Prata symtom INNAN bim
Tycker det är svårt med symtom innan bim, sen mitt första barn så mår mår jag apa från äl till mens. Ont i magen, lätt illamående, allmän sjukdomskänsla, lättirriterad och bara en tråkig människa...
Tycker det är svårt med symtom innan bim, sen mitt första barn så mår mår jag apa från äl till mens. Ont i magen, lätt illamående, allmän sjukdomskänsla, lättirriterad och bara en tråkig människa...
Hej allihopa!
Ny här inne och hittade denna tråd så tänkte väl dela med mig lite:)
Jag tog ut min Pring den 7/7 efter att ha haft den inne som jag skulle i 3 veckor. Runt 10e fick jag en mensliknande blödning. Jag satte sen aldrig in en ny ring.
2 veckor senare vaknar jag mitt i natten och behövde spy. Jag hade inte ätit ngt konstigt på dagen. Har inte spytt mer sedan utan har mått lite smått illa ibland (men kan såklart va inbillning)
Ända sen dess har jag även kännt en molande värk i min mage och bara någon dag senare fick jag en pytte liten blödning, bara några droppar. Jag har också senaste tiden varit enormt trött och längtar efter att få gå och lägga Mig oavsett när på dygnet. Detta har jag förknippat med värmen..
Jag känner mig även uppblåst hela tiden.
Jag vet att allt detta kan vara hormonerna som spökar efter att ha slutat med ringen.
Igår tog jag ett grav test som visade negativt, men å andra sidan har jag minst en vecka kvar till beräknad mens..
Vad tror ni? Ska jag ge upp hoppet helt om ett plus denna månaden?
Ja vet inte vart ja ska börja, frustrationen är stor haha.
När jag har pms brukar symtomen börja MINST en vecka innan mens, ibland tidigare, med ömma bröst, värk och humörssvängningar. Denna månaden är det lite annorlunda. Mina symtom har kommit typ sen bim-4 smygande istället, började med extrem molvärk i ljumske, äggstockar och ont i svanken, ryggen. Det har bara fortsatt och gör ont hela tiden, speciellt i svanken. (Brukar inte ha så här ont innan mensen). Brösten är väl det som brukar komma tidigast vid pms men det
Började typ igår, är på bim-2 idag. Har även lite stickningar i brösten. Juste, haft torra slemhinnor i både hals och näsa i flera dar, feberkänsla sen igår. Även haft mer flytningar av och till mellan ÄL och bim, mer än ja brukar, då ja annars är rätt torr mellan där.
Meeeeen.. tagit 3 negativa test redan :( så är rädd att det bara är pms ändå :( men kan inte minnas att ja haft såhär ont i kroppen och ljumske, äggstock och rygg innan mens. Visst lite grann men detta är fan ont asså.. fick även för mig att de va ett megapyttelitet streck att se på testet i morse men efter en stund tror jag det bara va inbillning (man blir ju knäpp) haha
Nån som kan relatera? XD har ni haft typ pmskänningar fast kanske lite närmare bim och varit gravida ändå?
Får uppdatera såklart närmare bim och om det händer något!
Åh glömde skriva det, ÄL+12!