Keabro skrev 2019-01-10 21:12:21 följande:
Uppdatering på symptom:
Jag uppdaterade för någon dag sen men tänkte uppdatera igen då det hänt en del.
? För några dagar sen låg jag i badet och upptäckte synliga blodådror på brösten.. var tvungen att fråga sambon om jag alltid haft dem och om jag lägger märke till dem nu bara för att jag vill bli gravid och letar symptom.. eller om det verkligen var något nytt.
Sambon var osäker och såg inte lika många som jag såg.
Idag så kollade jag igen, och dem har blivit fler och synligare! Idag såg han dem tydligt och utbrast att "Ja oj! Nu ser jag verkligen"
Jag har inte ont i brösten, dem är inte ömma eller något. Men dem känns.. Vet inte hur jag ska förklara men det är som att jag känner att "jag har bröst" hahah.
? Sen har molvärken i magen blivit intensivare, det gör inte ont utan mer behagligt än mensvärk. Jag var orolig när den ändrades under äl + 7 men det känns verkligen som om det händer något! En känsla jag aldrig känt förut!
? Jag mår även illa om kvällarna. Så pass att jag måste lägga mig och vila för jag mår så illa.
Nu är det 2 dagar kvar tills vi ska ta ett graviditetstest (äl + 14) och det känns nästan som om det nästan är konstigt om det kommer att vara negativt.. Men man vet ju aldrig. Jag önskar SÅ MYCKET att det är någon som bor i magen <3
Åh jag tycker allt låter lovande!
Förra graviditeten hade jag molande värk och ömma bröst. Började må illa på ÄL+10 och tog ett vanligt test på kvällen. Såg ett tydligt men svagt streck redan då :)
Håller tummarna för oss båda!! <3
Ps. Känns som en evighet till jag är på ÄL+14 :(