Inlägg från: Anonym (hemlisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hemlisen)

Prata symtom INNAN bim

ajjans skrev 2019-03-22 09:53:49 följande:

Tog ett test nu i morse och insåg direkt efteråt att jag såklart fått min mens, bättre lycka nästa gång antar jag... Obestämd Måste ju ha varit skengravid deluxe. Aldrig haft såhär stark och lång pms tidigare. 

Så hade jag också, gångerna innan jag plussade, kanske din kropp ställer om sig på nåt sätt? 
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-03-22 19:31:24 följande:
    GRATTIS!!!

Skulle just gå in och fråga dig hur det går och så såg jag detta, gud va glad jag blev!!!
    Tack!
    Utöver min sambo är det du och några andra här i tråden som vet!
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-03-22 19:31:24 följande:
    GRATTIS!!!

Skulle just gå in och fråga dig hur det går och så såg jag detta, gud va glad jag blev!!!
    Tack!
    Utöver min sambo är det du och några andra här i tråden som vet!

Kram!
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-03-24 21:09:36 följande:
    Lovar att inte föra det vidare

Stort lycka till och hoppas du får en härlig graviditet!

KRAM
    TACK! Hoppas också det och att det inte blir några komplikationer (typ missfall osv). 

Men tänker positivt och hoppas allt går bra. Håller tummarna för dig och kommer hänga kvar här för att se hur det går för dig.

KRAM
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-03-26 13:24:26 följande:
    Är helt övertygad om att det kommer gå bra

Vi får se om jag kan pricka in mitt pluss nästa månad, kör på den planen
    Tack vad glad jag blir!

Du tror det är kört denna månad? 

Ja, hoppas du prickar in nästa månad! Då kan vi följas åt!  
  • Anonym (hemlisen)

Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-26 20:46:53 följande:
    Tack vad glad jag blir!

Du tror det är kört denna månad? 

Ja, hoppas du prickar in nästa månad! Då kan vi följas åt!  
    Oj haha, inser att det inte är så många dagar kvar på månaden, får skylla på att jag sov dåligt i natt. Men gissar att mensen kom då alltså?

Hoppas verkligen att du plussar i april! {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (hemlisen)

Hej zanlou,
    Hur går det? 
  • Anonym (hemlisen)
    Anonym (väntan) skrev 2019-04-22 22:06:30 följande:

Jag har också plussat sedan jag senast skrev här i tråden. Är i v. 8 nu. Hade inte så mycket symptom innan BIM denna gång, kände mig bara lite yr och hade ömma bröstvårtor. Hade spottings som vanligt så trodde ändå att mensen var på väg men på BIM slutade de och ingen mens kom så på kvällen BIM+1 tog jag ett test.
    Efter att jag plussade har jag fått fler symptom som illamånde, trötthet och lite växtvärk.

Oxå i vecka 8!

Likt dig hade inte jag heller så mkt symptom.
  • Anonym (hemlisen)

Såg att inlägget var borta nu

Bara tänkte att jag själv inte skulle vilja att min barn florerade på forum på nätet. Gulligt barn var det iaf! 

Tycker för övrigt att det såg ut som ett plus på bilden. Grattis!

• Anonym (hemlisen)
    Malin 209 skrev 2019-04-28 18:44:40 följande:
    Har mailat dem om detta, men anmäler också för säkerhets skull, tack! :)
    Såg att inlägget var borta nu  Glad

Bara tänkte att jag själv inte skulle vilja att min barn florerade på anonyma forum på nätet. Gulligt barn var det iaf! 

Tycker för övrigt att det såg ut som ett plus på bilden. Grattis!
  • Anonym (hemlisen)
    Malin 209 skrev 2019-04-29 13:31:39 följande:
    Ja det försvann snabbt när jag anmälde dem!

Tack för tipset, hade aldrig tänkt så långt. :)

Och tack till gratulationerna, själv vågar jag inte hoppas riktigt ännu, men har beställt ett CB Early test online, börjar dock misstänka att det inte kommer förens på torsdag med tanke på att onsdagen är röd..

Så kanske blir att jag köper med mig ett hem från jobbet idag, haha.
    håller tummarna!
  • Anonym (hemlisen)
    Anonym (Hoppas också) skrev 2019-04-29 09:06:45 följande:

Här är en till som bara sitter och väntar på BIM, så jag kan testa :D

Tog just ut hormospiral, så om jag faktiskt skulle vara gravid nu så skulle det ha lyckats på första försöket! Tror ju inte man kan ha sån tur, så jag misstänker ju mest att mina symptom är inbillade, eller sånt jag känner av pga hormonförändringarna med spiralen.

Men, om jag har en "normal" fyra veckors cykel (vilket jag inte riktigt tror att jag har just nu) så borde jag ha BIM på söndag. Kunde inte hålla mig så jag gjorde ett testa tidigt test i redan i fredags, som var negativt. Köpte ett tvåpack, så jag ska göra det andra på onsdag, tror jag.

Kände mig illamående redan för en vecka sen på lördag. Nåt jag kände igen från min förra graviditet. Har varit illamående från och till under hela förra veckan. Under en par-tre dagar hade jag också en konstig smak i munnen typ hela dagen, gick om då jag åt eller drack något, men kom sen alltid tillbaka. Känningar i "bebismagen" har jag från och till hela tiden och igår tyckte jag mina bröst kändes spända. Tyckte också de såg aningens större ut än vanligt. Har inte berättat om mina "symptom" till min kille, för jag misstänker ju starkt att jag inbillar mgi alltihopa :D men frågade om han inte tyckte att mina bröst såg lite större ut än vanligt. Trodde han skulle svara nej, men han svarade direkt "jo, dom gör nog det".

Så jo, hoppas, hoppas :D

hoppas!!
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-05-01 10:42:38 följande:
    Halloj! Har inte varit inne här på ett bra tag. April bommade vi helt faktiskt, vet inte ens om jag hade ÄL (fick aldrig någon glad gubbe men missade att testa en dag)

Det har varit lite mycket annat på gång i livet så jag har varit lite uppskruvad

Men har just haft ÄL nu och nu lyckades vi pricka dagen innan, glad gubbe och dagen efter! Vi känner oss väldigt duktiga just nu, ha ha. Får se om kroppen vill vara med nu bara, så nedräkning mot BIM 12/5

Går allt bra för dig? Du måste vara i typ v 8-9 nu va?
    Va bra! Hoppas det är er tur denna gång! Hang in there! Grymt att ni prickade dagen innan och efter! Varannan dag är nog bra. Hoppas verkligen. 

ja v9. Och är typ rasande/arg på sambon jämt, äter som en häst och är svintrött. Hoppas detta går över snart! :-O

Lova att uppdatera kring 12 maj!
  • Anonym (hemlisen)
    Malin 209 skrev 2019-04-30 06:34:06 följande:
    Här är resultatet:

Sitter här och bara gapar... Vet inte om jag ska väcka min man med nyheten eller om jag ska vänta tills BIM och få ett starkare streck.. Vad tycker ni?
    Hej, förlåt men ser ej plusset! :-O

Men jag läste sen att det blivit starkare, så grattis!
  • Anonym (hemlisen)
    Malin 209 skrev 2019-05-02 10:31:05 följande:
    Åhnej.. Tror du att det är falskt? :(

Ja strecken har blivit starkare, trodde att man var säker då?
    Ja såklart. Om det blir starkare så är det ju korrekt!
  • Anonym (hemlisen)
    Bellaa123 skrev 2019-05-02 14:00:24 följande:
    Jag tror hon trodde att det skulle var ett blått plus, imel det är ju ett test som bara ska visa en linje eller hur? :) Så det är solklart positivt ;)
    Ja det stämmer! Ok förstår!!
    Malin 209 skrev 2019-05-02 10:31:05 följande:
    Åhnej.. Tror du att det är falskt? :(

Ja strecken har blivit starkare, trodde att man var säker då?
    Hej igen Malin, trodde det var ett plus jag skulle kika efter!

Så nu kan jag konstatera: GRATTIS! Solklart positivt test om det bara var en linje! 

• Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-05-04 21:00:52 följande:
    Tack absolut, det ska jag göra!!

Du ska se att det går över om några veckor, oftast stabiliserar sig kroppen efter vecka 12 så det är ju inte långt dit.
    Väntar med spänning!

Ja, haha, längtar till detta går över. Tungan ute
    Sover till och med middag ibland, något jag hade svårt för till och med som barn. 
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-05-13 23:35:35 följande:
    Halloj tröttis

Hoppas du börjar känna dig lite piggare nu!!

Den här månaden kom blodet en dag tidigare än vad jag är van vid i min extremt regelbundna cykel och är troligen över imorgon. Känns som min kropp lever sitt eget liv nu när vi bestämde oss att försöka bli gravida, den spökar hela tiden och är inte ett skvatt samarbetsvillig alltså

Nu gör vi ett uppehåll på en månad och laddar till juni istället, marsbebis känns bra Kram
    Hello!
    Hade likadant innan det tog sig för mig. Att mensen kom jättetidigt helt plötsligt och kroppen levde sitt eget liv. Vem vet kanske var det ett supertidigt missfall?  

Hänger kvar här och håller tummarna för dig! 
    KRAM!
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-05-15 17:28:41 följande:
    Till råga på allt så har jag haft konstant molvärk sen ÄL och super trött så det var en befrielse när mensen kom och värken försvann

Så ja, mycket möjligt ett supertidigt MF och då är det ju positivt, att det funkar alltså!

Ska försöka uppdatera, skriker när plusset kommer
    Ja men snart kommer det!!

Just det du beskriver, konstant molvärk sen ÄL och mkt trött hade jag också, men är inte säker på om det var den gången mensen kom ovanligt tidigt eller om det var en annan gång. Men likt dig upplevde jag också en befrielse.

En weird grej som uppdagats (och som kan bero på graviditeten) är att jag har fått hypotyreos. Sen 2012 tar de sådana prover när man är gravid. Det är tydligen lika vanligt att få hypotyreos under graviditet som graviditetsdiabetes (dvs inte jättevanligt, men ändå förekommer det). Skumt. Hoppas det inte är för livet.

Håller som vanligt tummarna för dig!
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-05-13 23:35:35 följande:
    Halloj tröttis

Hoppas du börjar känna dig lite piggare nu!!

Den här månaden kom blodet en dag tidigare än vad jag är van vid i min extremt regelbundna cykel och är troligen över imorgon. Känns som min kropp lever sitt eget liv nu när vi bestämde oss att försöka bli gravida, den spökar hela tiden och är inte ett skvatt samarbetsvillig alltså

Nu gör vi ett uppehåll på en månad och laddar till juni istället, marsbebis känns bra Kram
    Hej zanlou,
    Hur går det? Tänker på dig. {#emotions_dlg.flower}
    Kram
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim