• Keabro

Prata symtom INNAN bim

Banuni skrev 2019-01-07 22:44:08 följande:

ATTANS BANANER.

Nu börjar jag få ganska mycket mer molvärk, nästan mensvärk?!?!?! Neeeeejjj!!

Kan det vara molvärk? Det känns lite mer nu än vad det känts hittills. Det spänner lite i livmodern. Har inte bim förrän fredag..... Men det känns starkare nu än vad det gjort. Vad tror ni???

Med vänlig hälsning,

Panik atm

Det kan ju vara positivt också, växtvärk i livmodern.

Jag har aldrig varit gravid så vet inte hur det ska kännas.. Jag har tvärt emot det som du har. Min molande värk har avtagit! Vet inte heller vad det betyder. Bim på lördag
  • Keabro
    zanlou skrev 2019-01-08 18:45:10 följande:

Mitt har gått från svag molvärk till kraftig, kraftig mensvärk men idag har jag inte känt någonting och tröttheten är borta... 1 dag kvar

Av min erfarenhet så känns det när livmodern börjar växa fast olika starkt hos olika människor och beroende på om det är första eller kommande graviditet/er. Så från molande till värk är ett bra tecken men jag tror oxå att man kan känna det i vågor.

Är riktigt intressant det här, i grunden samma symptom men vi upplever dom ändå olika

Ja det är spännande att flera känner samma sak!

Min värk har "kommit tillbaka", precis som du skriver så känns det lite som i vågor. Nu sitter den molande värken precis i mitten, under naveln ungefär. Så den har flyttat sig men det känns tryggt att fortfarande känns något. Det känns som att det händer något där inne. :)

Längtar till att testa!
  • Keabro

Jag har haft svårt och andas senaste dagarna, känns väldigt tungt, nästan som att man inte får tillräckligt med syre. Och blivit täppt i näsan igår och idag.

Har jag dragit på mig en förkylning eller kan det vara symptom?

• Keabro
    Minmillis skrev 2019-01-09 09:49:18 följande:

Glömde skriva att jag plussa!! Nu väntar jag bara på att passera bim och våga ta ett digitalt! Hur går de för dig?

GRATTIS! Vad underbart! :D
  • Keabro
    Anonym (A) skrev 2019-01-09 11:16:40 följande:

Jag känner av precis samma symptom, särskilt när jag äter. Imorse blödde jag även näsblod vilket jag aldrig gör. Kan det betyda något?

Jag vet faktiskt inte vad det betyder, aldrig varit gravid men å andra sidan har jag aldrig känt mig så tung i andningen ..
  • Keabro
    Anonym (A) skrev 2019-01-09 13:09:23 följande:

Imorgon är det exakt 14 dagar sedan min ägglossningssticka visade två starka streck. Molandet har inte avtagit sedan dess endast flyttat runt i olika ?regioner?. Brösten dubbelt så stora sedan en vecka tillbaka. Enligt appen flo ska mensen komma på söndag. Vågar jag gravtesta redan imorgon?

Testa! Och uppdatera gärna här på familjeliv vad resultatet blir! Om det blir neg så vänta nån dag och testa igen sen :)

Jag ska testa på lördag och då har jag äl + 14
  • Keabro
    Anonym (A) skrev 2019-01-10 06:59:29 följande:

Pytteliten rosa blödning nu på morgonen exakt 14 dagar efter ägglossning. Det konstanta 14 dagars molandet var väl bara inbillning :(

Det behöver inte betyda något negativt, vänta någon dag och ta ett test ändå. Det finns ju de kvinnor som har mens även om dem är gravida! :) håller tummarna för att det ändå är en liten i din mage!
  • Keabro
    DrömlivetiHD skrev 2019-01-10 20:44:35 följande:

Mått illa hela kvällen. Är på bim-7. Tror ni det kan va ett tecken eller är det för tidigt o må illa egentligen? :/

Jag har oregelbunden mens men jag började må illa på äl + 7, mår illa nu varje kväll nästan och är på äl + 12. Jag har inte testat än utan ska testa på lördag med sambon (äl+14)
  • Keabro

Uppdatering på symptom:

Jag uppdaterade för någon dag sen men tänkte uppdatera igen då det hänt en del.

? För några dagar sen låg jag i badet och upptäckte synliga blodådror på brösten.. var tvungen att fråga sambon om jag alltid haft dem och om jag lägger märke till dem nu bara för att jag vill bli gravid och letar symptom.. eller om det verkligen var något nytt.

Sambon var osäker och såg inte lika många som jag såg.

Idag så kollade jag igen, och dem har blivit fler och synligare! Idag såg han dem tydligt och utbrast att "Ja oj! Nu ser jag verkligen"

Jag har inte ont i brösten, dem är inte ömma eller något. Men dem känns.. Vet inte hur jag ska förklara men det är som att jag känner att "jag har bröst" hahah.

? Sen har molvärken i magen blivit intensivare, det gör inte ont utan mer behagligt än mensvärk. Jag var orolig när den ändrades under äl + 7 men det känns verkligen som om det händer något! En känsla jag aldrig känt förut!

? Jag mår även illa om kvällarna. Så pass att jag måste lägga mig och vila för jag mår så illa.

Nu är det 2 dagar kvar tills vi ska ta ett graviditetstest (äl + 14) och det känns nästan som om det nästan är konstigt om det kommer att vara negativt.. Men man vet ju aldrig. Jag önskar SÅ MYCKET att det är någon som bor i magen <3

• Keabro
    Banuni skrev 2019-01-11 08:45:49 följande:

Hej alla..

Jag plussade med CB digital för några dagar sedan. Fick Gravid 1-2 och stickorna har stegrat fint. Imorse (på bim) sa den Inte Gravid och stickan var ganska blank....

Vad i helvete betyder detta?! Är det ett mf? Eller visade den fel från början?

Är i chock. Vad gör man nu? Väntar in blödning? Ringer gynakut?.... fan

ÅH vad svårt! Jag hoppas att du verkligen har ett knyte i magen!

Jag har bim imorgon och fick för någon timme sen en ljusrosa flytning. Bara på pappret inget i underkläderna.. och nu någon timme senare känner jag hur det rinner till och jag har fått bruna flytningar.. Vad betyder det??? Någon som vet??

Vill inte att mensen ska komma fast det verkligen känns som att den är här nu vilken sekund som helst.. ååh ..
  • Keabro
    toookig skrev 2019-01-11 19:24:30 följande:

Asså vad är det här.. vart torr sen äl och nu är det ca 4 dagar kvar till bim. Idag har jag även vart sjukt trött, brösten har slutat göra ont sen några dagar tillbaka... molande värk och som en tyngd i mitten av tjejmagen.. kan det inte bli den 16e buuhuu!

Hoppas att du är gravid!

Jag trodde verkligen att jag var det.. hade nästan alla symptom. Men nu kom mensen 1 dag före bim... :(
  • Keabro

Hej! Jag har alltid massor med symptom direkt efter ägglossning och innan mens. Jag får superont i brösten, humörsvängningar, känningar i livmodern, tydliga blodådror på brösten osv. Jag tror att jag är gravid varje månad i princip..

Men denna månaden.. så hade jag knappt några symptom alls. Brösten började inte göra ont efter äl, inga humörsvängningar, inga tydliga ådror. Jag kände i princip ingenting.

Förutom på äl+5 då jag blev jätteyr, det höll i sig till äl+7 ungefär och så fick jag huvudvärk. Veckan som följde så sköljde en otrolig trötthet över mig.. orkade knappt göra någonting. Jag kände lite svagt i livmodern, att det drog lite korta stunder under hela dygnet, men det var inget nytt då jag känner ungefär samma sak varje månad. I övrigt kände jag mig normal, mindre symptom än vanligt.

Så kom BIM.. men inte mensen!

Jag ville inte ta ett test utan ville vänta några dagar och se om den var försenad.. och det blev den. Sen kom jag och sambon överens om att vänta tills helgen (igår) med att testa så vi kunde vara med varandra hela dagen.. och gissa vad? JAG PLUSSADE FÖR FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV! Det har inte riktigt sjunkit in än, det är min absolut största dröm att få bli mamma så jag vågar inte tro på att jag är gravid. Men det är jag :D enligt clearblue veckoindikator ?Gravid 2-3? stod det på skärmen!

Vad långt det blev nu ser jag.. men jag ville berätta att jag som vanligtvis har massor med symptom, hade i stort sett inga symptom den månaden jag blev gravid <3

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim