• joss1234

Prata symtom INNAN bim

Anonym (Gurkan) skrev 2019-07-18 13:25:37 följande:

Jag plussade förra vecka. den 14/7, på BIM -6/-7. Så de tecken jag kände igen från tidigare stämde bra in på denna graviditet också :D

Wooow grattis!! Häftigt :D
  • joss1234

Ja vet inte vart ja ska börja, frustrationen är stor haha.

När jag har pms brukar symtomen börja MINST en vecka innan mens, ibland tidigare, med ömma bröst, värk och humörssvängningar. Denna månaden är det lite annorlunda. Mina symtom har kommit typ sen bim-4 smygande istället, började med extrem molvärk i ljumske, äggstockar och ont i svanken, ryggen. Det har bara fortsatt och gör ont hela tiden, speciellt i svanken. (Brukar inte ha så här ont innan mensen). Brösten är väl det som brukar komma tidigast vid pms men det

Började typ igår, är på bim-2 idag. Har även lite stickningar i brösten. Juste, haft torra slemhinnor i både hals och näsa i flera dar, feberkänsla sen igår. Även haft mer flytningar av och till mellan ÄL och bim, mer än ja brukar, då ja annars är rätt torr mellan där.

Meeeeen.. tagit 3 negativa test redan :( så är rädd att det bara är pms ändå :( men kan inte minnas att ja haft såhär ont i kroppen och ljumske, äggstock och rygg innan mens. Visst lite grann men detta är fan ont asså.. fick även för mig att de va ett megapyttelitet streck att se på testet i morse men efter en stund tror jag det bara va inbillning (man blir ju knäpp) haha

Nån som kan relatera? XD har ni haft typ pmskänningar fast kanske lite närmare bim och varit gravida ändå?

Får uppdatera såklart närmare bim och om det händer något!

• joss1234
    Anonym (Svårt) skrev 2019-07-31 21:28:06 följande:
    Det kan ju ta upp till 10 dagar för ett ägg att fästa och sen ytterligare några fast innan hcg tillräckligt högt för att ge utslag! Ge det ett par dagar till
    Så symptomen jag känner kan va efter att ägget fäst typ?, inte haft nån nidblödning i alla fall. Ja får ge det några dar helt enkelt..
  • joss1234
    Hejsvensan skrev 2019-08-04 00:29:47 följande:

Hej allihoppa! Tänkte bara kolla ifall ni kan hjälpa mig med mina symtom

Är i bim -5 (tror Äl + 10)

- Fick redan för några dagar sen mycket ökade flytningar, vita typ mjölk/filmjölk konsistens, luktar inget konstigt!

- Upptänkte igår att mina bröstvårtor är ömma! (ALDRIG upplevt de tidigare) men bara själva nipple alltså inte runt om

- Konstig smak i munnen, oftas mitt i måltiderna, har flera gånger trott att maten ja ätit varit dålig men blir så så ofta och kan knappt fortsätta äta för de smakar så konstigt. Men går sen över efter några minuter. Har även hänt att redan första tuggan smakat skit o då bett min sambo smaka på maten om den smakar konstigt men det har alltid smakat som vanligt enliht honom

Känner någon igen sig?!

Vill inte göra testa tidigt eller så då jag varit med om spöksträck

Det kan absolut vara något!! Själv fick jag mensen igår så börjar om på ny kula. För mig är det svårt att veta vad som är vad då jag har ganska mkt pms så symtomen är ju rätt lika.. men om du tex aldrig får ömma bröst innan mens så kan det ju absolut vara goda tecken :D testa om du vill, går ju att börja vid bim-5 med dom känsligaste tecken men ja har lovar mig själv att försöka nu när nästa bim är att vänta in bimdagen, eller iaf till Dan innan för risken för negativt är ju större ju tidigare man testar :/ men du gör som du känner! Håller tummarna att dina symtom betyder bebis :D
  • joss1234

Hej igen här! Jag är nu på Äl+7 och hade igår en dip i temperatur som idag gick upp igen så kan ha varit en implantationsdipp :D Utöver det så känner jag mig sååå extremt trött, började i lördags, sovit middag varje dag sen dess och har även haft ett sånt hunger. Blivit hungrig kort efter jag ätit och haft blodsockerfall osv. Brukar aldrig ha så innan mens i alla fall. Även börjat idag att få sjukt ömma bröst på typ sidorna upp mot armhålan + lite på mina nipples, sjukt mkt ondare än jag brukar ha vid pms. Även halsbränna.

Det är nåt som känns annorlunda från tidigare månader men kan inte helt sätta fingret på det. Vill börja testa men är typ rädd att de ska va negativt så vill typ vänta lite. Är på bim-5 idag!

Nån som känner igen dessa symtom som kan ge en lite hopp? :D

• joss1234
    Frostälva skrev 2019-08-26 15:25:13 följande:

Enda symtomet jag hade var att bröstvårtorna skavde obehagligt igår. Testade idag för att mensen var sen. Visade positivt. Beräknad 4 maj.

åh grattis!!! :D
  • joss1234
    bananafish skrev 2019-09-24 08:05:10 följande:

Hej! Hoppar in här i väntan på mens - eller positivt test :)

BIM-5 idag. Inga särskilda symptom förutom en ovanligt hög kroppstemp (36,9). Så hög temp har jag i princip aldrig så det fick mig att börja fundera. Dock sjönk den till 36,8 imorse; vet inte om den lilla dippen innebär att graviditet kan uteslutas, men det är fortfarande en hög siffra för att vara mig.

Vet någon mer om tempkurvor vid graviditet? Är det ?okej? att dippa lite, dvs räcker det att tempen håller sig i ett högt spann. Eller innebär dippen att det inte tagit sig denna månaden?

Håller tummarna för er andra!

Har själv hamnat på en högre temp i flera dar (har bim idag och ingen mens än) och har tempar typ 2 månader så är ingen expert men lite kan den ju diffa och fortfarande va okej, men bäst är att använda en termometer med 2 decimaler, då får man mer exakta tal och kan se hur stor skillnaden verkligen är. Mina symtom är lite molvärk till och från sen två dar tillbaka och lite ömma bröst (inte i närheten av vad min pms brukar va) och fått några konstiga finnar på ens bröstet :O nån som har erfarenhet av det vid graviditet? Ska testa imorgon om inte mensen kommer!
  • joss1234
    Anonym (Funderas) skrev 2019-09-24 21:52:53 följande:

Här kommer även två andra bilder.

Sjukt svårt men kan ana något kanske! Du får testa om nån dag igen och se :) håller tummarna!
  • joss1234
    bananafish skrev 2019-09-25 06:06:58 följande:

Okidoki. :) Jo, jag har termometer med två decimaler, så de egentliga siffrorna är 36.94 och 36.81. Imorse 36.89 igen. Får hålla tummarna!

Har du BIM imorgon eller har du redan passerat. Lycka till!!

Ja men då låter det inte farligt tapp eftersom det gick upp igen :) jag har gått över bim men fick negativt imorse :/ så ja vet inte vad som händer.. tempen är hyfsat hög fortfarande men vi får se! Mensen kanske är sen..
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim