( Vill ju inte känna så heller..
Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker