• Anonym (Allt är nästan perfekt.....)

Usel sex med toppenkille eller toppentjej. Hur gör du?

Du har dejtat en förmåga som från första början har känts toppen på nästan alla sätt.
    Samtalen flyter på och ni trivs i varandra sällskap osv. Kurvan pekar spikrakt uppåt!

MEN, nu har ni hamnat i säng några gånger och det känns verkligen botten! Ni är alltså av olika skäl inte kompatibla i sängen efter några ligg.
    Bryter du med personen? Tar du upp ämnet med den andre? Låter du det vara och hoppas på bättring? "Fasar" du ut kontakten och gör dig icke anträffbar?

• Svar på tråden Usel sex med toppenkille eller toppentjej. Hur gör du?
  • Andiie87

Troligen är känslan kring icke-kompabiliteten delad. Så eftersom människan är toppen skulle jag kommunicera ärligt att vänskap är det enda på menyn.

• Smecker

Ser man till helheten så är det väl svårt att vara en toppenperson om avgörande egenskaper inte är toppen. På samma sätt är det svårt att se personen som en toppenperson om sexet är toppen men fritidsnöjet är att samla navelludd, skriva pro-SD-inlägg på internet och vrida huvudet av kattungar.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
    Smecker skrev 2019-01-01 23:26:09 följande:

Ser man till helheten så är det väl svårt att vara en toppenperson om avgörande egenskaper inte är toppen. På samma sätt är det svårt att se personen som en toppenperson om sexet är toppen men fritidsnöjet är att samla navelludd, skriva pro-SD-inlägg på internet och vrida huvudet av kattungar.

Ser det ett samband i det du skriver på sista raden?
  • Anonym (Lite salt)

Jag har varit med om det. Jag fortsatte och hoppades på bättring. Jag tog upp ämnet och vi om det flera gånger, men sex var inte hans grej och han ville inte prata om det alls.

Till slut gav jag upp hoppet och gjorde slut.

• Anonym (Lite salt)

Jag har varit med om det. Jag fortsatte och hoppades på bättring. Jag tog upp ämnet och vi om det flera gånger, men sex var inte hans grej och han ville inte prata om det alls.

Till slut gav jag upp hoppet och gjorde slut.

• Anonym (avslutar)

Har varit med om det. En gång blev jag stupkär i personen. Starkaste fysiska attraktionen nånsin, så jag gav det en chans. Viss förbättring kunde vi uppleva absolut men det var andra faktorer bakom som gjorde att personen inte fungerade varken sexuellt eller i en relation på ett optimalt sätt så det rann ut.
    Jag skulle aldrig göra det igen. Men det beror på ifall det bara är tekniska kunskaper som saknas, vilket alltid kan bli bättre efterhand. Men om det sitter i personligheten, sexualiteten, att man har olika frekvens och behov, olika fetischer, driv osv, så aldrig! Sånt känner man snabbt tycker jag.

Anonym (avslutar) skrev 2019-01-02 00:08:17 följande:

Har varit med om det. En gång blev jag stupkär i personen. Starkaste fysiska attraktionen nånsin, så jag gav det en chans. Viss förbättring kunde vi uppleva absolut men det var andra faktorer bakom som gjorde att personen inte fungerade varken sexuellt eller i en relation på ett optimalt sätt så det rann ut.
    Jag skulle aldrig göra det igen. Men det beror på ifall det bara är tekniska kunskaper som saknas, vilket alltid kan bli bättre efterhand. Men om det sitter i personligheten, sexualiteten, att man har olika frekvens och behov, olika fetischer, driv osv, så aldrig! Sånt känner man snabbt tycker jag.

Ok, förklara mer! Olika fetischer? Olika lust?
  • Anonym (avslutar)
    Anonym (Allt är nästan perfekt.....) skrev 2019-01-02 00:12:39 följande:
    Ok, förklara mer! Olika fetischer? Olika lust?
    Om en t ex är undergiven och träffar en som också vill vara undergiven, lär det t ex inte funka, eller en ena gillar BDSM, och en annan vaniljsex, den ena vill ha sex en gång i veckan och den  andra 3 ggr om dagen. Eller den ena vill bara ha sex i sängen och trivs och tänder mest bäst i mjukisbyxor medan den andra är voyeurist och bara tänder på att bli tagen på bar gärning på en toalett klädd uppklädd till tänderna....ja du fattar nog?!
    Anonym (avslutar) skrev 2019-01-02 00:21:29 följande:
    Om en t ex är undergiven och träffar en som också vill vara undergiven, lär det t ex inte funka, eller en ena gillar BDSM, och en annan vaniljsex, den ena vill ha sex en gång i veckan och den  andra 3 ggr om dagen. Eller den ena vill bara ha sex i sängen och trivs och tänder mest bäst i mjukisbyxor medan den andra är voyeurist och bara tänder på att bli tagen på bar gärning på en toalett klädd uppklädd till tänderna....ja du fattar nog?!
    Jo, förstår. Var nyfiken på vad det var i ditt "ärende" som failade.
  • Meriall

Beror helt på varför det var dåligt. Var han hämmad/blyg så kan det ju bli bättre tex. Men om han krävde hårt sm-sex så nej då kommer det inte funka.

Svar på tråden Usel sex med toppenkille eller toppentjej. Hur gör du?