Inlägg från: Anonym (Rut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rut)

Hur ofta duschar du?

AmericanMommy skrev 2019-01-03 23:52:53 följande:

Ni som tvättar er i handfatet, hur gör ni? Tar det inte lika lång tid som att duscha? Blir det inte vatten överallt? Jag tycker det verkar bökigt och omständigt att tvätta sig i handfatet. Jag tar snabbdusch varje kväll och tvättar armhålor, underliv och fötter. Tar lång dusch 2-3 gånger i veckan och tvättar håret.

Kan bara svara för mig själv. Nej det går inte lika snabbt. Nej inget vatten på golvet. Undelivet tvättar jag med olja. Huden min skulle se förfärlig ut om jag vattentvätta den varje dag. Jag har tjockt och lockigt hår som tar timmar att torka det får inte på något sett vara fuktigt när jag går och lägger mig eller går ut i kylan. Det går att undvika men misslyckas ofta när jag har brottom. Jag luktar inte och är ren.
  • Anonym (Rut)
    Anonym (Rut) skrev 2019-01-04 09:10:00 följande:

Kan bara svara för mig själv. Nej det går inte lika snabbt. Nej inget vatten på golvet. Undelivet tvättar jag med olja. Huden min skulle se förfärlig ut om jag vattentvätta den varje dag. Jag har tjockt och lockigt hår som tar timmar att torka det får inte på något sett vara fuktigt när jag går och lägger mig eller går ut i kylan. Det går att undvika men misslyckas ofta när jag har brottom. Jag luktar inte och är ren.

Badar gör jag i utespat. En gång i veckan nästan året om sitter i 40 g vatten och kollar på stjärnorna. Duschar gör jag ca 3 gånger i veckan. Så min hud behöver verkligen några vattenfria dar.
Svar på tråden Hur ofta duschar du?