Inlägg från: ballerinakakaoreo |Visa alla inlägg
  • ballerinakakaoreo

Prata symtom INNAN bim

Min förra graviditet slutade tyvärr i ett missfall i v. 10 men mina symptom bara 2 dagar efter ägglossningen DÅ var bland annat svullna bröst med ömma bröstvårtor, ökad törst, konstiga drömmar och molvärk.

Nu är vi igång igen och jag är på ÄL+5 och det har småhuggit och dragit i tjejmagen hela dagen, livmodern känns typ "öm". I 2-3 dagar har jag varit smått illamående på morgonen och här om natten drömde jag att jag svepte en 1,5 L flaska med Trocadero utan att bli mindre törstig och när jag vaknade svepte jag 2 stora glas vatten. Jag tycker mig känna lite svullna bröst och bröstvårtorna är lite känsligare än vanligt. Jag stirrade mig blind på tester förra månaden men det var negativt, så jag hoppas stenhårt på ett plus denna månaden men har lovat mig själv att testa om mensen uteblir och inte innan för då blir jag dum i huvudet, men det är ju så svårt att låta bli ;) 

• ballerinakakaoreo

Inatt natten till ÄL+6 så vaknade jag av ett enormt hugg på vänster sida av livmodern men för långt ner för att vara äggstocken. Jag tappade typ andan och var nära på att skrika för att det gjorde så ont, i en sekund bara. Jag kände direkt att antingen så fäste ägget nu eller så sprack någonting i mig, gissar på det förstnämnda? Inget blod (läs nidblödning) utan bara ökade flytningar vilket jag haft i ett par dagar efter ÄL nu, samt molvärk och svagt illamående. Vad är era teorier? 

• ballerinakakaoreo

Idag på ÄL+8 fick jag mitt första svaga plus!! Jag har skrivit några inlägg innan här men mina symptom har varit: ökad törst, molvärk, svag huvudvärk igår, diffust illamående, svullna men inte ömma bröst, ökade krämiga flytningar och yrsel då och då. Natten till i förrgår fick jag ett hårt hugg rakt i livmoder/äggstocken.

Det är första plusset efter mitt missfall. Ingen är gladare än jag :) 

• ballerinakakaoreo
    Dittenodatten skrev 2019-01-24 21:59:20 följande:

Nu är jag definitivt säker på att jag ska få mens.

Bim - 2 idag och efter duschen fick jag väl för mig den dumma idén att känna på livmodertappen.. Rejält öppen så tror mensen kommer om 24timmar till och med :(

Min var också 'öppen', stenhård och låg men jag har plussat! Att den känns öppen är ingen garanti för mens. 
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim