• Anonym (Man)

Få bort lukten, hur?

Undanber mig dryga kommentarer. Jag testade en dong för fösta gången och nu luktar den. Hur får jag bort lukten? Det hjälper inte med toy cleaner. Hjälp! Det är ett stort bekymmer. Tar tacksamt emot tips och idéer, snälla hjälp!

• Svar på tråden Få bort lukten, hur?
  • Anonym (Lite salt)

Dång använder vi på arbetsplatsenom adapter mellan HDMI och usb -uttag. Hoppas det inte är en sån ts stoppat upp någonstans....

• Anonym (Wtf)

Är lika nyfiken som de andra, vad är en dong? Googlade men hittade inget om någon dong.

• OlgaElvira

För att ge ett andvändbart råd så behöver vi veta vilket material föremålet har. Kanske självklart för dem som vet vad en dong är. Är det plast? Vilken sort? Är det gummi? Syntetiskt eller naturgummi? Ett textila textilmaterial? Vilken sort/vilken blandning? Sånt avgör vilken rengöringsmetod som fungerar utan att förstöra.

• Anonym (my ding ding dong)
    Anonym (Man) skrev 2019-01-02 09:03:52 följande:

Undanber mig dryga kommentarer. Jag testade en dong för fösta gången och nu luktar den. Hur får jag bort lukten? Det hjälper inte med toy cleaner. Hjälp! Det är ett stort bekymmer. Tar tacksamt emot tips och idéer, snälla hjälp!

My ding ding dong you touch my tjallala,sorry kunde inte låta bli
  • Anonym (...)

Jag antar att det är "ny doften" som är problemet? Inte att den doftar illa av att du använt den?

Ny doften försvinner tyvärr enklast genom att låta den ligga luftigt, så det ventileras bort av sig själv med tiden.

• Anonym (Man)
    Anonym (...) skrev 2019-01-02 18:45:26 följande:

Jag antar att det är "ny doften" som är problemet? Inte att den doftar illa av att du använt den?

Ny doften försvinner tyvärr enklast genom att låta den ligga luftigt, så det ventileras bort av sig själv med tiden.

Nä "ny doften" var inte ett problem. Det är nog den jag vill ha tillbaka. Den har tagit lukt efter andvändning. Ja den lukar röv! Och inte på ett bra sätt om det ens är möjligt. Kan inte bli tydligare ???? den ligger här och det luktar dålig fis, så fort jag går förbi kommer det en obehaglig lukt.... om jag inte får bort det måste den kastas ut....
  • Anonym (ccccp)
    Anonym (Man) skrev 2019-01-02 19:11:15 följande:
    Nä "ny doften" var inte ett problem. Det är nog den jag vill ha tillbaka. Den har tagit lukt efter andvändning. Ja den lukar röv! Och inte på ett bra sätt om det ens är möjligt. Kan inte bli tydligare ???? den ligger här och det luktar dålig fis, så fort jag går förbi kommer det en obehaglig lukt.... om jag inte får bort det måste den kastas ut....
    Så du har stoppat upp nån pryl i arsel och störs av att den luktar skit?
    Är det rätt uppfattat?
  • Anonym (Man)
    Anonym (ccccp) skrev 2019-01-02 19:15:11 följande:

Så du har stoppat upp nån pryl i arsel och störs av att den luktar skit?

Är det rätt uppfattat?

Japp, ja inte luktar, den stinker. Jag trodde att det var omöjligt för dessa material att ta lukt, men tydligen. Som sagt finns det någon som har ett bra tipps. Tack!
  • Anonym (ccccp)

Nu ska jag berätta en ska för dig.

Röven har en funktion, att släppa avföring. Avföring luktar, och är, skit.
    Stoppar man in saker i röven så, simsalabim! Luktar de skit.

Mitt tips är att använda röven til vad du fått den till.
    Nämligen att skita med.

Och du, släng den där stinkande saken och lär av ditt misstag.

• Anonym (11)
    Anonym (ccccp) skrev 2019-01-02 20:24:50 följande:

Nu ska jag berätta en ska för dig.

Röven har en funktion, att släppa avföring. Avföring luktar, och är, skit.

Stoppar man in saker i röven så, simsalabim! Luktar de skit.

Mitt tips är att använda röven til vad du fått den till.

Nämligen att skita med.

Och du, släng den där stinkande saken och lär av ditt misstag.

Inga dryga kommentrer stod det ju! Hål dig till ditt
  • Anonym (11)

Tvätta med tvål. Sen sätt den i en kastrull och koka den i 10min. Eller diskmaskinen om inte dett fungerar

• Anonym (ccccp)
    Anonym (11) skrev 2019-01-03 14:02:44 följande:

Tvätta med tvål. Sen sätt den i en kastrull och koka den i 10min. Eller diskmaskinen om inte dett fungerar

Och sen laga mat med bajsrester i? 
  • Anonym (11)

Tänk om du har nått att tänka med.köp en ny kastrull om du är känslig. Kanske man kan diska en kastrull effter användning eller kastar du alla dina effter att du använt dom... Kokar vattnet 10 är alla bakterier döda...

• Anonym (11)

Icke-porösa material och porösa material.

Icke-porösa material kan inte penetreras av bakterier. Det är bland annat glas, silikon och rostfritt stål.

Porösa material är material så som hårdplast, cyberskin, jelly rubber, vinyl, läder och neopren som lättare absorberar bakterier.

Gör så här:

Icke porösa leksaker:

Silikon: Tvätta med tvål och vatten eller lägg den i diskmaskinen. Du kan också lägga den i kokande vatten i 10 minuter för att desinficera den.

Glas: Tvätta med tvål och vatten och var försiktig med höga temperaturer!

Pyrex: Pyrex är värmesäkert glas, så dessa leksaker kan kokas, diskas i maskin eller tvättas för hand.

Rostfritt stål: Koka eller tvätta i maskin!

Porösa leksaker:

Porösa leksaker är mer känsliga. De flesta tvättas på samma sätt ? med varmt vatten och mild tvål eller med en trasa.

Svar på tråden Få bort lukten, hur?