Anonym (hemlisen) skrev 2019-02-17 09:43:47 följande:
Jag försöker tänka lugnt inför detta med myomen. En vid min ena äggstock, så om jag har problem att få barn får man nog operera bort den. Men min andra äggstock är "fri". Samt mina äggstockar ser iaf bra ut, sa läkaren. 
Det andra myomet är i livmodern, eller om det var på. Ja, så det är klart att jag har detta i bakhuvudet, men lever på nåt sorts naivt hopp, även om jag är beredd på IVF. Vi ska testa en gång till innan vi göra fertilitetsutredning. Eventuellt kontaktar jag läkaren redan nu och kollar läget med mina myom. 
Hur menar du att kroppen reagerat annorlunda?
Men va skönt, det låter ju som myomet inte behöver påverka något ändå men kan väll ändå kännas skönt att kolla upp så du slipper stressmomentet.
Jag funderar lite på om jag ska kolla status på mina ägg oxå, har 2 barn sen innan så jag vet ju att jag kan och med dom blev jag gravid snabbt. 1:a var oplanerad, 2 år senare fick jag MF och månaden efter var jag gravid igen. Sen är det ju klart en skillnad på 26år och 40år  

Bidolvon tar man i normal dos från det att mensen slutar till man får positivt äl test, samma med rosenrot. Har hört om flera som blivit gravida snabbare med hjälp av det men mitt försök funkade ju inte, ett försök kan man väll kanske klassa som inget försök ändå. 
Min kropp känns annorlunda genom ökad värk både vid äl och mens, reagerar starkare på hormonförändring vid äl, upplever nya symptom (temp, svullen, ömma bröst) som jag inte haft tidigare. Kan vara åldern eller så känner jag bara efter mer eftersom man planerar för barn, vilket jag inte gjort innan.