Inlägg från: Busarew |Visa alla inlägg
  • Busarew

Bör barnbidraget vara behovspårövat

ThomasW skrev 2019-01-02 07:16:43 följande:

Att behovspröva bidragen skapar fler enkla jobb.

Dessutom minskar barnafödandet I familjer med etniska svenskar och antalet blivande rasister går ner.

Till sist, om vi får färre barn som I framtiden kan köpa sig förbi bostadskön, så får vi lättare att hitta bostäder till flyktingar.

Nästa steg blir givetvis den billiga sjukvården och gratis skolan, allmänna pensionen ...

och hur många barn föder inte invandrarna? svenskarna föder redan för några barn, i genomsnitt 2 barn per hushåll i jämförelse med invandrarnas på 10 barn
  • Busarew
    Rataxes skrev 2019-01-02 10:11:58 följande:

Avskaffa alla bidrag på sikt. Börja med att behovspröva barnbidraget.

vad ska alla ensamkommande män leva på då?
  • Busarew
    Mentat skrev 2019-01-02 10:36:15 följande:

Att TS pekar ut (m) är en smula missvisande eftersom det är en liberal och en centerpartist som har tagit upp frågan men de har inte sina partier med sig.

De facto har vi redan behovsprövade barnbidrag i form av bostadsbidraget som främst går till barnfamiljer med låga inkomster.

Det är bara moderaterna som är emot bidrag till fattiga barnfamiljer. Dom rikas parti och enligt M är grundregeln att ta från dom fattiga och ge till dom rika.
  • Busarew
    Mentat skrev 2019-01-02 11:29:32 följande:

OK, det där har du grovt missuppfattat.

nej. Det är sånt partiet är.
  • Busarew
    Mentat skrev 2019-01-02 12:12:31 följande:

Den här tråden skall inte handla om (m) så jag nöjer mig med att uppmana dig till att läsa (m):s partiprogram varpå du kan se att du har fel. Då slipper du härbärgera fördomar - såvida du nu inte är nöjd med att göra just det förstås.

Det har jag gjort. det mesta handlar om att sänka och ta bort bidrag, spara in pengar hit och dit. så är det. Det behöver vi inte diskutera mer i denna tråd
  • Busarew
    Mentat skrev 2019-01-03 07:34:26 följande:

*asg* Du vill alltså jämföra Aftonbladets (s) ledarsida med att läsa (m):s partiprogram såsom likvärdiga källor till vad (m) står för?

Inse att du helt enkelt hyser fördomar. Om du har någon som helst önskan att vara en fördomsfri människa går du till källan, dvs (m):s partiprogram, och läser där vad de står för. Länken har du redan fått men tydligen ännu inte vågat öppna.

den andra länken jag skickade var från M:s hemsida
  • Busarew
    KillBill skrev 2019-01-03 07:42:48 följande:

Du vet inte vad du snackar om. Både svenskfödda och utlandsfödda föräldrar föder i genomsnitt mindre än 2 barn per kvinna.

dagens skämt
Svar på tråden Bör barnbidraget vara behovspårövat