• Malin 209

Prata symtom INNAN bim

Hej alla bebissugna!

Har suttit och läst den här tråden om kvällarna nu under ett par dagars tid, har inte plöjt igenom alla 41 sidor ännu (haha) men blev glad då jag ser att den fortfarande är aktiv bland vissa!

Här har vi två barn redan och sambon har länge sagt att det Inte blir en tredje fastän jag inte känner mig klar och verkligen längtar efter att få lägga till en tredje knodd till skaran.

Nu till saken, han har äntligen ändrat sig(inget tjat eller så, men livet i allmänhet och våran ekonomiska situation har ändrats till det bättre) så jag tog ut min spiral i slutet på februari och sedan dess har vi legat med "finska rycket" /avbrutet samlag som enda preventivmetod.

Med tanke på att jag vid tidigare graviditeter haft väldigt enkelt för att lyckas bli gravid(hoppas att ingen tar illa vid sig nu, detta är bara fakta) så trodde vi faktiskt att jag blev gravid redan efter första mensen när jag tagit ut min spiral.

Allting pekade på det, blev spontant illamående en morgon, var mycket tröttare än vanligt, var väldigt öm och svullen över "tjej magen" samt gjorde ont ett par gånger när vi låg och han hamnade lite för "djupt in".

Men efter negativa tester och att mensen senare också kom så tänkte vi inte mer på det.

Den här gången däremot så hade vi sex i duschen, och av en ren slump så prickade vi in dagen före ÄL.

Han kom i mig men eftersom vi försöker "baka" en flicka så gjorde jag inga direkta försök till att ni vet, hålla kvar det.. Ni som vet ni vet, haha.

Så nu undrar jag, ni som räknar "dagar efter ÄL" och testar er baserat efter det, börjar ni räkna på ägglossningens första dag och sen framåt eller räknar man dagar efter att ägglossningen är slut?

Verkar ju positivt nog som att flera här har plussat när de testat sig runt 12-14 dagar efter ÄL!

Själv har jag bara upplevt ömma bröstvårtor den här gången, men man letar ju fibrilt efter symptom.

Oj vad långt detta blev, haha.

Ha det gott alla systrar!

• Malin 209

Har även symptom som trötthet, lättirritrrad, tycker att jag känner dofter på ett helt annat sätt(var ett tydligt symptom under de andra graviditeterna) och kissar ofta.

Men somsagt, kan ju lika gärna vara kroppen som spelar mig ett spratt. Igen.

Ingen som har svar på frågan angående hur ni räknar dagar efter ÄL? :)

• Malin 209

Haha oj! Fel bild, smet visst med en på minsta knotten där. ;)

Här är den rätta!

• Malin 209
    Anonym (Önsketänkande?) skrev 2019-04-28 11:57:41 följande:

Väldigt svagt, hade väntat några dagar o tagit ett nytt, kanske till och med ett digitaltest för att få ett säkrare svar. :)

Ja, väldigt svagt.

Men jag har ju ej passerat BIM än, så hoppas på bättre resultat om några dagar/en vecka. :)
  • Malin 209
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-04-28 15:58:23 följande:

Tycker du ska be familjeliv ta bort bilden på ditt barn. Skulle inte lämna ut bilder på mitt barn i ett forum om jag var du.

Hur gör man det?
  • Malin 209
    Rollan92 skrev 2019-04-28 18:40:48 följande:

Testa och anmäla ditt eget inlägg och skriv att du råkade få med fel bild :)

Har mailat dem om detta, men anmäler också för säkerhets skull, tack! :)
  • Malin 209
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-04-29 08:04:38 följande:

Såg att inlägget var borta nu

Bara tänkte att jag själv inte skulle vilja att min barn florerade på forum på nätet. Gulligt barn var det iaf! 

Tycker för övrigt att det såg ut som ett plus på bilden. Grattis!

Ja det försvann snabbt när jag anmälde dem!

Tack för tipset, hade aldrig tänkt så långt. :)

Och tack till gratulationerna, själv vågar jag inte hoppas riktigt ännu, men har beställt ett CB Early test online, börjar dock misstänka att det inte kommer förens på torsdag med tanke på att onsdagen är röd..

Så kanske blir att jag köper med mig ett hem från jobbet idag, haha.
  • Malin 209
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-04-29 15:32:06 följande:

håller tummarna!

Här är resultatet:

Sitter här och bara gapar... Vet inte om jag ska väcka min man med nyheten eller om jag ska vänta tills BIM och få ett starkare streck.. Vad tycker ni?
  • Malin 209
    88Sandy skrev 2019-05-01 10:53:34 följande:

Jag skulle ha litat på detdär resultatet:D

Jag tog ännu ett CB early imorse och det var starkare. :)

Börjar sjunka in nu, och jag berättade även för mannen!
  • Malin 209
    liebespuppe skrev 2019-05-01 12:48:49 följande:

Det där är ett "starkt" plus kan jag tycka om du missförstår mig rätt :) Fast det skadar väl aldrig att testa igen?

Gjorde ett till "tidigt" test imorse som visade starkare streck, och även ett vanligt från RFSU som är samma som första bilden jag postade och nu såg man helt plötsligt ett tydligt streck även om det inte vad lika starkt som testlinjen. :D

Så jag valde att berätta för sambon imorse. <3
  • Malin 209
    88Sandy skrev 2019-05-01 19:03:26 följande:

Ååh, stort grattis till er!:D

Tack!

:)

Hur går det för dig?
  • Malin 209
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-05-02 07:26:14 följande:

Hej, förlåt men ser ej plusset! :-O

Men jag läste sen att det blivit starkare, så grattis!

Åhnej.. Tror du att det är falskt? :(

Ja strecken har blivit starkare, trodde att man var säker då?
  • Malin 209
    88Sandy skrev 2019-05-02 07:16:31 följande:

Jag plussade för någon dag sedan och mår jättebra så det går bra måste jag nog säga:D

Men grattis! :)

Vad härligt för dig!

Första barnet?
  • Malin 209
    88Sandy skrev 2019-05-02 11:24:02 följande:

Tack så mycket:D Yes första, så är både livrädd och jätteglad haha. Första för dig också?:)

Hehe, förstår din känsla! :)

Nä, faktiskt tredje för mig och sambon, men lika spännande ändå!

Aningens mer oroad den här gången av någon anledning, kanske för att jag är äldre den här gången..

Har du fått några symptom ännu? :D

Alltid kul att jämföra!

Vet du när du har BF förresten?
  • Malin 209
    Bellaa123 skrev 2019-05-02 14:00:24 följande:

Jag tror hon trodde att det skulle var ett blått plus, imel det är ju ett test som bara ska visa en linje eller hur? :) Så det är solklart positivt ;)

Ja, så kan det vara förstås.

Tack för din omtanke. :)

Försöker verkligen att glädjas åt det här men oroar mig av någon anledning ganska mycket!
  • Malin 209
    88Sandy skrev 2019-05-02 18:34:11 följande:

Nja, förutom ömma bröst så känner jag inte såå mycket faktiskt. Typ lite extra trött och andfådd bara haha

Jag har iofs den senaste veckan haft ett rejält sug efter husmans (som jag aaaldrig äter) också, kan ju vara slumpen också bara men:p

Har du fått några symtom ännu?:)

Bf borde vara 6e januari, när är det dags för er?:)

Är också öm i brösten, har humörsvängningar som inte av denna värld(stackars sambon, haha), extremt trött på kvällarna.

Jag har ett väldigt fysiskt jobb och insåg imorse att flåset var värre än vanligt. ;)

Men inte så mycket symptom som jag har haft vid tidigare graviditeter, så det oroar mig lite.. förväntar mig av någon anledning att det ska vara blod på pappret varje gång jag går och kissar. :/

Verkar som att jag har BF 5/1, så i stort sätt samtidigt som dig, hihi!

Har du fått någon tid för inskrivning än? :)
  • Malin 209
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-05-02 21:31:25 följande:

Ja det stämmer! Ok förstår!!Hej igen Malin, trodde det var ett plus jag skulle kika efter!

Så nu kan jag konstatera: GRATTIS! Solklart positivt test om det bara var en linje! 

Åh vilken tur!

Såå härligt att höra, tack! :)
  • Malin 209
    88Sandy skrev 2019-05-03 07:39:54 följande:

Okej, humörsvängningar har jag iofs också haha! Men det är nästan som vanligt, möjligtvis att jag gråter mer. Började grina helt utan anledning på en promenad med sambon för några dagar sedan (före jag plussade), han fattade ingenting men jag hade mina aningar då;p

Åh, jag är också rädd att det ska komma blod. Håller andan lite varje gång jag går på toaletten.

Jag har inte berättat ännu. Han är bortrest, men jag har beställt hem några bodys med hans favoritfotbollslag på som jag hoppas kommer idag för han kommer hem ikväll. Så, jag tänkte vänta med att ringa hc tills sambon vet åtm:) Har du fått någon tid för inskrivning?:)

Roligt med bf nästan samtidigt:D

Åh vad roligt att få överraska sin älskade så! :D

Själv har jag alltid bara överraskat med positiva test, haha, inte så fancy. :)

Har ordnat en tid den 20/5, så det är ju ett par veckor kvar, men känns ändå bra att ha fått ordning på det. :D
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim