VUL v 5+3 (v. 6)
Har gjort mitt vul nu, och mycket riktigt syntes inte mycket alls. Såg en hinnsäck som såg bra ut i storlek och kanske någon antydan till att det var någonting däri, men ingenting som gick att se tydligt annars. :)
Har telefontid med min barnmorskemottagning nu om en timma och ska fråga om de tycker vi ska skjuta på det andra ultraljudet 1-2 veckor, eller vad dom tycker. För enligt läkaren idag stämmer nog min egen beräkning mycket bättre, så i sådana fall är jag bara i v. 11 (10+2) då.
Vi får se... :D Haha... skönt att veta att det är någonting där iaf! :D Även om jag har andra symtom som bekräftar saken också! Hoppas pyret vill stanna!
Tänkte bara skriva angående att du fick göra vul om det är så att du är i behov av blodförtunnande.
Min första graviditet fick jag göra vul jättetidigt. Jag var då i v.5+1 Man kunde då se gulesäck och fosterhinna men det var ett tillräckligt tydligt bekräftande för att jag skulle få blodförtunnande. Jag är APC-resistent (lätt till blodproppar) så jag fick fragmin sprutor utskrivet på en gång även fast man inte kunde se hjärtat slå.
Fick komma in när jag var i v.6+0 igen och då såg man ett hjärta slå och fick då fortsätta med sprutorna.
Sa dom något mer gällande blodförtunnande eller ska du invänta tills nästa vul?