• idajulia

Prata symtom INNAN bim

Mitt ägglossningstest visar ikväll ett svagt streck. Visade torsdagen den 27/12 ett jättestarkt streck. Är idag i dag nummer 22 i min menscykel. Kan jag vara gravid? Vågar inte ta graviditetstest innan beräknad dag för mens. 

• idajulia

Mitt ägglossningstest visar ikväll ett svagt streck. Visade torsdagen den 27/12 ett jättestarkt streck. Är idag i dag nummer 22 i min menscykel. Kan jag vara gravid? Vågar inte ta graviditetstest innan beräknad dag för mens. 

• idajulia

• idajulia
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-08 21:13:30 följande:

Varför ta ett ÄL test om du ändå inte ska ta ett gravtest? ÄL testet kan ge utslag för både mens på g och graviditet.

Ta ett grav test istället, du gör dig själv en björntjänst genom att ta ett ÄL test för att kolla grav....

Avstår från att ta graviditetstest ännu då det troligen är för tidigt för att visa något? Jag hade som sagt ägglossning den 27/12, kände av det så tydligt och tog därför ett test samma dag vilket visade ett jättestarkt streck. Känslan var kvar konstant i båda ljumskarna fram tills för en vecka sedan exakt då den förändrats till ett molande i nästan hela högersida av magen, vissa stunder sträckt sig enda till ryggen och sedan ca tre dagar sedan flyttat sig till runt och under navelpartiet. Vi har jobbat på att skaffa barn sedan mitten av oktober då jag tog ut min spiral och jag har av vad jag kan minnas inte känt av dessa symtom under de tidigare månaderna. Ångest varje morgon nu för att mensen ska komma :(
  • idajulia
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-01-08 22:32:23 följande:

Men hur lång cykel har du då ?

I oktober blödde jag från den 18/10 då jag tog ut spiralen och tolv dagar framåt. I november hade jag en cykel på 33 dagar och fick mens den 20/11och nu i december en cykel på 28 dagar och fick mens den 17/12. Så den har inte varit exakt på dagen, vilket kanske inte är konstigt med tanke på att kroppen säkert behöver sin tid för att ställa om sig.
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim