zanlou skrev 2019-03-09 11:19:34 följande:
Ha ingen ångest över det, jag fattar precis vad du menar men kroppen ska ju orka oxå!! Jag fixar inte heller att ha sex för många dagar i rad. Får oxå någon form av träningsvärk och det känns bara monotomt och med den känslan tror jag inte att det fäster något ägg iallafall 

Och ni satte ju faktiskt en av dom ?viktiga? dagarna, det är bra!! 
 Vet du, jag tycker det här med ?glad gubbe? är lite svårt att fatta. När man får utslag så sker äl mellan 24-36 h, så långt är man ju med. Men i mitt fall har jag fått ring kl 8 på morgonen och sen känt av symtom under dagen och testat samma dag på kvällen och då fått gubben, hade jag inte testat då utan morgonen efter så hade jag ju missat några timmar. Sen är ju ägget befruktningsbart i ca 1 dygn efter äl så om ägget släpper efter 36h har man ju fortfarande chans om man har sex 2 dagar efter glad gubbe beroende på hur snabba spermierna är. Men gubben kommer bara visa sig i spannet mellan 24-36. Eftersom spermierna kan leva i 5 dygn så kan man ju bli befruktat om man har sex några dagar innan äl oxå men störst chans om man prickar äldagen 

Så i princip bör man ju ha sex konstant mellan mens å äl å vem orkar det?! 

haha 
 Har oxå läst det där med varannan dag och tror det är ett rätt sunt upplägg, jag har dock inte haft lust alls sen min mens slutade så nu har vi faktiskt bara haft sex en gång sen dess.
Tack för pepp!  

Pepp till dig med, du borde ha fått glad gubbe nu va?
Som jag tolkar det så visar glad gubbe LH-detekteringen, sen har man ägglossning 12-48 timmar efter. Har hört att ju äldre man är, desto snabbare lossnar ägget efter stegringen. 
Enligt Clearblue är det ju dagen man har glad gubbe och dagen efter som man är som mest fertil (samt viss fertilitet dagarna innan). Enligt 
1177.se är det 2 dagar innan glad gubbe och 2 dagar efter. (tror det stod 12-72 h där)
Skrev denna tråd (se länk nedan) och fick detta svar, men allt detta har du ju uppenbarligen fattat,  

, själv är jag lite trög. Men kroppen är så skum och trodde glad gubbe skulle vara kvar fram till ägget lossnat (vilket jag tolkar att även du menar)
www.familjeliv.se/forum/thread/79492933-hur-funkar-det-med-agglossningstester-egentligen/1
Nä konstant sex orkar man ej, speciellt om det är på beställning!  

Men ångrar fortfarande lite att vi inte hade sex på fredag kväll igen och lördag morgon, om svaret i tråden stämmer och infon på 1177 stämmer.
Hoppas du hänger med i allt mitt babbel, haha!