• Joannajoanna

Prata symtom INNAN bim

FruW85 skrev 2019-01-15 21:14:43 följande:

oj, det var något nytt. Funderade på att testa äl-test nästa månad, om det inte går vägen nu, men det är kanske bättre att lita på tempen ändå. Så länge man ligger ofta så finns ju ingen risk att missa den.

nä precis, ända risken är vell att man slösar test för tidigt/i onödan tänker jag. Man vill ju bara veta direkt redan innan äl om man blev gravid.

Jag måste dessutom hinna handla på mig kräkvänlig mat, åksjukeband, fixa barnvakt osv osv för de tar bara några dagar sedan ligger jag som med värsta vinterkräksjukan i några månader. ursha.
  • Joannajoanna

då besviken. kunde inte hålla mig å testade med cb testa tidigt. super negativt. Bim -3 känner mig som ett tjurigt barn, varför kan alla andra plussa så tidigt, varför blir så många gravida på första försöket. varför händer de aldrig mig?

jaja för å inte vara så OT så är min extrema trötthet fortfarande kvar, lite illamående, halsbränna, jätte onda bröst. ja brösten brukar va ömma å ja vet att man förstärker alla symtom när man väntar plus men så här ont i tuttarna brukar ja inte ha.

inatt somnade min man med handen på min "livmoder mage) han som är den lite mer skeptiska å lite mindre bebissugen. :(

ja ja har gett upp hoppet. trotts att de bara är första försöket å bim inte ens har varit. känner mig så töntig. jag har ju 2 barn. ja borde bara njuta av de å tänka att bebis blir till när den blir till. :(

• Joannajoanna
    FruW85 skrev 2019-01-16 19:35:07 följande:

Jag "får" inte testa innan den 25e, men idag har jag mått så illa att jag på riktig trott att jag ska spy.. Hur ska jag klara av att vänta över en vecka till? Blir knäpp snart.. Det känns som någon ber mig vänta ett år..

varför måste du vänta?
  • Joannajoanna
    DrömlivetiHD skrev 2019-01-16 20:08:09 följande:

Skönt o få det bekräftat :)

iiiih Grattis :D
  • Joannajoanna
    FruW85 skrev 2019-01-16 19:32:50 följande:

Äh, du är inte töntig. Tror det är många som känt sådär..att det går så himla lätt för "alla andra" och att man själv jobbar i motvind. Och tiden går ju så himla långsamt!

Nu finns ju chansen fortfarande den här månaden, så jag håller verkligen tummarna för dig :)

jag hoppas fortfarande att chansen finns. med mina tidigare graviditeter har ja testat på bim och inte fått superstarka streck.
  • Joannajoanna

Och där kom mensen. på dag 27 (mensen kommer antingen dag 25 eller 30 aldrig därimellan) kroppen är så konstig.

så de här symtomen behöver inte betyda graviditet:

från äl: molvärk, extrem trötthet.

sömnsvårigheter

några dagar innan: ömma bröst, tydligare ådror, halsbränna, jätte mensvärk.

Och just nu känner ja såhär: alla andra "näe men jag går på p piller å använder kondom å gubben är steriliserad men ja blev gravid på första försöket."

varför kan de aldrig gå så enkelt för mig.

lycka till ni andra som väntar.

• Joannajoanna

Är de någon här som tempar å vet hur de blir om ja jobbar natt. kommer ju få tempa 7 på morgonen när ja är ledig å 17 på eftermiddagen när jag jobbar.

• Joannajoanna
    FruW85 skrev 2019-01-23 21:16:42 följande:

Jag har tyvärr dålig koll på det men jag har för mig att Natural cycles hade en del skrivet om just det bland deras info-sidor?

aa ja hitta på deras sida, de går inte när man jobbar natt. fasen då kan ja inte tempa ens..
  • Joannajoanna
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-01-23 21:51:29 följande:

Använd ägglossningstest.

Jag har gjort de. ???? tänkte ja kunde tempa oxå för å se ifall ja fått ägglossning. de kan man ju inte se med öl test. men nu får de bli bara äl test haha ????
  • Joannajoanna
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-01-24 07:07:17 följande:

Aha ok!    

Har inte läst igenom hela tråden ordentligt så hade missat det!  Håller iaf tummarna för dig!!!!

sorry för alla frågetecken. glömmer bort att man inte kan använda smileys haha.
  • Joannajoanna

Så konstigt. appen säger ja ska ha ägglossning imorgon. Tappen är öppen och mjuk, jag har värk i äggstockarna(molvärk)

men ja får inga utslag på äl test och har inte ägglossningsflytningar :o

• Joannajoanna
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-01-26 21:52:47 följande:

äh lämnar den här tråden. den verkar va till för några få som pratar med varandra.

Jag kan prata med dig :) jag såg att du hade fått din mens :( när är nästa äl?
  • Joannajoanna
    Desire223 skrev 2019-01-29 15:03:05 följande:

Brukar du ha regelbunden?

Den är vell inte regelbunden på så vis att jag får mens antingen på dag 25 eller 30, aldrig därimellan. men oftast på dag 25, så de är de ja utgår ifrån. Men om de är en månad nu med 30 dagar så är de ju konstigt att tappen är öppen så länge? isf är de ju 6 dagar kvar till äl å den här redan varit öppen ett tag. hm. står ju ingenstans hur länge den är öppen innan äl heller. bara att den sluter sig efter.
  • Joannajoanna
    zanlou skrev 2019-01-29 21:38:09 följande:

Jag hade typ samma denna månad.

Dag 1: negativt äl test, öppen tapp, inga flytningar, appen visar äl.

Dag 2: negativt äl test kl 8 på morgonen, öppen tapp, inga flytningar, runt 10 började molvärken, positivt äl kl 17

Så testa imorgon, kan tänka mig att du får utslag då

De trodde ja aldrig men du hade rätt. jag testade nyss jätteposetivt på äl testen. lika stark eller något starkare än test strecket. innan har jag fått ytte pytte svaga streck. men jag har fortfarande mkt vita, krämiga flytningar som ju då ska va jätte ofertilt. Hur ska detta gå?
  • Joannajoanna
    zanlou skrev 2019-01-31 18:29:38 följande:

Wiiiii va kul!! Grattis

Det kan ju vara så att du hör till dom som har lite tjockare flytningar, det gör det ju lite svårare för simmarna så klart men du fick utslag igår så då ska ju ägget släppa ikväll eller imorgon fm så flytningarna kan ju ännu hinna bli tunnare.

Håller tummmen.

Har du som regel åt det tjockare hållet och det inte tar sig den här månaden kan du alltid testa att köra igång med Bisolvon när mensen är slut och fram till ÄL, påverkar ju inte flytningrna i sig men slemproppen (allt för att underlätta

PS: jag har oxå haft väldigt tjocka flyrningar innan äl men då när jag och sambon har kört på dagarna innan för att inte missa äl, det är liksom som om satserna blandas med flytningen och det blir en jättevit klibbig massa.

känns kört nu. tänk att man blir såhär. vi hade sex samma kväll som positivt på äl test. perfekt då finns de ju simmare på plats när ägget kommer. men om ja har ofetilt sekret lär de ju inte kommer några igenom. buhu. Vi hann inte med sex idag.. har läst om dom som blivit gravida trotts att dom inte haft äl sekret. och dom som skriver att man säkert har de fertila äl sekretet precis vid tappen men att man inte kan få ut de på fingrarna å därför tror att man inte har de. å att de inte ens är nått dom kollar vid utredningar när folk är ofrivilligt barnlösa. så de verkar ju inte vara av så stor vikt. men ja har redan gett upp. de blev nog inget denna månad heller.. varför blir man såhär? haha hopplöst
  • Joannajoanna

Jag plussade i måndags (11/2) å tänka berätta mina symtom innan bim :) kanske hjälper de nån av er :)

Jag fick positivt äl test på dag 11 i cykeln. Jag hade vita lotion flytningar vilket ju ska vara ofertilt sekret så ja tänkte de va kört. Vi hade sex den kvällen. Dag 13 hade jag molvärk i ryggen (som jag alltid har min molvärk) hela kvällen så ja är ganska säger på att jag hade Äl den kvällen. Vi hade sex då oxå. ofertilt sekret alla de här dagarna.

Så efter äl hade jag ingen mer molvärk alls faktiskt. Jag hade ont i brösten, lite mer än vanligt. Ingen pms vilket jag brukar ha i varierande grad. Inga andra symtom. bröstvärken avtog oxå. På dag 11 efter äl testade jag posetivt, och den dagen började jag oxå få molvärk i tjejmagen och i ryggen, drog lite då och då ändå ner i ljumskarna. (kan tillägga att jag aldrig har molvärk i tjejmagen inte ens under mens, bara i ryggen) dagen efter bim hade jag inga symtom överhuvudtaget. men fortfarande positiva gravtest.

Det va mina symtom :)

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim