Anonym (Vidunder) skrev 2018-12-29 23:38:58 följande:
Intressant att du faktiskt gör det bedömningen.. Ja det stämmer, satan vilken attraktion det finns på alla plan dessutom och man kan nästan ta på känslan. Skulle aldrig kunna nöja mig med mindre efter detta, det är galet att ens uppleva mitt tillstånd.
Vet dock inte hur jag ska göra, vill inte nu pga rådande situation och.. vill, eller kan inte.. låta bli, pga hur tomt och fel det känns utan personen. Jobbigt att vi är lika, för det innebär också vissa svårigheter att öppna upp sig.
Jag tycker att du skall ta ett snack med henne oavsett hur du vill göra. Det kan vara så att hon inte är intresserad (längre), då vet du och slipper lägga energi på att undra och spekulera. Då kan ni se om en vänskap är möjlig eftersom ni verkar ha en kemi utöver det vanliga, det växer inte på träd tycker jag. Kan också vara så att det är besvarat men att ingen av er tycker att det är en god idé att ta det vidare av olika skäl, då kan ni komma överens om att underlätta så mycket som möjligt genom att inte ha mer kontakt än nödvändigt om det är så situationen är. Men då vet ni båda, det lär ju kännas mindre ledsamt om man vet skälet till varför den här personen man har så stort utbyte av oförklarligt verkar undvika kontakt.
Eller så...finns möjligheten att det kan bli något mer.
En sak jag undrar över är det här att du tycker att hon är "sjukt jobbig" b la. Är hon någon du ens gillar som person, är du bara attraherad men tycker helt enkelt inte så bra om henne egentligen? Eller är det hela situationen som du upplever som så ovälkommen och jobbig att det färgar av sig på henne? Får inte ihop det här riktigt.