Får inte till rätt ringstorlek! Hur har du dina ringar?
Har fått en ring i julklapp och när jag testar olika storlekar så blir det liksom aldrig riktigt bra varken på ring-eller långfingret. Endera är ringen lite för stor med risk för att den åker av speciellt i kyla eller om jag tvättar händerna.
Med 0,5 storlek mindre blir den lite tajt istället. Då passar den bra om jag är kall och när jag tvättar händerna så glider den lätt av direkt efter men om jag är lite varm eller svullen så känns det att jag har den på mig.
Kan det vara så att den känns mer för att jag har den på pekfingret? Känner man av ringar mindre på ringfingret? Tänker när man rör handen och så?
Hur små respektive stora ringar brukar du ha? Vad tycker du är bekvämt? Vad ska man tänka på? Hellre för stor eller för liten? Hellre för stor så att den aldrig klämmer ens lite eller mindre så att den klämmer om man blir varm? Många frågor, ge mig alla tips, tricks och råd du har snälla!
Just ja, jag vet att jag kanske bör gå efter hur min kropp är idag men tanken är att gå ner 3-5 kg i vår. Bör jag välja den mindre ringen med tanke på det så att den större inte blir jättemycket för stor i så fall?