Prata symtom INNAN bim
Hej alla bebissugna! 
Har suttit och läst den här tråden om kvällarna nu under ett par dagars tid, har inte plöjt igenom alla 41 sidor ännu (haha) men blev glad då jag ser att den fortfarande är aktiv bland vissa!
Här har vi två barn redan och sambon har länge sagt att det Inte blir en tredje fastän jag inte känner mig klar och verkligen längtar efter att få lägga till en tredje knodd till skaran.
Nu till saken, han har äntligen ändrat sig(inget tjat eller så, men livet i allmänhet och våran ekonomiska situation har ändrats till det bättre) så jag tog ut min spiral i slutet på februari och sedan dess har vi legat med "finska rycket" /avbrutet samlag som enda preventivmetod.
Med tanke på att jag vid tidigare graviditeter haft väldigt enkelt för att lyckas bli gravid(hoppas att ingen tar illa vid sig nu, detta är bara fakta) så trodde vi faktiskt att jag blev gravid redan efter första mensen när jag tagit ut min spiral.
Allting pekade på det, blev spontant illamående en morgon, var mycket tröttare än vanligt, var väldigt öm och svullen över "tjej magen" samt gjorde ont ett par gånger när vi låg och han hamnade lite för "djupt in".
Men efter negativa tester och att mensen senare också kom så tänkte vi inte mer på det. 
Den här gången däremot så hade vi sex i duschen, och av en ren slump så prickade vi in dagen före ÄL.
Han kom i mig men eftersom vi försöker "baka" en flicka så gjorde jag inga direkta försök till att ni vet, hålla kvar det.. Ni som vet ni vet, haha.
Så nu undrar jag, ni som räknar "dagar efter ÄL" och testar er baserat efter det, börjar ni räkna på ägglossningens första dag och sen framåt eller räknar man dagar efter att ägglossningen är slut?
Verkar ju positivt nog som att flera här har plussat när de testat sig runt 12-14 dagar efter ÄL!
Själv har jag bara upplevt ömma bröstvårtor den här gången, men man letar ju fibrilt efter symptom.
Oj vad långt detta blev, haha. 
Ha det gott alla systrar!