Inlägg från: Anonym (Ellie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ellie)

Prata symtom INNAN bim

sanfo1 skrev 2019-05-03 22:09:46 följande:

Idag 20:56

Hej allihoppa!

Har en fråga om graviditetstest och om någon har haft en liknande erfarenhet. Känt mig allmänt konstig, pirr i livmodern, molvärk och ömma bröst. Även väldigt häftigt humör haha.

Har bim om 2 dagar. Igår tog jag 2 gravtest som va väääldigt svagt positiva (knappt så man såg) som sedan blev rosa och tydliga efter det torkat.

Idag tog jag ett till som jag glömde kolla inom satt tid som också blev svagt positivt när jag kollade (15 min efter kanske)

Kan man få 3 st felaktigt positiva gravtest utan att vara gravid?

Vad tror ni? :)

Ett positivt test är positivt även om det är svagt så jag tror jag vågar säga grattis faktiskt! :D
  • Anonym (Ellie)

Jag är sjukt trött och svagt illamående. Precis som med mina andra graviditeter i precis i början. Fast det stämmer inte alls med min cykel så jag vet inte om jag är skengravid eller om jag registrerat min mens helt fel. Haha!

• Anonym (Ellie)
    Luffaren skrev 2019-05-07 17:37:31 följande:

Jag är på ÄL +11 idag. Har haft molande smärta i magen sen ägglossning..

Ska ha mens efter 4 dagar. Är ju så otålig så jag kan inte vänta. Tog ett clear blue tidigt test idag som man kunde ta 6 dagar innan mens men det visade negativt. Tog då inte morgonurin, kan man fortfarande hoppas på positivt besked?

Är det så tidigt så kan du ju absolut behöva ta ett till senare. Men kanske skönt att vänta till mensdagen så du får det svart på vitt?

Jag väntar själv på att kunna ta ett test för jag känner mig fortfarande helt under isen, lan inte minnas när jag var såhär trött sist och det var precis så jag kände vid min förra grav. Men jag tror jag är alldeles för tidigt ute för att kunna få ett säkert test. Har nog tyvärr tappat kollen på min cykel :/
  • Anonym (Ellie)
    Keabro skrev 2019-05-12 08:33:21 följande:

Hej! Jag har alltid massor med symptom direkt efter ägglossning och innan mens. Jag får superont i brösten, humörsvängningar, känningar i livmodern, tydliga blodådror på brösten osv. Jag tror att jag är gravid varje månad i princip..

Men denna månaden.. så hade jag knappt några symptom alls. Brösten började inte göra ont efter äl, inga humörsvängningar, inga tydliga ådror. Jag kände i princip ingenting.

Förutom på äl+5 då jag blev jätteyr, det höll i sig till äl+7 ungefär och så fick jag huvudvärk. Veckan som följde så sköljde en otrolig trötthet över mig.. orkade knappt göra någonting. Jag kände lite svagt i livmodern, att det drog lite korta stunder under hela dygnet, men det var inget nytt då jag känner ungefär samma sak varje månad. I övrigt kände jag mig normal, mindre symptom än vanligt.

Så kom BIM.. men inte mensen!

Jag ville inte ta ett test utan ville vänta några dagar och se om den var försenad.. och det blev den. Sen kom jag och sambon överens om att vänta tills helgen (igår) med att testa så vi kunde vara med varandra hela dagen.. och gissa vad? JAG PLUSSADE FÖR FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV! Det har inte riktigt sjunkit in än, det är min absolut största dröm att få bli mamma så jag vågar inte tro på att jag är gravid. Men det är jag :D enligt clearblue veckoindikator ?Gravid 2-3? stod det på skärmen!

Vad långt det blev nu ser jag.. men jag ville berätta att jag som vanligtvis har massor med symptom, hade i stort sett inga symptom den månaden jag blev gravid <3

Stort grattis!!! :D
  • Anonym (Ellie)

Nu kunde jag inte heller vänta, varför känns det så fruktansvärt lång att vänta på bim?! :)

Tog ett test, hade bara vanliga RFSU hemma så egentligen ska man vänta till bim och jag har nog minst en vecka kvar så kanske lite onödigt, men ni vet hur ivrig man blir. ;)

Jag vet att det inte går att lite på ett supersvagt på RFSU, och det är för tidigt, så jag ska ta om när det gått en vecka eller nåt. Men jag tycker mig se en svag skugga till streck, är det bara jag?

• Anonym (Ellie)
    Anonym (Emma) skrev 2019-05-13 12:06:28 följande:

Jag ser ett svaagt svagt streck :D

Tack för du tog dig tiden! Så kul att någon mer ser det supersvaga strecket! :D Jag hoppas jag får ett starkare om några dagar/en vecka. Kan jag inte bärga mig så får jag kanske gå och köpa ett testa tidigt. Så spännande!
  • Anonym (Ellie)
    Theresia92 skrev 2019-05-13 12:58:02 följande:

Hoppar in här jag med! Grattis alla som plussat och lycka till :) jag har BIM i helgen om jag går efter mitt positiva ÄL-test jag fick förra lördagen 4/5 eller nästa tisdag 21/5 enligt NC. Jag fick redan förra veckan väldigt ont nere i ryggen och det höll i sig ca 2 dagar, annars har jag vart väldigt kissnödig och haft lite hugg/stick i tjejmagen. Men idag fick jag väldigt ont nere i ryggen igen och som en brännande känsla på högersidan i ryggen, ni vet i dom där ?hålen? längst ner på ryggen :?D någon som känt likadant eller borde jag misstänka uvi med tanke på att jag är kissnödig mer ofta än vanligt?

Jag känner inte igen en känsla av ont i ryggen på det sättet du beskriver. Det kan ju vara olika säkert Om du brukar ha uvi, eller tänker att det kanske är det så är det nog bra att kolla upp. :)
  • Anonym (Ellie)
    zanlou skrev 2019-05-13 23:35:35 följande:

Halloj tröttis

Hoppas du börjar känna dig lite piggare nu!!

Den här månaden kom blodet en dag tidigare än vad jag är van vid i min extremt regelbundna cykel och är troligen över imorgon. Känns som min kropp lever sitt eget liv nu när vi bestämde oss att försöka bli gravida, den spökar hela tiden och är inte ett skvatt samarbetsvillig alltså

Nu gör vi ett uppehåll på en månad och laddar till juni istället, marsbebis känns bra Kram

Jag känner igen det där. Jag har haft oregelbunden mens för första gången i mitt liv de senaste månaderna. Lycka till nästa gång!
  • Anonym (Ellie)
    Theresia92 skrev 2019-05-14 07:53:48 följande:
    Tack för svar! :) Jag var faktiskt på vc igår och kollade upp det, men jag hade inte uvi och inga tecken på njurbäckeninflammation heller så det var väl positivt kanske :) Men jag vågar ändå inte hoppas för mycket, bara invänta BIM.
    Vad bra att det inte var något annat i alla fall! Jag håller tummarna för att du får ett plus på BIM!
  • Anonym (Ellie)
    zanlou skrev 2019-05-15 17:32:16 följande:
    Tycker det är så lustigt egentligen, bara för att man försöker och självklart har en högre medveten nivå så slår kroppen bakut Att man analyserar och känner efter på ett annat sett är ju en sak men hur det kan påverka kroppen så markant är fascinerande. Skönt att det inte bara är jag dock
    ja det är konstigt vad sinnet kan göra med kroppen. Du är verkligen inte ensam.

Jag fick ett negativt resultat på ett testa tidigt idag trots att jag var säker på en graviditet, tror jag ska vara fyra dagar innan bim nu eller nåt, så nya tag! :) 
  • Anonym (Ellie)

Är helt förvånad nu! Nu är jag tre dagar efter BIM, har inte tagit något test efter mitt testa tidigt som jag tog för en vecka sen som var negativt. Har inga direkta gravsymptom utom ömma bröst och lite mensvärk/molvärk från och till, men det kan ju vara mensen som är på g.

Vågar inte testa på nytt riktigt än ifall att mensen kommer idag. Men det är ändå spännande! :)

• Anonym (Ellie)

Jahapp nu fick jag min mens ca 5 dagar sen. Nya tag :)

• Anonym (Ellie)
    kråkan25 skrev 2019-05-29 12:06:59 följande:

Idag på morgonen testade jag Positivt på BIM + 0

syntes tydligt på en early sticka. men bara en tendens på ett "vanligt"

Jag har inte haft ett enda symptom sedan ÄL.  testade negativt på BIM -4.Var helt bombsäker på att det inte tagit sig då jag inte känt av minsta lilla symptom ens om jag "försökt" känna nått. Tog endast testet imorse för att slippa tänka på det mer i väntan på mensen, som jag var säker på skulle dyka upp!

Ville bara skänka en strimma hopp till er som inte plussar tidigt, och eler inte känner av några tecken! Man blir tokig när man helatiden ser att andra plussar flera dagar innan BIM.

Lycka till alla!!

Grattis!
  • Anonym (Ellie)

Hade ägglossning för 6 dagar sedan, ni fick jag plötligt ett stick i livmodern följt av lite mol.

Kanske ska gå och köpa lite tester! :)

• Anonym (Ellie)

Jag har fortsatt haft lite konstiga känningar runt tiden då ägget borde ha fäst. Molvärk och det har dragit lite i livmodern. Tog ett test för ett par dagar sedan som var negativt. Har bim imorgon. Stod med nytt test i handen idag haha! Men sen så tänkte jag att jag kan lika gärna vänta tills imorgon eller på söndag, jag blir ju varken mer eller mindre gravid och om det är ett plus så blir det kanske tydligare. Så att man även kan visa det för sambon. ;)

Häller tummarna!

• Anonym (Ellie)
    Monsteria skrev 2019-08-26 22:18:00 följande:

Oj råkade bli ett frågetecken där på slutet men ja- jag fick ett positivt test. :) så glad . Känner mig fortfarande varm om kinderna dag BIM+11

Grattis!!!
  • Anonym (Ellie)

Vad tror ni om detta då? Jag har symptomet ingen mens denna månad det kan jag ju tycka borde vara ett gott tecken. Ändå tycker jag inte att jag ser nåt positivt streck. Det är samma test på alla bilder...

• Anonym (Ellie)
    Ssandra skrev 2019-10-07 13:59:43 följande:

Jag hoppar in här, BIM - 5 idag! Jag har haft vattniga flytningar så det rinner och droppar (ursäkta infon) sedan jag hade ägglossning, sen lite svag molvärk och lite ?tygdkänsla? i magen också, idag däremot känns de ännu mera i magen idag än va de gjort sen ägglossning, så antingen är mensen här eller så kanskeeee de kan va pga graviditet?

Har också fått några finnar som gör ont i hela ansiktet typ (har sällan finnar nu för tiden).

Någon som vart med om liknande? :)

Jag har minsann hört andra som fått mycket flytningar vid graviditet! Hur har det gått?
  • Anonym (Ellie)

Hur har det gått har några av er plussat?

Själv är jag på bim idag. Har inga direkta symptom förutom att det känns lite annorlunda i livmodern på ett ställe. Typ som en spänning eller en bubbla. Svårt att förklara. Oklart om det är inbillning eller om det är något. Håller tummarna tills jag kan testa!

• Anonym (Ellie)
    Ssandra skrev 2019-10-15 11:43:02 följande:

Är på BIM + 3 idag och inte fått nån mens än, men fortfarande negativa test!

LizzieP skrev 2019-10-15 11:46:19 följande:

Då är vi fortfarande på samma bana du och jag! BIM+3 utan mens. Jag har dock inte haft möjlighet att testa på ett par dagar men förhoppningsvis imorgon!

Ssandra: Jag har förresten märkt idag under dagen att jag också har väldigt rikliga flytningar, är vanligen rätt torr. Så jag var tvungen att googla och det kan vara ett tidigt gravsymptom. Tydligen blir det så för att slemhinnan förtjockas. Hoppas! ;)

Håller tummarna för er båda, hoppas vi får plus! :)
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim