Inlägg från: Anonym (väntan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (väntan)

Prata symtom INNAN bim

Jag är på första försöket efter ett MA i v 14. Första tiden efter hade jag ingen aning om var i cykeln jag befann mig och om jag ens skulle få ägglossning direkt men jag tror att jag till slut via tempning lyckades hitta min ägglossning. Om det stämmer är jag nu på äl+9. Sedan några dagar tillbaka har jag fått en massa olika symptom så som halsbränna, vattniga flytningar, rosa flytningar, lite illamående, molvärk/stickningar långt ner i magen, väldigt frusen, lättirriterad och starkare doftsinne. Jag känner igen många av symptomen sedan förra graviditeten men då kom en del av dem först någon vecka efter BIM. Det allra första symptomet förra gången var ömma bröst/bröstvårtor men det har jag inte känt nu.

Vet inte om jag ska våga hoppas på att det redan tagit sig igen eller om kroppen bara spökar efter missfallet. Brukar inte ha speciellt mycket pms men det kan ju kanske ha ändrat sig nu.

Känner mig bara helt snurrig just nu och bollar gärna lite tankar med nån fler. Kanske nån som känner igen sig?

• Anonym (väntan)
    FruW85 skrev 2019-01-26 21:28:41 följande:
    Hej!
    Jag känner definitivt igen mig. Jag hade också ett MA nyligen. För mig tog det ett tag för kroppen att komma tillbaka, är på cd44 (troligtvis äl+19) idag. Förutom att jag fick tillbaka mina symtom några dagar innan äl så har jag exakt samma symtom som sist jag var gravid - förutom brösten. Nu har jag plussat väldigt svagt så jag hoppas ju verkligen att det blir något av det här. Jag har ingen aning om huruvida det är min kropp som är helt knäpp efter missfallet men även om symtomen från början inte kan ha haft något med den här graviditeten att göra så ser det ju iaf rätt lovande ut just nu.. (går dock mest och nojar över tidigt missfall nu)
    Jag håller tummarna för att det tar sig för dig och att det faktiskt är graviditetssymtom du känner :)  
    Tråkigt att höra att du också råkat ut för ett MA! Jag är på cd40 så för mig tog det också ett tag innan äl kom igång igen. Grattis till plusset! Förstår att du är orolig men förhoppningsvis går allt bra den här gången. Håller tummarna för dig också! :)
  • Anonym (väntan)
    Anonym (väntan) skrev 2019-01-26 20:34:21 följande:

Jag är på första försöket efter ett MA i v 14. Första tiden efter hade jag ingen aning om var i cykeln jag befann mig och om jag ens skulle få ägglossning direkt men jag tror att jag till slut via tempning lyckades hitta min ägglossning. Om det stämmer är jag nu på äl+9. Sedan några dagar tillbaka har jag fått en massa olika symptom så som halsbränna, vattniga flytningar, rosa flytningar, lite illamående, molvärk/stickningar långt ner i magen, väldigt frusen, lättirriterad och starkare doftsinne. Jag känner igen många av symptomen sedan förra graviditeten men då kom en del av dem först någon vecka efter BIM. Det allra första symptomet förra gången var ömma bröst/bröstvårtor men det har jag inte känt nu.

Vet inte om jag ska våga hoppas på att det redan tagit sig igen eller om kroppen bara spökar efter missfallet. Brukar inte ha speciellt mycket pms men det kan ju kanske ha ändrat sig nu.

Känner mig bara helt snurrig just nu och bollar gärna lite tankar med nån fler. Kanske nån som känner igen sig?

Sen jag skrev sist har några symptom avtagit och några blivit starkare. Är extremt trött, ffa på kvällarna vilket är olikt mig, halsbrännan, frusenheten och molvärken finns också kvar. Tempen sjönk dock lite igår och idag och appen förutspår mens imorgon så vi får se om det stämmer.
  • Anonym (väntan)

Känner mig fortfarande helt snurrig. Temp-appen trodde att jag skulle få mens idag. När jag vaknade blödde jag lite och tänkte att appen hade rätt. Men nu har det inte kommit nåt mer på hela dagen. Så har mensen aldrig betett sig förut, när den väl kommer brukar den komma igång rätt snabbt. Har trott flera ggr idag att den kommit igång igen men det har bara varit flytningar. Har haft lite molvärk hela dagen. I vanliga fall brukar mensvärken komma först dag 2. Tempen har gått ner lite men ligger fortfarande över cl. Jobbigt att gå och vänta och fundera. Om mensen nu ska komma är det väl bättre att den kommer direkt än att den bara luras sådär :p Tror jag kommer att testa imorgon bitti om inte mensen kommit igång då.

• Anonym (väntan)
    zanlou skrev 2019-01-31 18:35:34 följande:
    Det låter ju lovande din beskrivning, hur har det gått för dig?
    Tempen hade stigit lite igen imorse så jag gjorde ett test men det var negativt. Är på BIM+1 så det borde väl ha visat positivt om jag hade vart gravid. Jag har blött lite mer idag men fortfarande mindre än en vanlig mens. Så jag är fortfarande en smula förvirrad över vad som händer i kroppen men jag tror att mensen är på gång mer ordentligt, har haft rätt ont i magen nu ikväll.
  • Anonym (väntan)
    zanlou skrev 2019-02-01 18:54:24 följande:
    Förstår din förvirring... kroppen är bra märklig ibland. Men om det inte kommer mer blod nu så du verkligen vet att det är mensen så kan ju ett negativt test på BIM+1 faktiskt bli ett pluss ändå.
    Mensen kom igång mer ordentligt igår, tempen sjönk dock inte förrän idag vilket var lite skumt. Men jag har uteslutit graviditet i alla fall. Alla "symptom" denna gång berodde nog bara på att kroppen var konstig efter missfallet. Försöker tänka att kroppen kanske inte var redo direkt utan behövde en vanlig mens först. Hoppas att det går bättre nästa gång och att kroppen är mer i balans då.
  • Anonym (väntan)

Jag har också plussat sedan jag senast skrev här i tråden. Är i v. 8 nu. Hade inte så mycket symptom innan BIM denna gång, kände mig bara lite yr och hade ömma bröstvårtor. Hade spottings som vanligt så trodde ändå att mensen var på väg men på BIM slutade de och ingen mens kom så på kvällen BIM+1 tog jag ett test.
    Efter att jag plussade har jag fått fler symptom som illamånde, trötthet och lite växtvärk.

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim