• Jagerika

Prata symtom INNAN bim

Theedi28 skrev 2019-01-20 17:14:03 följande:

Jag är ny här så jag får inte till det hur man svarar på någons inlägg! Hittar bara hur man svarar i själva gruppen! Någon som kan förklara hur man gör ?haha

Du trycker på knappen *citera* brevid *anmäl*, på det inlägg du vill kommentera :)
  • Jagerika
    Theedi28 skrev 2019-01-20 17:14:03 följande:

Jag är ny här så jag får inte till det hur man svarar på någons inlägg! Hittar bara hur man svarar i själva gruppen! Någon som kan förklara hur man gör ?haha

Haha såg nu att du redan hade hittat knappen :)
  • Jagerika

Nån som varit gravid och börjat känna nått på ÄL+6 redan? Igår kände jag inget men haft mensvärk till och från sedan äl. Och idag mår jag lite smått illa, mår konstigt bara! Aldrig varit gravid och försökt lääänge nu och ena månaden känner jag massor och vissa ingenting.

• Jagerika
    FruW85 skrev 2019-01-21 08:09:04 följande:

Jag började känna av väldigt tidigt när jag var gravid, det var nog runt äl+6 där. Det kändes helt annorlunda mot för hur det någonsin känts innan mens innan. Svårt att sätta fingret på exakt vad det var. Kroppen kändes bara väldigt annorlunda. Plussade dock inte förrän förrän äl+12, och det var väldigt svagt. Äl+16 fick jag ett plus jag vågade lita på.  

Tack för svar! Jag kan inte heller sätta fingret på varför jag mår konstigt, småfryser, känns som jag har lågt blodsocker och liksom har en klump i halsen av illamående. Tycker det borde vara omöjligt att känna nått nu? Jag har haft alla symtom som finns innan så vet inte om kroppen spelar mig ett spratt! Fick aldrig mensen förra månaden men kände en ny ÄL för 6 dagar sedan väldigt tydligt, så räknar efter den :)
  • Jagerika
    FruW85 skrev 2019-01-21 08:24:08 följande:

Kroppen kan absolut luras också. Det är det som är så jobbigt när man väntar. Inga symtom kan betyda att man inte är gravid - eller att man är det. Symtom kan betyda att man är gravid - eller att man inte är det.. Jag håller tummarna för att det faktiskt är gravidsymtom du känner den här månaden  :)

Själv har jag haft väldigt mycket symtom sedan två veckor innan äl den här gången haha. Det kan dock vara för att jag fick mf för en dryg månad sedan och kroppen är så inställd på att vara gravid att jag blivit "skengravid" men det känns ju helt klart knäppt att gå runt med exakt samma symtom som när jag var gravid fast veta att det är fysiskt omöjligt.

Jag va helt 100 på att jag var gravid förra månaden då jag va konstant illamående och trött. Förra månaden va den värsta nånsin! Sen bestämde sig mensen för att inte komma och inga plus på testen. Så är egentligen på typ Bim+18 men kände som sagt en ny ÄL så nu hoppas jag såklart igen :) kroppen är bra knepig xD
  • Jagerika
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-01-21 11:33:46 följande:

Nyss slog det mig med lätt huvudvärk och en fruktansvärd trötthet. Och jösses vad jag fryser. Vill typ bara sova.. helst under alla täcken som går

Har du tagit test idag på din Bim? :)
  • Jagerika
    FruW85 skrev 2019-01-24 07:35:38 följande:

När man tror man plussat svagt och skickar bild till syster.. "nix, ser ingenting" hahaha.. Får vänta ett par dagar till och testa igen haha.

Hahahaha gör samma till min bästa tjejkompis xD Jon ser sldrig nått heller!
  • Jagerika
    FruW85 skrev 2019-01-24 07:40:16 följande:

Hahaha. Man börjar ju fundera över hur mycket ens hjärna luras med en haha

Vill man något tillräckligt mycket då kan man inbilla sig streck haha!
  • Jagerika
    FruW85 skrev 2019-01-24 07:47:55 följande:

Ja men precis..att ens man också ser det känns kanske inte som ett tillförlitligt "vittne" hahahha

Min sambo ser aldrig nått! Haha idag är jag fortfarande om i vänstra bröstet men inte högra :p fick en illamående attack precis, men det kan ju vara precis vad som helst! Tror jag är på ÄL+9 men kan lika gärna va på ÄL+8 men där nånstans :) vill bara veta nu! Och även om mensen kommer så hade jag blivit glad då den inte kom förra månaden, är på CD54 nu så vill ha tillbaka min regelbundna cykel faktiskt haha!
  • Jagerika
    FruW85 skrev 2019-01-24 08:22:20 följande:

Haha, då får jag kanske ta det som ett bra tecken att min gör det xD

Åh fy, jag förstår det =/ Det är så jäkla segt att vänta.. Det känns helt orimligt hur långsamt tiden går efter äl.... Är på CD42 så min cykel har också varit onormalt lång den här gången=/ (dock efter ma så det är ju kanske inte särskilt förvånande)

Usch beklagar ditt MA :( ja då är det inte konstigt att din cykel krånglar :/ jag har aldrig fått plus på stickan så vet inte ens om jag kan bli gravid. Hade faktiskt känts lite bättre om man fått positivt men tidigt missfall så man vet att man kan iallafall, istället för alla negativa tester jag slösat i 13 snart 14 månader :/ men kommer mensen nu så blir det utredning, har alla papper färdiga hemma och skulle skicka in dom vi nästa mens sa BM :) sen tar det ju 3 månader innan man får bli undersökt, det suger rätt hårt! XD
  • Jagerika

Jag är lite nervös faktiskt, ska ta första testet i morgon då jag börjat bli lite testgalen haha!

Sett många om plussar på ÄL+10 så hoppas hoppas :D

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim