• zanlou

Prata symtom INNAN bim

Soofiiie skrev 2019-02-15 11:35:05 följande:

Imorse kom det jag hade fruktat... lite mörkbrun blödning, inte sådär rosaröd och ganska mkt som jag brukar ha, och dessutom 5 dagar sent än vanligt.. är det MF, irriterad livmoderhalstapp eller livmodern som bara växer, ja tankarna snurrar just nu:( någon som varit med om detta?! är inställd på det värsta men kanske ska kontrollera med ett test idag för att se om det är ok? känslan när man gjort flera positiva tester till detta, fy fasen alltså! 

Blöder du fortfarande och har du testat igen? Vet inte alls vad det kan vara men håller tummen för dig!!
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-02-16 12:31:12 följande:

skickade för snabbt.

ok menar du att det känns annorlunda denna gång?

Jag hyser tyvärr inga hopp denna månad, känns i kroppen som de föregående 2 ggrna så det blev nog inget.

Ja, kroppen reagerar lite annorlunda/mer oregelbundet än tidigare. Tror inte på någon graviditet denna månad snarare en oro för att kroppen hamnat i obalans :) Jag testade Bisolvon förra månaden och har funderat på Rosenrot men vet inte om jag vågar laborera med kroppen just nu.

Men det där med myom låter lite jobbigt, läste att många har det utan symptom men att det kan påverka fertiliteten beroende på hur stora dom är. Känner du att du får hjälp från sjukvården? Kan tänka mig att det finns med i dina tankar som ett orosmoln.

Jag vill bara forcera fram tiden till mens nu så jag kan testa in nästa äl :)
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-02-17 09:43:47 följande:

Jag försöker tänka lugnt inför detta med myomen. En vid min ena äggstock, så om jag har problem att få barn får man nog operera bort den. Men min andra äggstock är "fri". Samt mina äggstockar ser iaf bra ut, sa läkaren.

Det andra myomet är i livmodern, eller om det var på. Ja, så det är klart att jag har detta i bakhuvudet, men lever på nåt sorts naivt hopp, även om jag är beredd på IVF. Vi ska testa en gång till innan vi göra fertilitetsutredning. Eventuellt kontaktar jag läkaren redan nu och kollar läget med mina myom.

Hur menar du att kroppen reagerat annorlunda?

Men va skönt, det låter ju som myomet inte behöver påverka något ändå men kan väll ändå kännas skönt att kolla upp så du slipper stressmomentet.

Jag funderar lite på om jag ska kolla status på mina ägg oxå, har 2 barn sen innan så jag vet ju att jag kan och med dom blev jag gravid snabbt. 1:a var oplanerad, 2 år senare fick jag MF och månaden efter var jag gravid igen. Sen är det ju klart en skillnad på 26år och 40år

Bidolvon tar man i normal dos från det att mensen slutar till man får positivt äl test, samma med rosenrot. Har hört om flera som blivit gravida snabbare med hjälp av det men mitt försök funkade ju inte, ett försök kan man väll kanske klassa som inget försök ändå.

Min kropp känns annorlunda genom ökad värk både vid äl och mens, reagerar starkare på hormonförändring vid äl, upplever nya symptom (temp, svullen, ömma bröst) som jag inte haft tidigare. Kan vara åldern eller så känner jag bara efter mer eftersom man planerar för barn, vilket jag inte gjort innan.
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-02-19 21:43:40 följande:

Nästa månad*

Min slutade i söndags så nu har jag påbörjat nerräkningen till ÄL, bör infalla på lördag. Hur ser det ut för dig?
  • zanlou
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-03-06 13:22:59 följande:

Har fortfarande molande nästan som håll/stretching i tjejmagen riktigt spännande:)

Hade du äl 4/1 och fortfarande inte fått mens? Testat?
  • zanlou
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-03-07 16:45:29 följande:

Nä men började skriva i tråden då. Hade min senaste äl 23e typ har bim 9/3e.

Då är jag med Bara 2 dagar kvar då, känns det annorlunda denna gång?
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-08 08:04:22 följande:

Aja, stackars min sambo, borde inte pressa honom, bara så frustrerad. Hjälper inte honom med min press, jag vet det. Min lärdom är att tagga ner lite nästa varv. Men varven innan tror jag vi haft sex för sällan. Men nu blev det för ofta.

Sen hade vi sex och han kom dagen innan glad gubbe, så har vi tur tog det sig då. Men jag har typ aldrig tur.

Men va skönt att det inte bara är vi!!! Hade samma som du förrförra äl och jag var så frustrerad för att han inte lyckades komma! Men visst sätter det här med att planera barn en stress både hos oss kvinnor och våra män. Vet inte riktigt hur man ska få till det, der blir ju en press att ha sex efter ett schema hur man än gör.

Men nu ska vi se ljust på det här Ni satte en dag!!! Håller tummen för att det var en rackare som väntade vid ägget

Jag har inte fått min glada gubbe än så vi får se om sambon klarar pressen den här månaden
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-08 07:53:28 följande:

Gör ÄL-test och fick min glada gubbe igår. Så det var då och idag det gällde. Men min sambo och jag har testat att ha sex varje dag en tid (för förut blev det oftast endast på glad gubbe + dagen efter) men nu är han så pressad att han inte kunde komma igår.

Vi testade nu på morgonen också, och det gick inte då heller. Då var den ÄL wastad. 

Vet att vi borde vara "ett team" men är arg på honom att han inte kan. Jag offrar sömn och flexar på jobb för att vi ska ha sex rätt tid och är typ rätt öm efter flera dagars sex, och så kan han inte ens komma. 

Säkert en press för honom, psykologiskt förstår jag, men fan vad dåligt det känns. Så jävla LESS. Förr hade vi problemet att han kom för snabbt. Det är knappast problemet nu. fan för allt.

Du, kom på nu.... Kör ikväll oxå, nu tror din sambo att det är över å pressen minskar. Fick du glad gubbe igår så finns det en chans även ikväll.

Kram
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-09 09:31:50 följande:

hej igen,

Hm nu har jag lite ångest över att vi inte hade sex igår kväll. Tänk om vi missade en chans trots rund ring.... 

Ha ingen ångest över det, jag fattar precis vad du menar men kroppen ska ju orka oxå!! Jag fixar inte heller att ha sex för många dagar i rad. Får oxå någon form av träningsvärk och det känns bara monotomt och med den känslan tror jag inte att det fäster något ägg iallafall Och ni satte ju faktiskt en av dom ?viktiga? dagarna, det är bra!!

Vet du, jag tycker det här med ?glad gubbe? är lite svårt att fatta. När man får utslag så sker äl mellan 24-36 h, så långt är man ju med. Men i mitt fall har jag fått ring kl 8 på morgonen och sen känt av symtom under dagen och testat samma dag på kvällen och då fått gubben, hade jag inte testat då utan morgonen efter så hade jag ju missat några timmar. Sen är ju ägget befruktningsbart i ca 1 dygn efter äl så om ägget släpper efter 36h har man ju fortfarande chans om man har sex 2 dagar efter glad gubbe beroende på hur snabba spermierna är. Men gubben kommer bara visa sig i spannet mellan 24-36. Eftersom spermierna kan leva i 5 dygn så kan man ju bli befruktat om man har sex några dagar innan äl oxå men störst chans om man prickar äldagen Så i princip bör man ju ha sex konstant mellan mens å äl å vem orkar det?! haha

Har oxå läst det där med varannan dag och tror det är ett rätt sunt upplägg, jag har dock inte haft lust alls sen min mens slutade så nu har vi faktiskt bara haft sex en gång sen dess.
  • zanlou
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-03-07 20:33:31 följande:

Ja! Min gubbe kan knappt krama mig för brösten är så känsliga, jag dricker mängder vatten. Känns som nån stretchar huden nere vid äggstockarna typ. Kan knappt ligga ner i soffan eller säng för då somnar jag :) och är konstant hungrig. Och fiser :D

Hej! Hur går det för dig?

Supernyfiken
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim