• Anonym (Nilli)

En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker

Hej, hoppas det är okej att jag hoppar in mitt i allt. Jag har skumläst igenom tråden och hoppas på att 2019 kan bli ett år för oss som kämpar och längtar efter en bebis. Jag är i samma sitts som er, jag och min sambo har försökt i över ett år och det blir mer och mer frustrerande för varje månad. I januari fick vi påbörja en utredning och jag har lämnat blodprov och sambon spermatest, nu väntar vi på att få en tid för nästa besök där man går igenom svaren samt gör ett ultraljud för att se hur det ser ut där nere. Är någon av er igång med en utredning och hur går det?

• Anonym (Nilli)

Lider verkligen med dig, aldrig kul med missfall. Hoppas det går hela vägen snart. Jag fick ett tidigt missfall förra månaden i samband med mensen och det var inte kul. Har en kompis som har det som dig, lätt för att bli gravid men svårt att få behålla det. Har du nå barn sen tidigare eller är det första?

• Anonym (Nilli)

Okej, men vill man så vill man och då är det frustrerande att det inte går som man vill. Nä jag har inga barn.

• Anonym (Nilli)

Okej, vad segt att ni måste åka så långt men det är det värt om det funkar. Då är vi nästan i samma stadie av utredningen, det känns skönt att veta så har man någon man kan prata med som förstår vad man går igenom. Är det lång väntetid för er? För oss är det lång väntetid.

• Anonym (Nilli)

Okej, hoppas det går fortare för er :) vi skulle ha varit på andra undersökningen i januari men dom har så mycket så därför får vi väntar så vi hoppas få en tid i mars iallafall. Ja, jag hoppas nästan att det är nå så att man kan få hjälp på traven, skulle kännas jobbigt om det inte är något och man bara får fortsätta tills det går..

Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker