Inlägg från: Anonym (p) |Visa alla inlägg
  • Anonym (p)

Hur ofta duschar du?

Limajo skrev 2019-01-02 23:04:21 följande:

Jag duschar i princip varje dag, om jag är sjuk kanske jag hoppar över en dag.... å andra sidan duschar jag oftare än två gånger per dag på sommaren så det blir i alla fall mer än 365 ggr per år.

Jag duschar på morgonen för att vakna, känna mig pigg och fräsch och för att det behövs för att reda ut råttboet jag har på huvudet när jag vaknar.

Har väldigt svårt att förstå att man vill klä sig och gå till jobbet oduschad...

Är det inte lättar att använda kam?
  • Anonym (p)
    jodåsåatte skrev 2019-01-02 23:17:04 följande:

Minst en gång om dagen, ofta två. Alltid kväll oavsett om jag så skulle vara dödssjuk typ.. Finns inte i min värld att lägga mig i sängen oduschad. Ofta även på morgonen, dock inte alltid nu på vintern. Älskar att duscha helt enkelt. Varmt och skönt, och ett sätt för mig att varva ner innan läggdags, och ett sätt att vakna på morgonen. Har dock förståelse för att många inte ens kan duscha varje dag pga hudproblem osv. Och jag vet att två duschar om dagen anses som överdrivet av många.

blir din hud inte torr om du duschar så ofta?
  • Anonym (p)
    Anonym (q) skrev 2019-01-03 01:40:45 följande:

en gång i veckan

Börjar du inte lukta då?
  • Anonym (p)
    Anonym (D) skrev 2019-01-03 04:14:13 följande:

Var tredje dag, både hår och kropp.

ok, räcker för mig också ibland.
  • Anonym (p)
    Anonym (Ärtan) skrev 2019-01-03 04:19:49 följande:

Varannan till var tredje dag. Självklart så tvättar jag armhålor och kön de dagar jag inte duschar, samt använder deo

Ok, i duschen då också?
  • Anonym (p)
    Anonym (Max) skrev 2019-01-03 07:22:10 följande:

Duschar varannan dag ungefär. Ibland kan jag hoppa över med. Tycker egentligen det är överdrivet hur ofta många duschar idag. Otroligt slöseri med vatten.

Ja, det är ju dåligt med grundvatten nu
  • Anonym (p)
    Anonym (q) skrev 2019-01-03 07:38:03 följande:
    nej
    ok
  • Anonym (p)
    jodåsåatte skrev 2019-01-03 09:42:11 följande:
    Jo lite, men finns ju bodylotion som tur är :)
    Vilken sort använder du?
  • Anonym (p)
    Anonym (Titti) skrev 2019-01-03 11:16:50 följande:
    Eller hur?
    Jag jobbar som lokalvårdare och skulle inte komma på tanken att duscha innan jobbet!
    Förstår dig.
  • Anonym (p)
    Limajo skrev 2019-01-03 11:43:43 följande:
    Det hjälper inte. :)
    Köp en gles så går det lättare.
  • Anonym (p)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-03 20:51:19 följande:

Varannan vecka ca. Eller åtminstone tio dagar isär. Jag tvättar kön och armhålor varje dag men absolut inte hår! Mott hår är tjockare än tjockast och långt ner till svanken så det tar fruktansvärd rid att torka så hinner inte

Hur lång tid tar det för håret att torka?
  • Anonym (p)
    Tiina87 skrev 2019-01-03 21:50:34 följande:

Duschar varannan/var tredje dag i regel och tvättar håret två gånger i veckan. Min hud tål inte usch oftare än så. Hade säkert fått bättre hud av dusch en gång i veckan, men tycker att det är lite för långt emellan dusch då.

Kan du duscha så ofta utan att smörja dig efteråt?
  • Anonym (p)
    Anonym (eksem) skrev 2019-01-03 22:03:32 följande:

En gång om dagen, oftare är det behövs.
    Jag har hudeksem i ljumskar och armhålor som luktar väldigt illa om det inte tvättas, det är lättare att tvätta sig i duschen än att stå och blaska med balja.

Det blir inte bättre om du tvättar dig mer sällan?
  • Anonym (p)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-03 22:23:25 följande:
    Med tork - 45-60 min. Utan 7-8 timmar. Grek.

Fötter? Ehmmm... mina luktar ingenting så det behövs inte.. fy farao om man har stinkande fötter
    erikaABC skrev 2019-01-03 22:12:37 följande:

Men fötterna då?

Sju - åtta timmar, det måste verkligen vara jättejättetjockt!
  • Anonym (p)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-03 22:50:28 följande:
    Det är det verkligen. Suttit hårmodell massor av år. Lägger jag mig med blött hår så vaknar jag med småt ät fuktigt.. sjukt irriterande då jag inte vill använda hårtorken för ofta
    får du inte håret avklippt om du sitter hårmodell?
  • Anonym (p)
    Anonym (Max) skrev 2019-01-03 23:15:46 följande:
    Jobbar på typ industrikontor. Åker mest bil. Sitter vid datorn eller tvn. Varför duscha om man inte behöver. För mig känns det mest nojigt.
    När man hör att vissa duschar flera gånger om dagen blir man ju faktiskt orolig att det är noja.
Svar på tråden Hur ofta duschar du?