Alla aspare är ju inte likadana! Har en nära vän som har det, han gillar inte kroppskontakt och är brutalt ärlig. Man kan nog kalla honom som ojämt smart kanske, då han är väldigt duktig, tålmodig och bra när det gäller vissa områden, men verkar nästan sakna förmåga att ta till sig och lära sig andra saker som han då förutsätter att någon annan ska lösa åt honom. Han har svårt att förstå att alla inte gillar samma saker och kan samma saker som han. Han är också rätt rutinbunden och lite empatilös ibland. Han har utöver detta en del fobier och tvångstankar men vet inte om det handlar om asperger eller om det är enskilda diagnoser!
Han kräver väldigt lite för att vara nöjd egentligen så på så vis är han väldigt lätt att ha att göra med! Men händer något oförutsett, som för mig kan vara en bagatell (typ att hans juicesort är slut affären) så blir det jättejobbigt!
Kom på en sak till.. jag kan inte säga tex att jag ringer i kväll eller jag kommer snart, då han inte fixar sånna otydliga formuleringar! Jag måste säga att jag ringer kl.19 ikväll, eller jag kommer om 15 minuter! Och har jag inte ringt 2 minuter efter kl.19 så ringer han och frågar om något har hänt..